AdWords sustav je mozaik opcija i funkcionalnosti i svi su bitni za uspjeh. Stoga je testiranje svakog dijela važno. Nažalost, za to treba puno vremena.
Prvi test – Prepolovite CPC izmjenom valute računa
Nedavno sam pisao za vodeći talijanski AdWords blog kako sam testiranjem promjene valute došao do zanimljivog rezultata. Cijena klika se skoro prepolovila samo zato što je račun kopiran u drugi, ali umjesto valute €, stavljena je valuta HRK.
Drugi test – 1,5 milijun klikova za 50.000,00kn
Nakon dosta uspješnog pokušaja igranja s valutama koje je klijentu značajno uštedilo proračun odnosno smanjilo ulaganje, jer na uzorku od cca 350.000 klikova to je značilo oko 200.000,00 kn uštede, nagovorio sam drugog klijenta na jedno drugačije testiranje. Pokušaj je bio maksimizirati dosta jednostavnom, ali ipak slabo korištenom metodom, broj klikova koje možemo dobiti za 50.000,00kn. Metoda se sastoji u tome da se učita sve riječi koje se koriste u nekom jeziku u tkz. beta kampanju (Što je beta kampanja, opisano je u članku kojeg preporučam pročitati).
U konkretnom slučaju učitan je hrvatski riječnik s CD-a u jednu kampanju (oko 150.000 riječi i fraza) uz ograničenje cijene klika na 0,03kn/klik. Cilj je bio naći riječi velikog volumena pretrage s malom cijenom klika koje su relevantne za klijentovo poslovanje. Za vrijeme testiranja se intenzivno moralo paziti na negativne riječi i praktično se na početku svakih sat vremena moralo isključiti velik broj ključnih riječi odnosno popunjavati listu negativnih riječi. Do kraja testiranja bilo je iznimno mnogo negativnih riječi. Ali, isplatilo se jer su rezultati, i klijentu, i nama, bili mili. Možda slika govori više od riječi:
Treći test – Cijena klika ispod 1 lipe
Testiranje u našem poslu nikada ne prestaje. Jedino što sam prestao raditi je nagovarati klijente na testiranje. Možda, zato jer kad sam uvjeren da bi od testa imali koristi, budem uporan do mjere da je svaki otpor uzaludan. Možda i zato jer mi nakon toliko godina vjeruju pa ih više ne moram nagovarati. Često dobijem na upit da li smijem nešto testirati, odgovor: “Pa gospon Varga, kaj to mene pitate. Ja vam to niš’ ne razmem. Vi najbolje znati kaj tu treba.”
Stoga sam si zadao u zadatak pokušati svesti cijenu klika ispod jedne lipe. Kako o tom i nizu drugih testova pričam na PPC Akademiji, neću čitatelje zamarati detaljima. Dovoljno je reći da testiram u računu čija je valuta toliko mala da jedna lipa vrijedi skoro 20 tih novčanih jedinica. Jučer sam, prvi puta od kada testiram u tom računu, uspio postići cijenu klika ispod jedne lipe. Točnije ispod 0,0085kn jer je klik plaćen samo 17 IDR!
Zato savjetujem svima – Testirajte, testirajte, testirajte i objavite svoje rezultate testiranja. Treba jako puno vremena uložiti u testove i nitko Vam ne može ‘ukrasti’ rezultate. Svatko mora sam testirati. Ali, klijent koji vidi da testirate, možda baš vama povjeri svoju kampanju. Ili, zamoli da i kod njega testirate jer vjeruje da ćete mu donijeti novu vrijednost. Zato je Google jednog našeg klijenta uzeo kao studiju slučaja da svima pokaže kako se AdWords-om mogu postići zanimljivi rezultati.