“vi” vs. “Vi” vs. “ti” na društvenim mrežama
Matea Kurtović
Matea Kurtović, 31/08/2020, 5.7 minuta, 2172 pregleda
Blog kategorije: Blog, Facebook marketing

Oprostite, gdine, možemo na ti?

Vodite društvene mreže za poznate ili manje poznate brendove, osobe od javnog interesa i upravljate njihovim stranicama ili profilima? Onda vjerujemo kako ste često bili u nedoumici na koji način se obraćati publici koja vas prati.

Bilo da je korisnik društvene mreže kojom upravljate uputio poruku u inboks, komentar, review… u pravilu se na istu odgovara, ali što kada ne znate kako ga osloviti?

Ako poslovna praksa klijenta nije community manageru poslati smjernice brenda, onda ih u tom slučaju tražite informacije o smjeru komunikacije s publikom. S obzirom na to kako klijent često ni sam ne zna kako postaviti komunikaciju na društvenim mrežama, prepušteni ste postaviti ju samostalno, temeljem iskustva i znanja o brendu za koji radite ili ako se prvi puta susrećete s brendom, onda temeljem istraživanja tržišta.

Za stil i način obraćanja korisnicima putem društvenih mreža ne postoje pisana pravila i standardi kojih biste se mogli striktno držati pa je prijedlog ispitati tržište te se prilagoditi korisnicima određene društvene mreže. 

Komunikacija na Facebooku u većini slučajeva neće biti jednaka kao komunikacija na LinkedInu jer je LinkedIn specijalizirana društvena mreža namijenjena poslovnjacima. Prvenstveno morate znati kakva klima vlada na kojoj društvenoj mreži, a zatim i poznavati (upoznati) brend kojim upravljate.
U iznimnim situacijama biste i na LinkedInu komunicirali ležernije (želite biti pristupačniji, dopadljiviji ili recimo srušiti stereotip kako na LinkedInu komunikacija nužno mora biti strogo profesionalna).

Ako se na društvenim mrežama obraćate teenagerima, uglavnom ćete se toj ciljanoj skupini obraćati s “ti” - npr. upravljate profilom/stranicom koja s publikom dijeli svakodnevne životne savjete za teenagere (sigurno im nećete persirati).

S druge strane, ako se obraćate starijoj ili ozbiljnijoj publici, uglavnom ćete se toj ciljanoj skupini obraćati s “Vi” (naravno ovisno o branši za koju vodite društvene mreže) - npr. upravljate profilom/stranicom medicinske ustanove od koje se očekuje maksimalna ozbiljnost prilikom komunikacije s publikom.

Kada pisati “Vi”?

“Vi” ćete pisati kada se obraćate POJEDINCU i persirate mu. 
Zamjenica Vi često može biti popraćena pridjevom poštovani/a pa to onda izgleda ovako: 
Poštovani (gospodine/gospođo) _________ (npr. prijedlog je napisati prezime). Kako Vam možemo pomoći?

Kako mi Vama (jednoj osobi, pojedincu, jedinki, personi, čovjeku, ženi, ljudu) možemo pomoći?


“Vi” ćete također pisati kada imate kriznu situacija na društvenim mrežama.

Korisnik nije zadovoljan proizvodom ili uslugom ili nečim trećim.. ne želite dodatno potpirivati vatru na kriznu situaciju obraćajući se korisniku s “ti” jer mu time dajete mogućnost da se nađe uvrijeđen zbog toga te vam dodatno stvara negativnu klimu na vašoj stranici/profilu.

Npr.: korisnik: “Usluga vam ništa ne valja. Vi ste prevara!”

Kako ne odgovoriti: “Marko/Marija, žao nam je što nisi zadovoljan/na našom uslugom…”
Kako odgovoriti: “Poštovani (npr. gospodine/gospođo) _________ (preporuka je napisati prezime). Žao nam je što niste zadovoljni našom uslugom…” 

Profili/stranice banaka, telekomunikacijskih kompanija, pokojeg restorančića koji nije na dobrom glasu u kraju, profili/stranice državnih vlada, medijskih kuća… pada li vam na pamet još neka branša na čijim je društvenim mrežama “svaka druga objava” plodno tlo za krizne komentare?

Kada pisati “vi”?  

“vi” ćete pisati kada se obraćate DVJEMA ILI VIŠE OSOBAMA (SKUPINI OSOBA).

Kako ne pisati: “Dragi naši fanovi, od sada i Vi možete…”
Kako pisati: “Dragi naši fanovi, od sada i vi možete…”

                                                                             

Heeeej vi svi! 


Ne postoji jedan, općeprihvaćen način komunikacije s publikom na društvenim mrežama. Primjeri iz bloga nisu univerzalno primjenjivi na svaku situaciju. Iznimaka je jako puno. Svakom primjeru je potrebno pristupiti na vrlo kritičan i promišljen način.

Ako i dalje niste sigurni kako komunicirati, evo jedan super, cool prijedlog na koji način legitimno zaobići vi/ti komunikacijski izazov:

Tipkajte na mađarskom (to nitko ne razumije)! grimacing

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!

Hamag Bicro
ESIF
EU