5 najčešćih grešaka u dizajnu vizuala
Ivan Šokac
Ivan Šokac, 07/04/2021, 3.4 minuta, 779 pregleda

U ovom blogu donosim vam greške u dizajnu vizuala s kojima sam se, u svom radu, najčešće susretao. 

  1. pogrešne dimenzije
  2. “zalijepljen” proizvod
  3. pretrpan vizual
  4. sitan tekst
  5. logotip u kutu ili na strogo određenom mjestu

1. Pogrešne dimenzije

Na društvenim mrežama često možemo vidjeti da je neki vizual “odrezan”. To se dogodi kada objavimo vizual u pogrešnim dimenzijama.

Ako gotov vizual izgleda ovako:

Facebook će ga na feedu prikazivati ovako:

Ovaj bi vizual ispravno bilo izraditi u omjeru 4:5.

Facebook i Instagram prihvaćaju sve omjere vizuala i fotografija između 16:9 (vodoravno) i 4:5 (okomito). 

Vodeći se time vizuale je preporučeno raditi u ovim omjerima:

Pritom, naravno, treba paziti i na rezoluciju.

2. “Zalijepljen” proizvod

Ako želimo vizual na kojem će pakiranje žvakaćih guma biti na uredskom stolu, a nemamo takvu fotografiju, onda radimo tzv. “composite”. Kombiniramo i prilagođavamo više elemenata i spajamo ih u jedan vizual.

U primjeru iznad vidimo kako je proizvod samo “zalijepljen” na fotografiju bez dodatnog uređivanja. Čak je i kut pod kojim je fotografiran proizvod drugačiji od kuta pod kojim je fotografiran stol. Naravno da je rezultat loš i neuvjerljiv.

Kako bi takav vizual bio kvalitetan, potrebno je prilagoditi svjetlo, sjene, boju, itd.

Evo nekoliko dobrih primjera:

3. Pretrpan vizual

Ne moraju svi proizvodi biti na jednom vizualu i ne mora svaki dio vizuala biti popunjen. Previše informacija može biti zbunjujuće i naporno.

Manje je više. Ljepota je u jednostavnosti. Poruka je jasnija.

4. Sitan tekst

Važnu poruku na vizualu treba istaknuti krupnijim tekstom. Ono manje važno može biti sitnije napisano. Međutim, ako je tekst presitan, nitko ga neće moći pročitati, pogotovo stariji ljudi.

Dizajner određuje redoslijed kojim će netko čitati tekst na vizualu tako da manipulira veličinom teksta. Jedan zgodan primjer koji pokazuje koliko je veličina teksta na vizualu važna:

5. Logotip u kutu ili na strogo određenom mjestu

Logotip uvijek mora imati prostora. Mora “disati” :)

Klijent ponekad može zahtijevati da logotip bude na strogo određenom mjestu, na primjer u donjem desnom kutu. Što onda može stvoriti sljedeći problem:

Bez obzira na boju logotipa, on će na ovakvom vizualu biti nevidljiv. Čak i ako mu dodamo sjenu.

Naravno, postoji više rješenja. Gitaru smjestiti na lijevu stranu, koristiti drugačiju fotografiju, dodati neku vrstu podloge ispod logotipa i sl.

Međutim, najbolje je rješenje ne ograničavati se strogim pravilima pozicioniranja logotipa na vizualu.

Za kraj, još nekoliko primjera pogrešaka u dizajnu:

credit:9gag.com

credit: zapsquad

credit: Twitter/Jonah Goldberg

credit: rosco555555

credit: Twitter/George Takei

credit: m_delacour

credit: PikachuIce

credit: Gummie

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Idemo u projekt skupa!