Ako priča može prodati auto, zašto misliš kako tvoj proizvod ne može?
Ivana Ageljić
Ivana Ageljić, 24/07/2020, 4.4 minuta, 1800 pregleda
Blog kategorije: Blog, Facebook marketing

Od davnina se čovjek koristio govorom i pričama kako bi s generacije na generaciju prenosio nužno znanje za preživljavanje. Svakodnevno je društvo u tolikoj mjeri okruženo raznim pričama da se na iste gleda kao na sastavni dio naše svakodnevice. Upravo je to velika prednost storytellinga u marketingu, on se nameće kao prirodan alat na brojnim komunikacijskim područjima jer nije napadan ni stran već dolazi kao nešto prirodno.

via GIPHY

Facts tell story sells

Mnogi se brendovi pitaju kako se povezati s publikom, danas, kada se publika općenito sve manje veže za proizvode i brendove? Naš zadatak nije dosjetiti se neispričane priče, već ju ispričati na autentičan i vjerodostojan način.

Prednosti storytellinga su:

  1. Odličan način prezentiranja novih ideja/ proizvoda sve skeptičnijoj publici. Priče posjeduju tu persuazivnu moć. Danas, kada je svijet (pre)zasićen informacijama i proizvodima teško je izboriti se za svoj komad tržišta. Storytelling tu dođe kao naručen.
  2. Storytelling postaje neizostavan dio marketinga svih brendova koji žele držati korak s vremenom. Dok činjenice igraju neospornu ulogu u kreiranju povjerenja, priče nude jedinstvenu priliku komunikacije tih činjenica.
  3. Emocije se postižu pričom, rijetko pukim činjenicama. Dakle, danas više nego ikad, prenošenje samo detaljnih specifikacija ili funkcionalnih recenzija proizvoda nije dovoljno. Ako dva proizvoda imaju iste značajke, kupac odabire onaj koji igra na kartu emocionalne potrebe. 

“Kolika je moć priča najbolje govori činjenica kako je priču čak 22 puta lakše zapamtiti već suhu činjenicu.” (Forbes.com) 

Društvene su mreže idealna platfroma upravo za storytelling. Iako se većina brendova ponekad agresivno oglašava na njima, potencijal društvenih mreža leži upravo u kreiranju zajednice koja vjeruje i ostaje vjerna brendu.

A ta zajednica želi priče. Jedno je istraživanje pokazalo kako 92% ispitanih korisnika želi i apelira na brendove da kreiraju oglase u obliku priča. (Bigthink.com)

Kod storyellinga bitno je sljedeće:

1. S pričom se korisnik mora poistovjetiti. Ljudi su takvi, ukoliko priča nije, na neki način, o njima, ta priča im vrlo brzo postaje nezanimljiva.

via GIPHY

2. Mora biti ispričana aktivnim glasom. Ljudi razmišljaju u obliku priča stoga pasivni pripovjedač može utjecati na samu percepciju priče te može izostati konačni poziv na akciju koji je, u marketingu, i razlog samog pričanja priče.

via GIPHY

3. Cilj priče je “prodati” iskustvo, izazvati emociju, a ne nužno reklamirati konkretni proizvod. Umjesto fokusa na sam proizvod, fokus se prebacuje na iskustvo i na emocije koje u korisnicima izaziva taj proizvod.

via GIPHY

Konačno, prodaje li dobra priča i automobil? Čini se kako je ponekad samo to i dovoljno. Tomu u prilog najbolje svjedoči sljedeći primjer. Scenarist iz Kalifornije snimio je duhovitu reklamu kako bi pomogao djevojci prodati rabljeni automobil Hondu Accord iz 1996. Na YouTube kanalu reklama ima preko 7 milijuna pregleda, ali to nije najimpresivnija brojka u ovom slučaju. Iako je početna prodajna cijena automobila iznosila 499 američkih dolara, Honda je u konačnici prodana za čak 20 000 američkih dolara. (Izvor: Youtube)

Dakako, ova je priča iznimka, a ne pravilo. No jasno je, ako priča može prodati automobil, sigurno može i tvoj proizvod. Potrebno je samo pronaći odgovarajuću platformu i dobrog storytellera. 

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!

Hamag Bicro
ESIF
EU