Društvene mreže i praćenje podataka
Escape Studio
Escape Studio, 18/01/2011, 4.7 minuta, 853 pregleda

Danas postoji sve veća potreba za prisutnošću na društvenim mrežama ukoliko imate svoje web sjedište. Može se reći da je postojanje na primjer vlastite Facebook stranice danas postalo obvezno – ne samo iz razloga da je imate kao takvu već i iz niza drugih razloga poput dobivanja linkova za bolju organsku poziciju, veći doseg, korištenje većeg broja komunikacijskih kanala itd. (ti razlozi će biti temom u jednom od sljedećih postova). No, postavlja se pitanje kako da pratimo posjete (i ostale podatke) koje dobivamo s "društvenih mreža"?

Ukoliko imate već instaliran Google-ov Analytics (izvrstan besplatni alat za praćenje statistike vaše web stranice ili web trgovine) onda sve te podatke već imate. Međutim, ponekad je vrlo teško sve te podatke "izvući" iz ostatka drugih podataka. Danas ću vam pokazati jednostavni postupak kako da vam se u Analyticsu pokazuju samo podaci vezani uz "društvene mreže" ili, ukoliko želite, možete uspoređivati tako dobivene podatke sa ostalim podacima.Pa, krenimo redom:

1. Prijavimo se u Analytics i odaberemo račun ili profil za koji želimo napraviti segmentaciju (najčešće imate samo jedan račun i nemate profil, pa nemate potrebe birati). Ako ima više profila odabere se onaj profil za koji želimo vidjeti segmentaciju. Nakon što smo odabira account/profil, kliknemo na "advanced segments" na lijevoj strani ekrana.

Advanced segments

2. Nakon što kliknemo na "advanced segments", na sljedećem ekranu koji nam se otvori moramo kliknuti na "create new custom segment" koji se nalazi sa desne strane ekrana.

Create segment

3. Sada iz izbornika na lijevoj strani ekrana kliknemo na "traffic sources" koji se nalazi pod "Dimensions". Iz padajućeg izbornika odaberemo tab "sources" i prenesemo ga na mjesto označeno kao "dimension or metric".

Dimensions

4. Nakon što smo premjestili navedeni tab iz prethodne točke na označeno mjesto, mi počinjemo unositi određene parametre. Pod "condition" odaberemo "contains" a pod value napišemo izraz koji "source" mora sadržavati. Naravno, pošto mi ciljamo društvene mreže unosimo riječi poput "facebook" ili "twitter". Mala napomena: unosimo samo fraze koje izrazi moraju sadržavati – npr. umjesto da unesemo "twitter.com" ili "facebook.com" mi unosimo samo izraz "twitter" tj. izraz "facebook".

Segment contains

5. Kada dodajemo više source-va moramo odabrati tj. kliknuti na "Add" or "statement" – ne na "and" statement…

Add or statement

6. Nakon što smo unijeli sve izvore koje smo htjeli i prije nego spremimo/snimimo segment on se mora testirati ( mala napomena: prije testiranja analytics bi mogao zatražiti da damo ime tom custom segmentu -> nakon što imenujemo taj segment nije potrebno kliknuti na "create segment" sve dok se ne uvjerimo da uistinu i radi). Uspješno testiranje bi trebalo dati određene brojeve pod "This segment matches XX visits". Ukoliko je testiranje bilo uspješno sve što preostaje je da snimimo segment tj. kliknemo na tab "create segment".

Create segment

7. Sve što nam preostaje sada je da se vratimo na naslovnu stranicu (kliknemo na "dashboard" kod izbornika na lijevoj strani ekrana ) analaytics accounta i pod "advanced segments" koji se pak nalazi na gore-desno strani ekrana, odaberemo segment koji smo napravili. Ovdje možemo odabrati samo taj segment ili ga uspoređivati sa svim visitima ili bilo kojim drugim segmentima i kombinacijama.

Advanced segments

8. Ovo je mali primjer usporedbe više segmenata ( svi visiti, direct traffic i "društvene mreže" koje smo napravili)

Usporedba segmenata

I to je to. Sad vam jedino preostaje da se igrate analyticsom i gledate i istražujete podatke poput koliko dugo su vam se korisnici koji su došli sa društvenih mreža zadržali na vašoj web stranici ili koliko su stranica pogledali, koliki postotak njih su novi posjetioci… itd.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU