Google AdWords vs. Google organic – treći dio
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 26/07/2011, 3.7 minuta, 75 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Adwords

Ili ima li smisla plaćati klikove kad smo ionako prvi (opet)?


Ovo je možda drugo najčešće pitanje koje mi postavljaju. I mi smo pisali na našem blogu u više navrata o tome (Da li koristiti AdWords kada ste prvi u organskim rezulatatima  i Da li koristiti AdWords kada ste prvi u organskim rezultatima – drugi dio) i stoga se nameće pitanje zašto opet pisati o tome?

Google AdWords porast posjeta je 89% neovisan o organskoj poziciji


Istraživanje koje je provedeno na 446 kampanji ‘u mirovanju’ u Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Francuskoj i Sjedinjenim Američkim Državama pokazalo je da je porast posjeta do koje je dovela Google AdWords kampanja skoro neovisan o organskoj poziciji. Google AdWords kampanja dovodi do 89% IAC (Incremental Ad Clicks ili povećanje posjeta uzrokovanih plaćenim klikovima).

Istraživanje nije uzelo u obzir sezonske poremećaje potražnje. Također je upitno koliko je uzorak od 446 kampanji relevantan za sve oglasne kampanje i sve države svijeta. Ali toliko visoki IAC je svakako iznenađenje.

Raspodjela IAC u 446 istraživane kampanje
Raspodjela IAC u 446 istraživane kampanje

Veliko iznenađenje također predstavlja podatak da je u preko 55% istraživanih kampanji IAC iznosio 100% (to znači da plaćeni klik povećava broj posjeta bez obzira na organsku poziciju).

Što je IAC?


Uzmimo slijedeći scenario:
1. Oglašivač ima dnevno 200 posjeta na web stranicu bez plaćanja oglašavanja bilo kome.
2. Oglašivač pokrene Google AdWords oglasnu kampanju kojom kupuje 99 klikova dnevno. Za vrijeme kampanje je Izmjerio da je imao dnevno 191 posjetu od neplaćenih posjeta i 99 posjeta od plaćenih klikova. Ukupno je imao dnevno 290 posjeta od čega 99 plaćenih
IAC je u tom slučaju:


IAC = (290 – 200)/(99) = 0.9,

odnosno:


IAC = 90%.


Cjelokupne rezultate možete pročitati u ovom istraživanju.

Prije 10 mjeseci bi prema našem članku značilo da je 10% klikova koje je oglašivač platio dovelo do klik-kanibalizma. Možda bi savjetovali u tom slučaju oglašivaču da smanji ulaganje u Google AdWords kampanju. Prema zadnjem istraživanju je 10% klikova je u području statističkog odstupanja i vrlo je upitno dolazi li do klik kanibalizma.

Stoga mala promjena dosadašnjeg savjeta:


Provjerite ima li Vaša kampanja dobar ROI (Return on investment ili povrat ulaganja). Ako ima, nemojte se opterećivati da li je kampanja dovela do klik kanibalizma. Prema ovom istraživanju je zaključak da se klik kanibalizam ne događa.

Da li je to stoga što su internet tražitelji pristojni pa ne klikaju oglas kada vide organski rezultat, da li se radi o dvije vrste ponašanja tražitelja ili je pak u pitanju različita skupina tražitelja nije bitno. Bitno je da Vam kampanja donosi korist.

UPDATE 22. 5. 2018: Ako još uvijek netko sumnja ima li smisla ulagati u oglase iako ste organski prvi (najčešće je to za naziv brenda), neka pogleda ovo istraživanje ekipe koja stoji iza Bing tražilice

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!