
U ovom blog postu ćemo prikazati bitne natuknice vezane uz početno postavljanje e-mail lista u AdWords Remarketing, biti će prikazan i primjer početnih rezultata kreiranih kampanji, te mogućnosti koje pruža takvo targetiranje.
Customer Match omogućava postavljanje popisa e-mail adresa u Remarketing liste.
Primjeri prikupljanja e-mail adresa su:
- Prikupljene e-mail adrese pri kupovini proizvoda na web stranici
- Prikupljene e-mail adrese pri registraciji na web stranici, aplikacijama ili newslettera
- Prikupljene e-mail adrese pri registraciji za loyalty program, ili na web stranici ili u fizičkim prodavaonicama.
Preporuka je na isti ili sličan način diferencirati liste prema načinu prikupljanja, ovisno o broj pojedinačno registriranih e-mailova, kako bi se e-mail liste mogle odvojeno targetirati, ukoliko bude potrebno.
Kako je sam postupak postavljanja Customer e-mail liste vrlo detaljno opisan na Google Supportu, zadržati ćemo se na stvarnim primjerima i bitnim činjenicama.
Sve e-mail liste potrebno je spremiti u csv format. Bitno je provjeriti sve e-mail adrese, da nemaju razmak prije ili poslije e-mail adrese, te da nisu nepravilno napisana velika slova, što je često slučaj pri prijavljivanju putem mobilnih uređaja. Google raspoznaje razliku između velikih i malih slova i praznina. Na taj način si povećavate mogućnost prihvaćenih e-mail adresa. S obzirom da smo pregledali sve naše e-mail adrese (razmake, velika i mala slova, te tipfelere), na slici se može vidjeti kako je 100% od postavljenih e-mail adresa bilo u ispravnom formatu.
Google iz liste koristi e-mailove s kojima se korisnici prijavljuju u svoj Google račun. To ne znači da su to e-mailovi isključivo sa gmail domenom, međutim, prema našem iskustvu, gmail adrese ipak čine oko 90% prihvaćenih e-mailova za listu.
U našem primjeru, postavili smo 24.000 e-mail adresa, od čega je prihvaćeno (pronađeno podudaranje) za 16.000 e-mail adresa. To čini 66% od svih dostupnih e-mailova.
Iako je potrebno 1.000 odobrenih e-mailova za kreiranje kampanje, preporučamo listu sa najmanje 10.000 odobrenih e-mailova, s obzirom da se oglasi prikazuju korisnicima samo onda kada su prijavljeni u Google račun na uređaju na kojem pristupaju Google pretraživanju, Gmail-u ili Youtube-u. U suprotnom, mogli biste ostvarivati vrlo mali broj pretraga i prikazivanja oglasa.
Naravno, ne smije se zaboraviti isključiti Customer liste u svim redovnim kampanjama koje se sadrže isto ciljanje (ključne riječi, Gmail, Youtube) kako bi spriječili dvostruko targetiranje.
Rezultati Customer Match kampanji
Rezultati kampanje se odnose na testno razdoblje prikazivanja od 8 dana, sa 20.300 odobrenih e-mailova korisnika. Kreirano je 7 search kampanja i GSP kampanja. Kampanje su kreirane sa istim postavkama i ciljanjima kao i „redovne“ kampanje.
Kampanje su ostvarile 459 klikova uz prosječni CTR od 17,61%, što je za 40,51% bolji rezultat CTR-a u odnosu na redovne kampanje.
Također, bitno je primijetiti kako 50,88% pretraga i 68,63% klikova dolazi sa mobilnih uređaja, u odnosu na redovne kampanje u kojima je postotak pretraga na mobilnim uređajima 36,67% i klikova 46,33%.
S obzirom da su korisnici najčešće ostaju prijavljeni u Google račun na svojim mobilnim uređajima, za razliku od računala, ovi rezultati ne iznenađuju. Zbog toga je važno imati dobro optimiziranu mobilnu web stranicu, i naravno dovoljan broj prihvaćenih e-mail adresa.
Prema podacima o ponašanju korisnika iz Analytics računa, vidi se kako je stopa napuštanja vrlo niskih 28,91%, sa 8,10 prosječno pregledanih stranica. U odnosu na redovne kampanje, stopa napuštanja je manja za 22,8%, dok je prosječan broj pregledanih stranica veći za 9,65%.
S obzirom na trenutne pokazatelje na početku testiranja, može se vidjeti kako su u ovom razdoblju Customer match kampanje ostvarile za 117% veći postotak ROASa (Return on ad spend), iako je ostvareno znatno manji nominalni broj transakcija.
Putem GSP kampanje se može doći do većeg volumena prikazivanja u odnosu na search kampanje. To omogućava sama povezanost GSP kampanje sa Gmail računom, pri čemu se korisnici uvijek moraju prijaviti. Stoga preporučamo u slučaju manjeg broja prikupljenih e-mail adresa, prvo krenuti sa oglašavanjem kroz GSP kampanju.
GSP kampanja u našem testiranju ostvaruje najbolje rezultate u odnosu na ostale Customer Match kampanje (12,18% Gmail clicks to web site CTR-a u odnosu na 3,55%), međutim, ne treba zaboraviti kako GSP kampanje ipak pripadaju display oglašavanju.
Zaključno, iako je potrebna vrlo velika e-mail lista, koja ostvaruje relativno mali broj prikaza oglasa, isplati se oglašavati putem Remarketing kampanje sa ciljanjem Customer e-mail liste.
Moguće je i testirati:
- oglašavanje posebne akcije namijenjene korisnicima u loyalty programu
- dijeljenje posebnih akcijskih ponuda u offline prodavaonicama
- posebne ponude novih proizvoda, linija, brandova, itd.
- otvaranje nove fizičke prodavaonice uz geografsko targetiranje
za što se mogu očekivati i još bolji rezultati Customer Match kampanji.
Zato pratite naše blog postove, koji će se odnositi i na nova testiranja i nove mogućnosti koje pruža Google AdWords.