Kako misliš ne može like, share, comment nagradna igra?
Sara Grepo
Sara Grepo, 22/08/2020, 7.4 minuta, 3463 pregleda
Blog kategorije: Blog, Facebook marketing

Kratko i jasno, reka san:

Vojko V na stranu, ali krenimo s pretpostavkom da volite ići poštenim putem, ali i dalje želite “like, share, comment” jer to je baš super i dođe puno lajkova i followera i ljudi se označavaju kao ludi?

U tom slučaju, dobrodošli u sivu zonu Facebooka! Omiljena zona Facebooka za blokirati Ad Account, Business Manager ili obrisati page. 

Ako imalo zavirimo u Facebook policy, bit će nam jasno zašto je to tako: 

Policy za stranice, grupe i evente

3. Promocije na Stranicama, Grupama, Eventima:

Komuniciranje Promocije:
Ako koristite Facebook za komuniciranje promocije (npr: natječaj, darivanje), odgovorni ste za zakonito provođenje te promocije, što uključuje i:

  • Službena pravila;
  • Uvjeti ponude i zahtjevi podobnosti (npr. Ograničenja dobi i boravišta); i
  • Sukladnost s važećim pravilima i propisima koji reguliraju promociju i svim ponuđenim nagradama (npr. Registracija i pribavljanje potrebnih regulatornih odobrenja).


Potrebni sadržaj
Promocije na Facebooku moraju sadržavati sljedeće:

  • Kompletno izuzimanje Facebooka od strane svakog sudionika; i
  • Potvrda da se promocija ni na koji način ne sponzorira, odobrava, upravlja ili ne povezuje s Facebookom.


Administriranje promocije
Promocije se mogu administrirati na Stranicama, Grupama, Eventima ili putem aplikacija na Facebooku.

Osobne Vremenske crte and i Facebook prijateljstva ne smiju biti upotrebljeni za administriranje promocije (npr.“podijeli objavu na svojoj Vremenskoj crti za sudjelovanje” ili “podijeli na Vremenskoj crti svoga prijatelja za dodatno sudjelovanje”, and "označi prijatelje na ovoj objavi za sudjelovanje" nije dopušteno).

Pomoć pri promocijama
Facebook vam neće pomoći u upravljanju vašom promocijom, a vi se slažete da ako koristite našu uslugu za upravljanje promocijom, to radite na svoj rizik.

Upravo je ovaj navod iz Facebook policyja najjači, nepobjedivi (da ne upotrijebim prostiji izraz), jedini valjani razlog, zašto prestati s nagradnim darivanjima kakva ste dosad provodili. Ako vam i dalje radi inat i manje su vam važne sankcije, naspram milijardu komentara i followera koju dobijete, idemo korak dalje.

Reach, engagement i nove lajkove na stranici ili followere, stečene na takav način, možemo opisati umjetnima. Zašto je to tako? Razlog je vrlo jednostavan. 

Zamislimo da vodite neku stranicu određenog webshopa čiji je krajnji cilj, naravno, odlazak korisnika na web, dodavanje u košaricu i na kraju kupovina. 

Koliki će se dio novih ljudi na vašim društvenim mrežama zadržati na vašoj stranici ili postati potencijalnim kupcem nakon što vide da nisu ništa osvojili? 

Ako ne pokažu interakciju s prvih nekoliko vaših objava nakon što vam prvi put lajkaju page, vaša stranica će gotovo pa nestati s njihovog Timelinea.

Idemo korak dalje. Zamislimo da je prosinac (da bar).

via GIPHY

Organizirate svakodnevna nagradna darivanja jer - Advent. Sve je lijepo, reach prekrasan, engagement nikad ljepši, sve raste i onda - dođe siječanj. Sve te velike brojke prepolove se i potonu kao Titanic.

Narušeno vam je zdravlje stranice te će se za oporavljanje istog trebati poprilično potruditi. 

Sad kad smo shvatili (barem se nadam) kako like, share, comment nagradna darivanja i nisu najbajnije rješenje, pitate se što onda je?

Stvar je vrlo jednostavna. Važan je način na koji darivanja promatramo. Ona bi trebala biti prilika za pokazati zahvalnost ljudima koji su aktivni na našim društvenim mrežama, za pokazati koliko cijenimo vrijednost korisnika, pa samim time budemo i primijećeni od strane potencijalnih novih korisnika.

Činjenica je kako su “like, share, comment” nagradna darivanja toliko i dalje na snazi da su korisnici Facebooka odgojeni da, unatoč tome što to od njih to niste tražili, objavu koja komunicira nagradno darivanje i podjele i označe nekoga na objavi. Što naravno nikad nije na odmet, ali ste na kraju krajeva ovdje pobjednici vi jer ste ispoštovali Facebook policy i na sigurnom ste.

Ako ste došli do ovog dijela članka, imamo i 2 kratke, slatke bonus teme/pogreške, a koje i dalje najčešće viđam na raznim stranicama.  

via GIPHY

  1. Razlika između nagradne igre i nagradnog natječaja

    Kratko i jasno - Nagradna igra ovisi o sreći, nagradni natječaj o talentu. Igru morate prijaviti Ministarstvu financija, natječaj ne. Dakle, nagradne igre podliježu Zakonu o igrama na sreću, kojeg možete pročitati ovdje.

    U tom slučaju, vaša nagradna darivanja, kako bi osigurali da je sve po pravilima, trebala bi većinom (osim ako uistinu nije riječ o nagradnoj igri) spadati u sferu nagradnog natječaja.

    Što znači da bi prilikom kreiranja istog, budućim sudionicima trebali dati određeni zadatak, postaviti pitanje i slično, na što će odgovoriti u komentaru objave koja komunicira darivanje.

    Na objavi je potrebno objasniti, što je jasnije moguće, koliko ljudi će biti darivano, kada i slično.

    Darivate naravno najkreativnije. :)

  2. Što znači darovati, a što darivati?

    Jednom sam pročitala negdje zanimljiv primjer kako nekome objasniti ovu razliku, pa ću ga, zbog ranijeg božićnog ozračja podijeliti s vama.

    “Djed Božićnjak darivao je djecu slatkišima.” U ovom slučaju djeca su sretna, a Djed Božićnjak je baš kul tip.

    “Djed Božićnjak je darovao djecu slatkišima.” U ovom slučaju sumnjam da su djeca sretna, a Djed Božićnjak je čudak.

I za sam kraj - nemojte slijepo kopirati sve što rade drugi brendovi na svojim stranicama i te iste radnje okarakterizirati kao pravilnima jer dosad niste čuli da je netko imao nekakvih sankcija zbog njih. 
Facebookov algoritam i nasumičnost odabira stranica za sankcije je vrlo nepredvidljiva, ali postojeća stvar i može se u bilo kojem trenutku dogoditi baš vama. Sretno!

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Idemo u projekt skupa!

Hamag Bicro
ESIF
EU