Automatizacija industrije događa se još od izuma parnog stroja i događat će se i dalje. Primarno se ona događa kako bi se proizvodnja učinila lakšom, bržom i efikasnijom, odnosno kako bi se smanjili troškovi i povećala zarada.
Automatizacija nije zaobišla ni digitalni prostor. Razvoj pametnih rješenja i umjetne inteligencije, odnosno machine learninga u slučaju digitalnih oglašivačkih kampanja, nije više budućnost, nego sadašnjost online oglašavanja.
Je li u pitanju samo buzz ili tu ima nečeg konkretnog? Postaju li oglašivačke kampanje toliko napredne po pitanju machine learninga da ćemo mi oglašivači na kraju ostati bez posla?
Što je Advantage+ kampanja i kako se postavlja?
Advantage+ novost je iz Metinog laboratorija i nastala je kako bi olakšala i skratila posao oglašivačima te ostvarila još bolje rezultate klijentima. Kampanja koristi povijesne podatke i machine learning kako bi pronašla odgovarajuću publiku koja je najsklonija kupiti oglašavane proizvode, bez previše zadiranja od strane oglašivača u taj dio.
Odmah pri kreiranju ove kampanje jasno je da ne postoje više tri levela postavljanja kampanje (kampanja - ad set - oglas), nego samo dva - kampanja i ad set su sada jedna razina, a sam oglas druga razina.
Ova kampanja ne nudi naprednije načine targetiranja korisnika. Targetiranje po dobi, spolu i interesima i specifičnim lokacijama nije moguće. Oglašivačima je još uvijek ostavljena mogućnost odabira budžeta, države u koju će plasirati oglas (ali ne i gradove, županije i sl.) te kreativa - tekst i vizualni dio oglasa.
Što se budžeta tiče, možete odabrati iznos koji želite uložiti i to je to. Sustav će sam dalje raspoređivati taj iznos na oglase prema svojoj želji i volji.
U prijevodu, Meta kaže - ti meni daš pare, mi tebi (skoro) ključ u ruke.
Ukratko, biramo državu u kojoj ćemo oglašavati, iznos koji želimo uložiti i sadržaj koji ćemo prikazati korisnicima. Kampanja će se sama na temelju machine learninga i povijesnih podataka pobrinuti da za nas nađe odgovarajuće korisnike, odnosno kupce.
Je li zaista advantage u odnosu na standardne shopping kampanje?
Očigledno je da Meta misli ozbiljno s ovom kampanjom i da se ne radi o nečemu što su tek tako izbacili.
Na prvu djeluje kao da nema razlike između ove kampanje i standardne conversion kampanje s defaultnim broad postavkama, bez targetiranja. Ipak, “ispod haube” se nešto drukčije događa.
Već u startu testiranjem smo utvrdili da isti oglasi s istim vizualima i copyjima bolje performaju unutar Advantage+ kampanje, nego u sklopu standardne conversion kampanje.
Niže je primjer izvedbe jednog katalog (product feed) oglasa unutar standardne katalog kampanje (donji red) i unutar Advantage+ kampanje (gornji red).
Primjećujemo da je Advantage+ kampanja unatoč nižem iznosu ulaganja generirala više transakcija, uz značajno nižu cijenu po transakciji i, najvažnije od svega, više nego dvostruko veći povrat uloženog (ROAS). Ludilo, ha?
- u kampanju postavite katalog oglas + barem 1-2 dodatna oglasa s custom copyjima i vizualima
- pripazite na količinu oglasa unutar kampanje - budžet je na razini ad seta/kampanje i kampanja ga sama raspoređuje na oglase
- testirajte paralelno standardnu kampanju s istim oglasima u Advantage+ kampanji
Advantage+ zasad se zaista pokazuje kao FB kampanja na steroidima. Ili barem na proteinima u nekim slučajevima. Naravno, nije realno očekivati identičan uspjeh i isti porast rezultata na svim klijentima. Puno toga i dalje ovisi i o klijentu, snazi branda, ulaganju i sl.
Ipak, ova kampanja prilično dobro performa i s manjim budžetima, stoga je apsolutna preporuka isprobati ju gdje god imate priliku. Rezultati bi mogli biti zapanjujući.
Ako vam sve ovo zvuči zanimljivo i vidite potencijal da i vaše poslovanje dobije uzlet putem oglašavanja na društvenim mrežama, a nemate vremena ili mogućnosti to voditi sami, Escape vam stoji na raspolaganju, slobodno nam se javite :)
A što dalje?
Zbilja, što je sljedeće? Koliku autonomiju i sposobnosti će imati buduće FB kampanje? Hoće li s vremenom zamijeniti nas oglašivače?
Smatram da razloga za brigu nema. Naš posao prije 10 godina bio je puno drukčiji nego danas, a mijenjat će se i u idućih 10 godina. Automatizacija procesa generalno u svakoj sferi života više nije budućnost, nego sadašnjost, i donosi puno benefita.
Tko zna, možda zaista posao oglašivača za 10 godina neće biti setupiranje i upravljanje oglašivačkim kampanjama na način na koji smo to dosad radili. Možda ćemo ploviti Metaverseom i razgovarati s hologramom koji predstavlja algoritam, tražeći neka objašnjenja i postavljajući mu zadatke.
Možda ćemo se fokusirati na neke druge aspekte poboljšanja oglašivačke izvedbe kampanje, dok sustav u pozadini vrti ovaj tehnički dio oglašavanja.
Možda nešto treće.
Svaka evolucija procesa i njihova automatizacija, počevši od parnog stroja naovamo, olakšala je čovječanstvu onaj fizički dio procesa i otvorila vrata ka drugim aspektima za koje je trebao ljudski instinkt i razmišljanje.
Vjerujem da će tako biti i dalje. Prihvatimo razvoj machine learninga, a pobunu mašina i istrebljanje ljudske vrste ostavimo Hollywoodu.