4 internet marketing savjeta
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 08/01/2012, 6.1 minuta, 73 pregleda

Kako efikasnije do kupca

Tko prati moje članke, tu i tamo naići će na krilaticu: ‘Tko pogodi metu, promašio je sve ostalo’. To je rečenica mog prijatelja Mraka. Ne poznatog blogera Mraka (Marka Rakara), nego manje poznatog Željana Mraka. S tom rečenicom se branio kada su ga napadali zašto nije završio fakultet. Bio je uspješan na mnogim poljima (strastveni modelar, prvak biše YU u Kvizu 3-2-1 kreni, uspješan poduzetnik itd.). Danas je vrlo uspješan umirovljeni ljubitelj i sakupljač stripova za koje piše i scenarije. Njegova krilatica kao da je izmišljena za internet marketing.

Internet marketing savjet #1: Ne tjerajte po svome! Osluškujte i testirajte.

Često vidim kako se ljudi fokusiraju na neki postavljeni cilj, a tržište to uopće ne zanima. Istovremeno ne primjećuju signale koji im stižu s tržišta. Stoga se ne trude dovoljno tamo, gdje bi imali bolji odaziv. Primjerice, silno žele prodavati LED TV, a tržište traži LCD TV. A možda i jedni i drugi misle pri tome na isti proizvod. Zato treba testirati i vidjeti što tražitelji češće traže:

LED ili LCD? Pitajte tražitelje!
LED ili LCD? Pitajte tražitelje!

.

Tipični kupac

Zgodno je ovo istraživanje koje je proveo National Geographic o tipičnom stanovniku Zemlje:

.

Jeste li se zapitali koje to osobe čine Vaše tržište? Razmišljate li prilikom kreiranja svojih marketinških kampanji o svom tipičnom kupcu? Ili prosječnom kupcu? Jeste li se zapitali zašto bi ikoja osoba Vama išta platila?
Koristite li statistiku, vrlo lako ćete naći odgovor. Jedan naš klijent htio je kampanju za prosječnog muškarca u Sjedinjenim državama. Kada smo mu pokazali tko je to, brzo je odustao. Prosječnog kupca lako ćete pronaći u enciklopedijama ili službenim statističkim podacima. Službene statistike za to su odličan izvor. Ali istovremeno, one su beskorisne.

Internet marketing savjet #2: Ne ulažite u prosječnog kupca! Uložite u željenog kupca.

Vama prosječne ili tipične osobe ne trebaju! Prosječne ili tipične osobe NISU vaši kupci (uzmite u obzir da na svijetu živi ~7 mlrd ljudi, u Hrvatskoj ~4,6mil). U pravilu prodajete vrlo malom broju osoba koje Vam jasno kažu što žele (Google Analytics). Stoga marketinške kampanje moraju biti usmjerene prema osobama koje jesu ili bi mogle postati vaši kupci. Ulažite u one koji bi htjeli s Vama surađivati.

Internet marketing savjet #3: Ne budite općeniti! Fokusirajte se na stvarnu osobu.

Ako šaljete primjerice promidžbene e-mailove, nikada ih ne pišite ‘općenito’. Uvijek zamislite neku poznatu osobu i njoj pišite taj mail. To vrijedi i za pisanje blogova. Moji blog-tekstovi bili su ‘teški’ dok nisam počeo pisati za susjedu, babu Zorku. Od kada pišem za nju, svi koji me prate kažu da sve što napišem potpuno razumiju. Da li baba Zorka to razumije nije pri tome presudno. Pišem onako kako mislim da bi njoj bilo razumljivo i zanimljivo.

Kada sam taj recept počeo koristiti u ‘općim’ e-mailovima (da ne kažem SPAM porukama) postigao sam nekoliko puta bolji povrat i pokazalo se, testiranjem i mjerenjem, da takvi mailovi imaju puno bolji odaziv.  Da bi bili sigurni, napišite 2 maila. Jedan ‘opći’ i jedan fokusirani. Označite ih URL Builderom i izmjerite u Google Analytics-u koji Vam je bio uspješniji. Ako Vam je to komplicirano možete pokušati i Mail Chimp servisom koji će Vam to napraviti automatski. Besplatno je do 2000 e-mail adresa.

Internet marketing savjet #4: Nema šprance! Idite svojim putem.

Budite kreativni, inovativni i potpuno otkačeni. Na početku smo jednog razdoblja kojeg resi inovacija, postavljanje novih standarda i pomicanje granica. Nikada prije, nitko nije mogao zamisliti da je ovako nešto efikasno, ali čim su vidjeli mnogi su pomislili: ‘Zašto se mi toga nismo sjetili?’.

Posjeta na web stranicu porasla je 250%. Financijsko ulaganje od 10.000CHF i dobra ideja, postigli su rezultate ekvivalentne ulaganju od 2,4 milijuna CHF:

.


.

Ako Vas gornji primjer nije uvjerio da smo na početku jednog novog razdoblja u kojem se mijenjaju navike i obrasci ponašanja, upućujem Vas na članak: Budućnosti internet marketinga.

Svakako Vas molim da pročitate još koji članak na blogu ili kliknete ovdje. Direktor se ljuti na mene jer na mojim člancima je bounce rate visok, pa nam ruši landing page quality score. To uzrokuje porast cijene klika naše internetske kampanje. Što da radim kad posjetitelje jedino moji članci zanimaju :)?

Hvala!

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!