Analytics Custom Alerts – jedini alarm kojeg nećete poželjeti razbiti
Filip Grgurić
Filip Grgurić, 15/03/2017, 4.6 minuta, 790 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Analytics

U slučaju značajne promjene vezane uz internetski promet na pojedinoj web-stranici, vjerojatno ćete odmah istražiti o čemu je riječ i analizirati što je uzrok tomu. Međutim, prije svega, važno je da uopće budete svjesni te promjene. Ukoliko ne koristite Google Analytics ili neki sličan alat, možda nećete ni znati da se nešto važno dogodilo.

Kako biste na vrijeme bili obaviješteni ako se dogode važne promjene na web-stranici i u njenom prometu (npr. značajno padne prihod od posjetitelja koji su stigli putem određenog kanala), preporučamo koristiti jednu vrlo jednostavnu, a korisnu funkciju u Google Analyticsu – „Custom Alerts“.

Pomoću navedene opcije, Analytics pronalazi odstupanja u vrijednosti podataka u odnosu na vrijednosti koje definiramo te kreira obavijest odnosno upozorenje o registriranoj promjeni.

Naravno, pri tome nas zanimaju ne samo negativne promjene, već i pozitivne. I kod jednih i kod drugih, krajnji cilj je istražiti što je dovelo do njih te donijeti odluke o daljnjim koracima.

U Google Analyticsu smo dosad razlikovali dvije vrste upozorenja:

    1. Automatic Alerts – upozorenja koje je kreirao sam Analytics
    2. Custom Alerts – upozorenja koja mi kreiramo

Kod automatskih upozorenja, Analytics bi objavio upozorenje ukoliko registrira da je došlo do značajnijeg odstupanja u podacima vezanih uz web promet (Automatic web alerts) i AdWords promet (Automatic AdWords alerts). Međutim, Analytics je nedavno ukinuo Automatic alerts budući da stiže još naprednija opcija „Automated Insights“ (zasad dostupna samo unutar mobilne aplikacije).

U svakom slučaju, opcija koja nas posebno zanima jest „Custom Alerts“ jer nam pruža mogućnost da sami kreiramo upozorenje prilagođeno našim potrebama.

Klikom na „CUSTOMIZATION“ u lijevom izborniku i potom na „Custom Alerts“, dobit ćete popis svih upozorenja koje ste kreirali. Ako želite kreirati novo upozorenje kliknite na „Manage custom alerts“  i potom +NEW ALERT (novo upozorenje možete kreirati i klikom na Admin –> odabrani view –> Custom Alerts –> +NEW ALERT).

Analytics custom alerts

Prilikom kreiranja novog upozorenja definirate njegov naziv te odabirete jedan ili više view-ova na čije će se podatke upozorenja odnositi.

Potom određujete želite li da se upozorenje generira na dnevnoj, tjednoj ili mjesečnoj bazi (Period).

Nadalje, možete postaviti da vas Analytics obavijesti putem emaila kad se dogodi definirana promjena (moguće je i putem SMS-a, ali zasad samo u SAD-u).

Na kraju definirate samo upozorenje – o kojoj se dimenziji i metrici radi te uvjet koji metrika mora ispuniti. Za dimenziju možete uzeti i neki od segmenata koji ste ranije kreirali.

Na slici je prikazan primjer kako kreirati alert koji nas obavještava kada prihod od AdWordsa padne za 15% u odnosu na tjedan prije.

Custom Alerts - decrease

Kao što je već spomenuto, zanima nas i kada se ova promjena dogodi u pozitivnom smjeru – stoga, možemo izraditi još jedan alert, ali kada prihod od AdWordsa poraste za 15% u odnosu na tjedan prije.

Custom Alerts - increase

Naravno, dimenziju i metriku koje ćete izabrati te vrijednost metrike koju ćete definirati ovisit će o tome što je za vaše poslovanje važno.

U svakom slučaju, „Custom Alerts“ vam mogu biti od velike pomoći. Mogu vas upozoriti da je došlo do određenog problema, ali i značajnog poboljšanja rezultata. Također, oni mogu biti i najava nadolazećeg trenda, ali pri donošenju zaključaka treba biti oprezan jer prvo treba razmotriti da li se radilo samo o privremenim fluktuacijama u prometu.

Stoga, ukoliko već niste, počnite koristiti ovu opciju i uvijek budite na vrijeme informirani kada se dogode važne promjene vezane uz promet na web-stranici.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU