Display je smeće
Escape Studio
Escape Studio, 03/03/2020, 8.0 minuta, 224 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Adwords

Google Ads Display oglasi.

Često zvani burad bez dna. 

Vrlo blizu žive istine.

Ako ne naciljaš ono što stvarno želiš, vrlo lako ćeš pogodit ono što ne želiš u bespućima interneta. To čak i nije problem, možda iz toga što ne želiš spoznaš nešto novo i naučiš nove stvari.

Ali što ako uložiš grdne novce u nešto što želiš ali jednostavno ne znaš to pretvoriti u tehničku izvedbu, pa dobiješ ono što nikako ne želiš. A ono što sigurno ne želiš je ulaganje bez povrata. Tu se već krije problem. A i nastaju komplikacije poput prve rečenice ovog paragrafa.

S Display kampanjama česta je situacija da se ne vidi izravno povrat na uloženo i vjerujem da će se složiti sa mnom svatko tko se bavi Google Ads-om. Zato će mnogi reći: “search je najjači i najbolji, samo search!”. Je, ti su definitivno u pravu – onda kada ciljna skupina zna za naš proizvod ili bar za generalni pojam koji naš proizvod ili usluga predstavljaju.

A što ako netko ne zna za proizvod (o tome smo pisali u jednom od naših članaka) ili zna za proizvod, ali ne zna da ga baš i mi nudimo.

Onda u igru ulazi Display.

Najveći problem kod Display-a je što Display uistinu nije prvi koji će ostvariti neku konverziju (ostvarenu transakciju, upit, klik na telefon itd.). U procesu ostvarivanja konverzije je definitivno Search prvi (pretraživačka mreža).

Ljudi kada nešto traže, koristeći pojmove koji vode ka namjeri kupnje poput – cijena hostela u Osijeku – imaju jasniju namjeru poduzimanja akcije. Ljudi kada vide Display oglas na nekoj od web-stranica – često ne reagiraju na isti, a kamoli da poduzmu akciju na web-stranici (konverziju).

Ali što ako ih baš pogodi banner ili bilo koji drugi format slikovnog oglasa? Ako pretražuju bespuća interneta kako bi pronašli proizvod koji žele i onda im se ukaže banner s navedenim proizvodom? Vrlo vjerojatno da će tada Display kampanja sa svojim slikovnim oglasom imati vrlo veliku korist.

Započnimo kratkim istraživanjem

Jedan od boljih alata (za koje ja znam) za istraživanje tržišta je Google Trends, naročito za onoga koji voli linije. Pad i rast linija otkriva nam dosta o sezonalnosti proizvoda i vremenu kada bi bilo dobro krenuti s porukom: “ee, pa i mi imamo taj proizvod koji ti treba upravo u vrijeme kada se interesiraš za njega, ali ne znaš gdje bi ga kupio.”

Premda interes putem Google Trends-a za pojmom koji oglašavam nije bio pravilan, mogla se iščitati informacija da su skokovi interesa svake godine u razdoblju od 9. do 12. mjeseca. Nisu pravilni, ali su skokovi.

Google Trends radne cipele Srbija

Slika 1: Grafikon pretraživanja u Google trends za pojam - Radne Cipele na području Srbije

a stvar bude zanimljiva, uključio sam ključnu riječ ‘klanje’ u promatranje na tržištu Srbije otkud klijent i je, odnosno što bi milavonci rekli kolinje, i ako se pogledaju kretnje u prijašnjim godinama, kada su skokovi za radne cipele, skokovi su i za kolinje. S tim da su vrhunci interesa za radne cipele nešto prije vrhunca interesa za kolinje (plava linija u tim trenutcima nalazi se malo iznad crvene linije) – moraš biti spreman za akciju.

Google Trends radne cipele klanje Srbija

Radne cipele, u što spadaju; čizme, zaštitne kožne cipele, čizme s čeličnom kapom, zaštitne duboke cipele itd. usko su povezane s razdobljem klanja u Srbiji, ili kolinja u Hrvatskoj. Narod treba prigodnu obuću za taj događaj.

Google Trends rakija Srbija

Naravno pobjednik u svoj toj priči je rakija koja za divno čudo bilježi skokove u istim razdobljima. Ali pustimo sad rakiju.

Iz tog razloga upravo je pokrenuta u 10. mjesecu kampanja koja oglašava radne cipele, čizme, i ostalu obuću aktualnu za navedeno razdoblje. Display kampanja je bilježila klikove i impresije, ali kupnjama (transakcijama – conversions) cipela putem Display oglasa gotovo ni traga – dogodila se samo jedna kupnja na 588,770 prikazivanja oglasa (Impr.)

Google Ads radne cipele ulaganje

Svi koji se bave ovim poslom rekli bi – promašena investicija. Međutim, Google Analytics može otkriti koliko smo zapravo promašili investiciju, ili pak nismo.

Uspoređujući linije kretanja ulaganja i klikova na kampanji u promatranom razdoblju

Google Ads radne cipele graf klikovi ulaganje

te kretanje prihoda od proizvoda i količine prodanih proizvoda dolazi se do informacije da su krivulje prilično jednake. Kada su bili skokovi ulaganja i klikova (gornji prikaz), vidljivi su i skokovi u količini prodanih proizvoda (donji prikaz).

Zaštitna oprema prihodi količina

Da stvar bude zanimljivija, kretanje impresija na tjednoj bazi još je bolje korelirala s prodajom navedene kategorije proizvoda.

Google Ads radne cipele tjedno količina

Google Ads radne cipele impresije tjedno

Brojčano gledajući, u tjednu kada je bilo najviše impresija

Google Ads tjedan s najvise impresija

količinski je prodano najviše proizvoda.

Google Ads radne cipele tjedan s najvse prodajnih jedinica

Kako je broj impresija bio u padu na tjednoj bazi, tako je i količina prodanih proizvoda bila u padu, što je vidljivo prema kretanju gornjih grafova.

Konačni rezultat je ostvarenih 144.876,00 dinara,

Google Analytics statistika radne cipele

na ulaganje od 357,61 kn (5.650,24 dinara prema tečaju 3.2.2020. gdje je 1 kn bila 15,80 dinara).

Google Ads radne cipele ulaganje

Gledajući u kunama, na promociju proizvoda uložili smo 357,61 kn, a od prodaje proizvoda na web-shopu ostvareno je 9.169,37 kn.

Definitivno je jedan od generatora prodaje bio i izlaganje proizvoda na početnoj stranici web-shopa u promatranom razdoblju, međutim kretanje impresija putem Google Ads-a vrlo dobro korelira s kretanjem broja prodanih proizvoda na web-shopu.

Izravno je putem navedene kampanje ostvarena samo jedna transakcija, te ista bilježi negativan ROAS, odnosno više je uloženo nego što je izravno zarađeno putem kampanje.

Google Analytics radne cipele ROAS

Niti putem asistiranih konverzija (transakcija) navedena kampanja nije toliko puta sudjelovala u prodaji proizvoda.

Google Analytics radne cipele asistirane konverzije

Oglašavani proizvod ostvario je i najveće prihode do tada (vrijeme oglašavanja označeno je crvenom strelicom).

Google Analytics radne cipele vrijeme oglašavanja

Zaključak?

Utjecaj Display kampanja na prodaju i prihode je često vrlo teško mjerljiv, ili gotovo nikako nije mjerljiv.

Ali samo zbog toga što Display kampanje ne prikazuju izravni rezultat, ne mora značiti da ne ostvaruju rezultat.

Dapače, Display kampanje, ukoliko je publika dobro naciljana, često mogu ostvariti vrlo dobar rezultat.

Važno je pri tome dobro odrediti publike, položaj osobe u ciklusu kupnje (na početku, u sredini ili pri kraju), pravu poruku i točno mjerenje.

Tada Display i nije tako loš, zar ne? Kakva su vaša iskustva od sezone?

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!