Ako je content kralj, onda je fotografija zasigurno kraljica.
Iako se smatra jednom od umjetnosti, fotografija je više od toga. Ukratko rečeno, ona predstavlja storytelling uhvaćen u trenutku kojeg svatko može doživjeti na svoj način. Svi ju možemo napraviti, bilo profesionalnim fotoaparatom ili mobitelom.
No kakav je njezin utjecaj u izgradnji imidža i općenito brendiranju? Kada je riječ o modernom shvaćanju marketinga, možemo ga nazvati i digitalno doba, fotografija se već duboko pozicionirala u središte radnje. U vrijeme kada je u digitalu stvoren ogroman šum, teško se istaknuti i potencijalni kupci jedino vjeruju proizvodima koje vide i dožive. Uz pomoć kvalitetne rasvjete, određenog znanja i opreme, taj doživljaj proizvoda se vrlo lako može stvoriti.
Imam li moćan brend ako imam kvalitetne fotografije?
Ne mora značiti, no ipak dijelom i znači. Svjesni ste važnosti izgleda svojih proizvoda i usluga i samim time težite postati profesionalac, jer kako Kotler navodi - ako niste brend, bit ćete roba. U marketinškom brendiranju nije riječ o tome tko ima bolju i kvalitetniju fotografiju, već je riječ o samoj taktici vizualnog marketinga. Na kakav način ćete složiti vizual s fotografijom, koje elemente ćete koristiti i u konačnici kako ćete to sve prezentirati.
Postoji li alternativa?
Uvijek postoji.
Mnogi nisu u mogućnosti stvarati fotografije vlastitih proizvoda i upravo su u tome određene platforme prepoznale priliku. Shutterstock je jedna od najvećih. Gotove fotografije od kojih samo lijepiš linkove i radiš vlastiti sadržaj - zvuči odlično. Ipak, postoje i nedostaci takvih platformi. Jedan od najvećih je generički doživljaj sadržaja. Ono što dobivate vlastitom fotografijom je autentičnost i vjerodostojnost, što je zapravo ključna stavka u stvaranju contenta. Mnogi marketing poistovjećuju s prodajom, što je potpuno krivo. Potrebno je stvoriti klijenta, a ne prodaju. U tome važnu ulogu ima, pogodite tko - fotografija.
Što ako nemam profesionalan set za fotografiranje?
Oprema i alati su važni, ali uspjeh je u mađioničaru, a ne u štapiću. Isto je i s fotografijom. Potencijalnim kupcima bitna je autentičnost, a ne kvaliteta fotografije mjerena u pikselima. Naravno, ukoliko je u fotografiju uloženo znanje stručnjaka, kvalitetno rukovanje alatima i mnoštvo rekvizita, tada nastaje kompletna priča. Međutim, dobru fotografiju moguće je napraviti i mobitelom. Uz dobro svjetlo, pogođen kut i malo obrade, svaka fotografija izgleda zanimljivo.
Fotografija na društvenim mrežama
Već je poznato da objave koje imaju zanimljive i realistične fotografije u pravilu bolje prolaze na društvenim mrežama kada je riječ o engagementu. To je samo dokaz svega gore napisanoga. Potencijalni kupci vole vidjeti kako nešto zapravo izgleda.
I na kraju, kako ne bi sve ostalo na teoriji, donosim vam nekoliko savjeta iz prakse kako napraviti bolju fotografiju koju će klijenti cijeniti.
- Iskoristite sunce! ukoliko nemate profesionalnu rasvjetu. Svjetlo kao osnovna postavka fotografije je ključna za nastanak dobre fotografije.
- Pronađite optimalan kut. Na taj način ćete izbjeći distorzije i nepravilan izgled predmeta.
- Koristite se pravilom trećina. Ovaj savjet posebno je primjenjiv ukoliko se radi o fotografiranju osoba. Fotografija na taj način izgleda prirodnije i ugodnije ljudskom oku. Za fotografiranje predmeta u studiju ovo pravilo nije toliko važno.
- “Stavite se u tuđe cipele”. Uvijek se zapitajte kako bi klijent volio vidjeti vaš proizvod.