Advantage+ FB kampanja na steroidima
Josip Kizivat
Josip Kizivat, 13/10/2022, 13.5 minuta, 1807 pregleda

Automatizacija industrije događa se još od izuma parnog stroja i događat će se i dalje. Primarno se ona događa kako bi se proizvodnja učinila lakšom, bržom i efikasnijom, odnosno kako bi se smanjili troškovi i povećala zarada.

Automatizacija nije zaobišla ni digitalni prostor. Razvoj pametnih rješenja i umjetne inteligencije, odnosno machine learninga u slučaju digitalnih oglašivačkih kampanja, nije više budućnost, nego sadašnjost online oglašavanja.

Je li u pitanju samo buzz ili tu ima nečeg konkretnog? Postaju li oglašivačke kampanje toliko napredne po pitanju machine learninga da ćemo mi oglašivači na kraju ostati bez posla?


O razvoju umjetne inteligencije pisalo se još prije puno desetljeća. Mnoga predviđanja i scenariji pretočeni su u knjige i filmove, najčešće s uništenjem ljudske vrste kao posljedicom davanja strojevima moći da uče i razvijaju svoje algoritme sve do kreiranja vlastite svijesti. 

Je li to zaista jedini smjer u kojem machine learning može ići? Razvoj umjetne inteligencije i sveukupna anihilacija živog svijeta? Mislim da je to samo najzanimljiviji scenarij za publiku u kinima. Realno, nitko ne želi platiti ulaznicu da bi na velikom platnu gledao spektakularno smanjenje CPR-a za 30% i povećanje ROAS-a za 85%. Ti specifični užici rezervirani su za naše ekrane i izvještaje. 

Ako nekad neki šef hollywoodskog studija nekad skrene su uma i poželi snimiti Pedeset nijansi postavljanja oglašivačke kampanje, ROAS će mu najvjerojatnije, ironično, biti nikakav.

U stvarnosti zasad strojno učenje i umjetna inteligencija idu u drugom smjeru. Autonomni sustavi iz sfere budućnost već pomalo prelaze u sferu sadašnjosti. Pametne kuće, autonomna vozila, robotaxiji u najavi na hrvatskim ulicama…možda i oglašivačke kampanje koje sve same rade?

Big data i machine learning definitivno nisu novost u digitalnom svijetu, dapače, sve više hvataju zamah i donose novosti u načinu na koji upravljamo kampanjama.

Performance max kampanja u svijetu Google oglašavanja više nije novost, nego praktički standard. Slijedom toga, došlo je vrijeme da i Meta krene u tom smjeru, pokaže mišiće i na tržište izbaci nešto novo, nešto divlje.

via GIPHY

Što je Advantage+ kampanja i kako se postavlja?

Advantage+ novost je iz Metinog laboratorija i nastala je kako bi olakšala i skratila posao oglašivačima te ostvarila još bolje rezultate klijentima. Kampanja koristi povijesne podatke i machine learning kako bi pronašla odgovarajuću publiku koja je najsklonija kupiti oglašavane proizvode, bez previše zadiranja od strane oglašivača u taj dio.

Odmah pri kreiranju ove kampanje jasno je da ne postoje više tri levela postavljanja kampanje (kampanja - ad set - oglas), nego samo dva - kampanja i ad set su sada jedna razina, a sam oglas druga razina.

Ova kampanja ne nudi naprednije načine targetiranja korisnika. Targetiranje po dobi, spolu i interesima i specifičnim lokacijama nije moguće. Oglašivačima je još uvijek ostavljena mogućnost odabira budžeta, države u koju će plasirati oglas (ali ne i gradove, županije i sl.) te kreativa - tekst i vizualni dio oglasa.

Što se budžeta tiče, možete odabrati iznos koji želite uložiti i to je to. Sustav će sam dalje raspoređivati taj iznos na oglase prema svojoj želji i volji. 

U prijevodu, Meta kaže - ti meni daš pare, mi tebi (skoro) ključ u ruke.

Ukratko, biramo državu u kojoj ćemo oglašavati, iznos koji želimo uložiti i sadržaj koji ćemo prikazati korisnicima. Kampanja će se sama na temelju machine learninga i povijesnih podataka pobrinuti da za nas nađe odgovarajuće korisnike, odnosno kupce.

via GIPHY

Je li zaista advantage u odnosu na standardne shopping kampanje?

Očigledno je da Meta misli ozbiljno s ovom kampanjom i da se ne radi o nečemu što su tek tako izbacili.

Na prvu djeluje kao da nema razlike između ove kampanje i standardne conversion kampanje s defaultnim broad postavkama, bez targetiranja. Ipak, “ispod haube” se nešto drukčije događa.

Već u startu testiranjem smo utvrdili da isti oglasi s istim vizualima i copyjima bolje performaju unutar Advantage+ kampanje, nego u sklopu standardne conversion kampanje.

Niže je primjer izvedbe jednog katalog (product feed) oglasa unutar standardne katalog kampanje (donji red) i unutar Advantage+ kampanje (gornji red).

Primjećujemo da je Advantage+ kampanja unatoč nižem iznosu ulaganja generirala više transakcija, uz značajno nižu cijenu po transakciji i, najvažnije od svega, više nego dvostruko veći povrat uloženog (ROAS). Ludilo, ha?

Ovo je samo jedan primjer, ali nije jedini. U više različitih kampanja na više različitih klijenata unutar Advantage+ kampanje zabilježen je značajno manji trošak po konverziji te veći povrat uloženog.

Niže je još jedan primjer, također katalog oglas, gdje je razlika u rezultatima između standardne (donji red) i Advantage+ kampanje (gornji red) još izraženija. U ovom primjeru važno je istaknuti da je standardna katalog kampanja prije imala bolje rezultate, ali je u ovom periodu “zaštekala”. Međutim, onog trena kad smo taj isti oglas duplicirali u Advantage+ kampanju, brojke su eksplodirale.


Facebook oglašavanje na steroidima, zar ne?

Kako koristiti Advantage+ kampanju?

Prilikom kreiranja Advantage+ kampanje najčešće se dogodi da ona sama kreira jedan svoj random generički oglas s generičkim vizualom te pritom duplicira jedan ili više postojećih oglasa iz drugih aktivnih kampanja u ad accountu.

Naravno, uz to možete i ručno kreirati nove oglase po želji te ugasiti one koje ne želite.

Prema dosadašnjem iskustvu s ovom kampanjom, naša preporuka je sljedeća - ako imate katalog kampanju, isti oglas kreirajte i unutar Advantage+ kampanje. Vjerojatno ćete vrlo brzo primijetiti bolje rezultate. Isto slobodno napravite i s nekoliko standardnih oglasa.

Unutar jedne Advantage+ kampanje možete kreirati više različitih oglasa te dati sustavu na milost i nemilost da upravlja njima. Poigrajte se i testirajte, izvrtite isti oglase paralelno i u standardnoj conversion kampanji i u Advantage+ i vidite što će se dogoditi. 

S obzirom da je kod ove kampanje sve tako super savršeno, ima li smisla uopće igdje više koristiti standardne conversion kampanje?

Ima.

Unatoč mnogim prednostima, ova kampanja ima i neka ograničenja, mada su upravo ta ograničenja, odnosno nemogućnost oglašivača da previše “prčkaju” po setupu kampanje, razlog zašto ta kampanja bolje uči i performa od ostalih.

Prvo, ako želite nešto oglašavati lokalno, nećete moći. Možete odabrati državu i to je to. Ovo vjerojatno neće predstavljati prevelik problem oglašivačima, s obzirom da web shopovi u pravilu ne ciljaju lokalno, odnosno kampanja bi se trebala sama pobrinuti da pronađe odgovarajuću publiku. Ipak joj je to najveća prednost.

Drugo, kampanja koristi jedan budžet koji samostalno raspoređuje na sve oglase onako kako ona to želi. Ako imate potrebu i želju da neki oglas potroši točno određeni iznos ulaganja, trebate ga izdvojiti u zasebnu kampanju. 

Super stvar je to što ga možete izdvojiti u novu Advantage+ kampanju (možete ih imati više u ad accountu) i zadati joj željeni budžet.

Ako se, pak, odlučite za “Jesus take the wheel” pristup i sve svoje oglase ubacite u jednu Advantage+ kampanju pa onda pričekate da se dim račisti da vidite na čemu ste, postoji velika šansa da će nekoliko oglasa dobiti svu ljubav i pažnju, dok će ostali ostati zakinuti. 

Ovo je super ako vam je svejedno što ćete prodavati, samo da se neka para vrti.

Ako ipak želite imati veću kontrolu nad time što se oglašava i prodaje, odnosno želite podjednako gurati veći broj različitih oglasa i proizvoda, predlažemo pristup s više različitih kampanja.

Long story short, držite se sljedećih uputa:

  • u kampanju postavite katalog oglas + barem 1-2 dodatna oglasa s custom copyjima i vizualima 
  • pripazite na količinu oglasa unutar kampanje - budžet je na razini ad seta/kampanje i kampanja ga sama raspoređuje na oglase
  • testirajte paralelno standardnu kampanju s istim oglasima u Advantage+ kampanji

Advantage+ zasad se zaista pokazuje kao FB kampanja na steroidima. Ili barem na proteinima u nekim slučajevima. Naravno, nije realno očekivati identičan uspjeh i isti porast rezultata na svim klijentima. Puno toga i dalje ovisi i o klijentu, snazi branda, ulaganju i sl.

Ipak, ova kampanja prilično dobro performa i s manjim budžetima, stoga je apsolutna preporuka isprobati ju gdje god imate priliku. Rezultati bi mogli biti zapanjujući.

Ako vam sve ovo zvuči zanimljivo i vidite potencijal da i vaše poslovanje dobije uzlet putem oglašavanja na društvenim mrežama, a nemate vremena ili mogućnosti to voditi sami, Escape vam stoji na raspolaganju, slobodno nam se javite :)

A što dalje?

Zbilja, što je sljedeće? Koliku autonomiju i sposobnosti će imati buduće FB kampanje? Hoće li s vremenom zamijeniti nas oglašivače?

via GIPHY

Smatram da razloga za brigu nema. Naš posao prije 10 godina bio je puno drukčiji nego danas, a mijenjat će se i u idućih 10 godina. Automatizacija procesa generalno u svakoj sferi života više nije budućnost, nego sadašnjost, i donosi puno benefita. 

Tko zna, možda zaista posao oglašivača za 10 godina neće biti setupiranje i upravljanje oglašivačkim kampanjama na način na koji smo to dosad radili. Možda ćemo ploviti Metaverseom i razgovarati s hologramom koji predstavlja algoritam, tražeći neka objašnjenja i postavljajući mu zadatke.

Možda ćemo se fokusirati na neke druge aspekte poboljšanja oglašivačke izvedbe kampanje, dok sustav u pozadini vrti ovaj tehnički dio oglašavanja.

Možda nešto treće.

Svaka evolucija procesa i njihova automatizacija, počevši od parnog stroja naovamo, olakšala je čovječanstvu onaj fizički dio procesa i otvorila vrata ka drugim aspektima za koje je trebao ljudski instinkt i razmišljanje.

Vjerujem da će tako biti i dalje. Prihvatimo razvoj machine learninga, a pobunu mašina i istrebljanje ljudske vrste ostavimo Hollywoodu.

via GIPHY

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Idemo u projekt skupa!

Hamag Bicro
ESIF
EU