Back to school - pametne strategije oglašavanja
Tina Škrljac
Tina Škrljac, 04/09/2023, 9.9 minuta, 1197 pregleda

Ljeto nam je polako na izmaku i zvukovi školskih zvona sve se glasnije čuju, što može značiti samo jedno - Back 2 School sezona je u tijeku. 

Učenicima ovo razdoblje često predstavlja početak (m)učenja, a marketingaši s druge strane ploče trljaju ruke i jedva čekaju prodati…pa, doslovno sve.

Povratak u školu pruža izvrsnu priliku gotovo svakoj industriji da raščisti preostali inventar iz prošle sezone, ali i da istovremeno iskoristi nadolazeće jesenske i zimske mjesece za predstavljanje novih proizvoda i materijala.

Upravo zbog toga kraj kolovoza i početak rujna označavaju vrijeme kada društvene mreže postaju živahne i glasne poput školskog dvorišta za vrijeme odmora. Međutim, upravo ovdje dolazimo do jedne značajne točke: kako se pripremiti za oglašavanje tijekom povratka u školu na društvenim mrežama.

Dok se mnogi oglašivači trude uhvatiti ritam ovih sezonskih promjena, pojedine greške se ponavljaju svake godine. Upravo zato ćemo u ovom blog postu istražiti koji su to najčešći problemi i kako se možete pametno prilagoditi, ciljajući publiku na način koji će donijeti najveći uspjeh vašim kampanjama.

Ciljajte prave skupine

Neosporno je da ste već milijun puta čuli savjet o ciljanju publike u svijetu marketinga - pronađi svoju publiku, usmjeri se na relevantne skupine, osvoji pažnju svoje ciljane publike! Međutim, bez obzira na to koliko god se ovaj savjet često ponavlja, zaista je važan. Zašto?

Najčešća greška koja se ponavlja svake godine kod kreiranja Back 2 School akcija bude ciljanje pogrešne publike, to jest, ciljana skupina često budu maloljetnici.  

Prvi dojam može zavarati - čini se logičnim ciljati izravno na djecu s obzirom na to da ono što želimo prodati namijenjeno je za korištenje djeci, to jest, učenicima. S druge strane, jesu li djeca ta koja će provući kreditnu karticu kako bi kupili naš školski ruksak, pernicu ili nove tenisice?

Odluke o kupovini donose odrasli ljudi, to jest, roditelji i obitelj te djece koja će koristiti vaše proizvode. 

Također, osim što djeca nisu potrošači, ovdje se stvara problem i etičke naravi oglašavanja. Prvi razlog je taj što su roditelji sve više svjesni utjecaja oglašavanja na svoju djecu i mnogi nadgledaju sadržaj s kojim njihovi najmlađi dolaze u kontakt. Preagresivno oglašavanje može izazvati nepovjerenje roditelja prema vašem brendu.

Drugi razlog je taj što se ciljanje djece putem oglasa može percipirati kao pokušaj manipulacije ili iskorištavanja. Ako oglašavate na Metinim društvenim mrežama (Facebook, Instagram), preporučujem pročitati njihove smjernice o tome kako se odnositi prema tinejdžerima u oglašavanju: https://about.fb.com/news/2022/11/protecting-teens-and-their-privacy-on-facebook-and-instagram/

Meta je u veljači 2023. ukinula ciljanje tinejdžera u ad setovima po spolu i lokaciji, što je bio nastavak na update iz kolovoza 2021., kada je ukinuto ciljanje po interesima, jeziku, engagementu, offline aktivnostima i slično.

Također, kao što vam je možda već poznato, na većini društvenih mreža dobna granica za otvaranje profila je 13 godina. Naravno, ovdje treba biti i svjestan toga da korisnici mogu staviti i lažnu godinu rođenja, što se nažalost ne može spriječiti.

Umjesto toga, usmjerite svoj sadržaj prema roditeljima i skrbnicima, pružajući im informacije o prednostima vašeg proizvoda ili usluge. Naravno, nemojte zaboraviti i na činjenicu da školske proizvode, laptope i odjeću kupuju i studenti, odrasli ljudi koje možete slobodno uvrstiti u svoje oglase. 

Istražite što ciljana publika želi

Sad kad znamo koja nam je ciljana publika, moramo istražiti što im je važno. Kako?

Jedan od načina je analiza prethodnih trendova i onoga što je bilo uspješno u razdoblju prije ovoga, na primjer: Back 2 School akcija iz 2022. ili 2021. Ovakva analiza može pomoći u odabiru fokus proizvoda u kampanjama i onoga što korisnici najviše vole kupovati kod vas ili vašeg klijenta.

Međutim, ovaj način nije dovoljan za temeljito istraživanje tržišta. Što ako vam je ovo prva godina u kojoj imate svoju stranicu ili profil na društvenim mrežama i nemate prethodnih podataka?

Drugi način je postavljanje ankete ili upitnika na web stranici, ako je imate. Ako nemate web stranicu i poslujete isključivo putem društvenih mreža - iskoristite moć storyja na Facebooku i Instagramu. Putem storyja možete promovirati svoje proizvode i usput dobiti povratnu informaciju o tome što korisnici žele. 

Možda možete pomisliti da je odlična ideja gurati u prvi plan torbu s crvenim šljokicama i bubamarama za djevojčice, a ono što roditelji traže može biti anatomski ruksak s ružičastim šljokicama zbog izlaska Barbie filma. 

Treći način je praćenje trendova putem Facebook grupa i stranica. Ukoliko niste sigurni u to što je moderno danas, koji su crtići, igračke, serije ili filmovi zanimljivi djeci i roditeljima, utoliko možete posjetiti mjesto gdje se o tome priča.

Facebook grupa zaista ima svakakvih, od onih koji su namijenjene samo za roditelje, samo za žene, muškarce pa čak i one specifične za upise u škole/vrtiće. Svugdje možete naći korisne informacije, samo treba znati gdje tražiti. 

Posljednji način je onaj koji je možda i najjednostavniji - pogledajte što konkurencija prodaje i radi. Kod konkurencije preporučujemo pogledati i komentare korisnika jer često znaju tražiti proizvod koji je tamo preskup ili nedostupan što je odlična prilika da dobijete novog kupca na svoju stranu. 

Bez obzira na to koji ćete način odabrati za istraživanje želja svoje ciljane publike - zapamtite da je povratak u školu razdoblje puno problema

Pokušajte razgovarati s roditeljima djece uživo ili na društvenim mrežama i proučite koje probleme žele riješiti. Nosi li njihov sin tenisice koje su kupljene prije dva mjeseca, a već se raspadaju? Vaš idući vizual ili copy može imati rečenicu ili tagline na kojemu se spominje kako tenisice koje vi prodajete možete imati godinama, bez obzira na vremenske uvjete ili igranje nogometa u blatu.

Suradnja s influencerima

Bez obzira na to u kojoj industriji djelujete, velike su šanse da postoji influencer na domaćem tržištu koji može biti odličan za promoviranje vašeg proizvoda ili usluge.

Proučite kako influenceri iz vašeg područja komuniciraju s publikom tijekom sezone povratka u školu. Njihove objave, komentari i reakcije njihovih pratitelja mogu vam pružiti uvid u popularne trendove i želje publike.

Za povratak u školu izvrstan su odabir influenceri s djecom ili studenti na fakultetima, ali ovisno o proizvodu to može biti i bilo koji influencer s velikim brojem pratitelja koji odgovaraju dobi vaše ciljane publike. 

Darivanja

Darivanja su uvijek dobar “cheat” način za dobivanje novih pratitelja, a tijekom Back 2 School sezone opcije su zaista neograničene. Naravno, prilikom darivanja nemojte zaboraviti na to da se obraćate roditeljima, a ne djeci.

Ako su vam potrebne upute za složiti darivanje na Meti, možete ih pročitati u ovom blog postu: https://www.escapestudio.hr/hr/blog/kako-mislis-ne-moze-like-share-comment-nagradna-igra/

Također, uz darivanja, ako prodajete softver ili udžbenike, uvijek je dobro ponuditi besplatni period korištenja proizvoda ili pregled nekoliko stranica udžbenika kako bi odluka korisnika mogla prevagnuti u vašu korist. 

Nadamo se da će vam ovi savjeti biti korisni u nadolazećem razdoblju i želimo sretan početak nove školske/akademske godine! 

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU