AdWords oglašavanje nije jeftino?
Zorin Radovančević
Zorin Radovančević, 05/12/2012, 7.0 minuta, 1013 pregleda

Povećanje prodaje je često bolna tema osobito u ovakvoj situaciji na tržištu. Internet marketing postaje ili već je vrlo popularna opcija povećanja prodaje jer je, barem se tako misli, ulaz vrlo jeftin. 

AdWords oglašavanje nije jeftino!

Opće mišljenje koje trenutno vlada je da uz male novce možete činiti čuda (vjerojatno zahvaljujući Google kuponima). U nekim vrlo fokusiranim i specifičnim područjima male konkurencije i velike potražnje vjerojatno je to i moguće no to nije pravilo za sve. U slučaju Google Adwords platforme na svu sreću sve je manje više vrlo transparentno, mjerljivo. 

Koji je to dio AdWords oglašavanja koji je jako skup?

Testiranje – niti jedna iole normalna internet marketing agencija neće postaviti kampanju i ostaviti ju da živi svoj život, nesmetano. Testiraju se poruke koje se šalju kupcu, tekstovi oglasa, trikovi malih i velikih slova, cijena i sl. Testiranje nije jednostavan proces a odgovara na vrlo bitno pitanje – koja struktura, kakvi oglasi i koje ključne riječi stvarno prodaju, za koju cijenu, na kojem području, u koje vrijeme i na kojoj poziciji oglasa? Rezultati testiranja (A/B testing) kampanje omogućuju kvaliteniju raspodjelu proračuna na dijelove kampanje koji stvarno prodaju. Bez toga postoji velika mogućnost kako će cijeli proračun biti potrošen isključivo na posjete koji ne donose ništa – prihod = 0. 

Marketing miks – vraćamo se tradicionalnom marketingu. Koliko god Google AdWords kampanja imala kvalitetne performanse (Avg. CPC, Impression share, CTR i sl.)  ako proizvod nema dobru priču – cijena, proizvod, promocija (google adwords), prodaja / lokacija – oglašavanje takvog proizvoda baš i nema smisla. To se najčešće pokazuje kroz povećanje prometa na stranicu ali manjak realizacija. Ako je utvrđena takva situacija a tvrtka nema fleksibilnost izmjene miksa, uložena sredstva u oglašavanje ne donose prihod = oglašavanje je skupo. 

Segmentiranje ponude i kupaca – ciljno tržište – vrlo bitna stvar kod pokretanja kampanje je poznavanje tržišta. Tko je taj dragi, slatki kupac koji samo čeka prikaz oglasa kako bi kupio vaš super proizvod?:) Do odgovora se dolazi na 3 načina. 

  1. Oglašivač bi idealno trebao poznavati svog kupca – žena, 25-35 godina, VSS, voli prirodu i Harry Potter-a, živi u Zagrebu …
  2. Agencija uzima informacije o kupcima i tržištu od poslodavca i cilja koliko god je moguće
  3. Agencija mora odraditi i istraživanje gdje se rješavaju pitanja sezonalnosti, obima pretrage i sl. 

Ovaj proces je vrlo bitan no uvijek postoji mogućnost promašaja! Greške tog tipa se rješavaju konstatnim testiranjem kampanje i optimizacijom. 

Uz to Google je uveo jednu novinu koja je nevjerojatno efkasna za oglašivača. Ako ne poznate dobro svoj segment kupaca, Google polazi od pretpostavke da nije niti bitno tko je tražio, već koji mu je obrazac ponašanja (behavior targeting). Ako primjerice netko (točnije neki uređaj) posjeti stranicu s dječjim pelenama, sustav pomoću remarketing kampanje može ‘gađati’ taj uređaj ukoliko je u Google partnerskoj mreži. Tako nije bitno da li je je u pitanju mama, baka ili teta koja je potencijalni kupac. Vjerojatno je u pitanju kupac!

Proračun – veličina i raspored. Vrlo čest slučaj u području turizma je kada se mali smještajni kapacitet želi oglasiti na području cijele Europe. U teoriji je to moguće no proračun za takav poduhvat je vrlo vjerojatno u razini cijene izgradnje novog objekta (koji ima sve potrebne dozvole). U ovakvim situacijama najčešće predlažemo testiranje na mikro geo. razini gdje ćemo dobiti puno kvalitetniji uzorak koji možemo kasnije primjeniti za  eventualno proširenje promocije.  

  1. Veličina proračuna bi trebala biti srazmjerna željenim ciljevima kampanje (prodaja) te je nužno definirati koliko vaš proizvod / usluga može trpiti trošak promocije (npr. ulaganje u promociju od 1000 kn kako bi se prodao samo jedan proizvod koji košta 1000 kn, isplativo?)
  2. Raspored proračuna – napraviti na način kako bi se mogao skupiti kvalitetan uzorak i na temelju toga optimizirati nastavak kampanje 

Tehnička ispravnost web stranice ili web trgovine – radi li Landing page / cijelo rješenje kako je zamišljeno? Zamislite situaciju gdje ulažete masu novaca a sve pada u vodu kada korisnik želi naručiti jer postoji neka greška u kodu koja proces onemogućava. Joj. Iako ovo nije direktno vezano za Adwords oglašavanje – rezultat samog oglašavanje je katastrofalan a događa se. Rješenje:

  1. Testirati funkcionalnosti prije pokretanja kampanje
  2. U Google Analytics-u pratiti Checkout funnel i greške u Content reportu (ako je postavljeno – ako nije postavljeno preporučamo da koristite neku od Agencija koja Vam u tome može pomoći)
  3. Prisutnost na društvenim mrežama i dobri odnosi s kupcima koji će vam nadajmo se javiti eventualne probleme

U praksi postoji još niz područja koja mogu znatno utjecati na cijenu Google Adwords oglašavanja no sve se svodi na:

  1. AdWords Oglašavanje mora biti ekonomski opravdano (donosi prihod / dobit)

To možete postići ako:

  1. Osigurate tehničku ispravnost web stranice i web trgovine
  2. Dobro osmislite marketing miks
  3. Provjerite ispravnost prikupljanja podataka (data collection) – Google Analytics, Google AdWords
  4. Pokrenete kampanju (Google kupon ili ne) samo uz inicijalno istraživanje
  5. Testirate i optimizirate kampanju za što bolju konverziju (smanjiti trošak po konverziji!)

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU