Google AdWords porez
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 06/09/2011, 3.3 minuta, 861 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Adwords

Plaćate li danak neznanju?


Primjetio sam tijekom godina bavljenja ovim poslom jedan zanimljivi fenomen. Svaki klijent bez razmišljanja plaća cijenu klika koliku Google traži. Istovremeno, koliko god zatražim za uslugu upravljanja kampanjom, tema je za raspravu. A da li treba biti tako?

Kada imate aktivnu Google AdWords kampanju ona donosi mjerljive rezultate. I stoga je takav stav razumljiv. Napori oko optimiranja kampanje, ne vide se isti tren, ali su također vrlo mjerljivi. Primjerice, klijent koji je plaćao godinama cijenu klika oko 2,00kn nije uopće smatrao takvo ulaganje prevelikim. Nakon optimiranja kampanje cijena klika za iste ključne riječi i oglase, pala je na oko 0,80kn.

Optimiranje kampanje može donijeti značajne uštede
Optimiranje kampanje može donijeti značajne uštede

Smanjenje cijene klika od skoro 3 puta potpuna je Win-Win strategija. Klijent i dalje ulaže u Google AdWords kampanju isti (ili čak i veći) iznos, tražitelj dobiva puno relevantniju informaciju i dolazi do povećanja konverzije, a naplaćeni iznos za optimiranje Google AdWords kampanje može se već  u prvom slijedećem mjesecu višestruko vratiti. Pa zašto onda klijenti ne koriste Google AdWords agencije?

Mislim da je u pitanju više mogućih odgovora. Sa skupljom kampanjom su zadovoljni i ne žele ništa mijenjati, ne znaju da postoje specijalizirane agencije za upravljanje Google AdWords kampanjama, nemaju povjerenja u vanjske izvođače itd. Ali ne znaju da time plaćaju nešto što se naziva Google AdWords Idiot Tax. Nešto ljepši prijevod je da plaćaju danak svom neznanju.

Iskustveno smo mjerili naše rezultate optimiranja Google AdWords kampanji. Rezultati koje smo postigli su u okviru:

  • Dobro strukturirana kampanja koja ima odvojenu search od display kampanje – ušteda od 5 -15%
  • Dobro strukturirane Adgrupe, ne previše ključnih riječi (max 20) – ušteda od 10 – 20%
  • Dobro odabrani obuhvati ključnih riječi (broad, phrase, exact, negative) – ušteda od 5-20%
  • Dobro odabrane ključne riječi (QS >7, visoki CTR >5%) – ušteda od 10-20%
  • Dobro pogođeni jezici, gospodarski sektori i geografska lokacija prikazivanja – ušteda od 10 – 20%

U konačnici, dobro optimirana kampanja može Vam smanjiti troškove oglašavanja u Google AdWords sustavu od 40-95%. Ako ste svojom kampanjom zadovoljni, to je ok. Ali zar ne bi bilo isplativo postizati iste rezultate s manje ulaganja?

Primjerice, moguće je postići da obuhvatite preko 76% svih internet tražitelja (impression share) u 6 država (Hrvatska, Srbija, Makedonija, BiH, Crna Gora, Kosovo) u trajanju od 3 i pol godine, uz ulaganje manje od 3000€. Zar to nije zanimljivo svakom oglašivaču?

Dobro optimirana kampanja
Dobro optimirana kampanja

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU