AdWords uništio oglašivača zbog konkurencije
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 19/10/2015, 6.3 minuta, 836 pregleda

Počelo je sasvim bezazleno. Dva, tri maila upozorenja. Nakon nekog vremena Google suspendira URL za oglašavanje. A, konkurencija likuje, jer je konačno uspjela.

Pišite blog i što sve radite


Pisanje bloga bi po meni trebala biti obaveza svakome tko je službeni Google Partner ili se na bilo koji način bavi AdWords oglašavanjem. Sustav se tako brzo mijenja, pravila ima toliko puno, a iskustvo koje steknete je prebogato i previše vrijedno da ostane sakriveno unutar četiri zida tvrtke u kojoj radite. Ne mogu shvatiti korporativni menedžment koji kolegama nekad brani objavljivanje blogova, ali o-tom-potom.

Prepričat ću cijeli slučaj koji se dogodio jer sam na kraju svih događanja bio osobno involviran. Čak sam i tražio Google AdWords ekipu da na temelju tog slučaja uvedu dodatnu funkciju u AdWords: URL eligibility test.

Bilo bi mi lakše pisati o tome kada bih smio objaviti tko je u pitanju i podijeliti o njima link na društvenim mrežama.

AdWords studije slučaja


Sve studije slučaja koje mi u Escape-u objavljujemo imaju određen vremenski odmak od događaja. U pravilu je to godinu dana, ali može biti više ili manje. S jedne strane je to zato da se ne identificira tko je u pitanju, a s druge strane, želimo neko rješenje eksploatirati sve dok to donosi konkurentnu prednost našim klijentima. Primjerice, tko je pratio mogao je pročitati da je talijanski blog ADworldExperience (preporučam da ga pratite) objavio jedan moj članak:

Članak na AdworldExperience.it

Kolega Ivan Rečević je na G+ zajednici Google partners Hrvatska povodom toga komentirao da me uvijek citira na predavanju:
Ivana Rečević o članku na AdworldExperience.it
Ivan Rečević o članku na AdworldExperience.it

Zašto ova AdWords studija slučaja?


Iz dva razloga:

    - Mi (Escape) se nikada nećemo poslužiti tom tehnikom
    - Iz neznanja bi se moglo dogoditi da uskoro bude sve više ‘žrtava’, što se vidi po pitanjima.

Da li Google voucheri smiju višekratno koristiti?

Ne volim dugačke uvode, ali ovaj slučaj to zahtjeva. Dakle, ….

Pažljivo pročitajte uvjete ili TOS jer je Google vrlo krut u tumačenju pravila


Krutost je dobra ako volite imati stvari jasno i čisto definirane. Također, to je vrlo opasno kada netko nađe rupu u sustavu i počne je koristiti za loše stvari. Tada Google krutost čini ispravljanje greške nemogućim.

Uzmimo da imamo 2 oglašivača koji se zovu ‘Jedan‘ i ‘Dva‘. Pretpostavimo također da djeluju aktivno u državi A. U državi B niti jedan od njih nije aktivan i ne zanima ga posebno ta država, ali treba nam za naš slučaj i država B. I uzmimo da imamo dvije AdWords agencije, ‘X‘ i ‘Y‘.

Oglašivač Jedan vrlo je dobar u svom poslu i ulaže u AdWords oglašavanje. Oglašava se u državi A za što koristi agenciju X.

Oglašivač Dva se isto oglašava u državi A i to mu radi agencija Y. Pošto mu posao ne ide tako uspješno kao oglašivaču Jedan, a smatra da je to dobrim dijelom zbog AdWords kampanje, zahtjeva od svoje agencije Y čuda i nemoguće. Ukratko, traži da se na bilo koji način eliminira oglašivač Jedan. Već je primjenio u pokušaju eliminacije neke od SEO metoda o kojima smo i mi pisali (Prljavi SEO, SEO ludilo, SEO internet marketing), ali sada se okomio na AdWords.

U naletu očaja i ne želeći izgubiti klijenta, agencija Y  pažljivo je iščitala sve Google AdWords terms of service uredbe. I dosjetili su paklene ideje….

Angažirat će u državi B nekoliko agencija da oglašavaju u državi B oglašivača JEDAN. Moram ovo naglasiti još jednom: Oglašivač Dva želi elimirati oglašivača Jedan i prepušta agenciji Y da angažira u državi B nekoliko AdWords agencija da oglašavaju oglašivača Jedan. Svaka ta agencija, ne znajući za agenciju prije, otvara novi AdWords račun i stavlja ponovo AdWords voucher. Nakon mjesec dana, oglašavanje prestaje i angažira se nova agencija.

AdWords URL suspenzija
AdWords URL suspenzija

Oglašivaču Jedan ne stižu nikakve opomene niti zna da se u državi B događa nešto čudno. Nakon učestalog kršenja Google TOS vezano uz vouchere u državi B, Google kažnjava URL oglašivača Jedan i ne dopušta mu više oglašavanje AdWords sustavom. To znači da nigdje na svijetu više spomenuti URL ne može biti oglašavan u AdWords sustavu.

Sav SEO napor, sav trud u online sakupljanje tkz. ‘link juice’ i niz ostalih stvari koje se kolokvijalno naziva ‘minuli rad’ palo je u vodu. Jedini način da oglašivač Jedan ponovo pokrene AdWords kampanju bilo je kreiranje novog URL-a i pokretanje priče nanovo.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU