Google Analytics ecommerce tracking – česti problemi i rješenja
Zorin Radovančević
Zorin Radovančević, 09/05/2014, 8.1 minuta, 899 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Analytics

Popis čestih problema u prikupljanju podataka i praćenju Google Analytics ecommerce izvještaja. Odnosi se na sve verzije Google Analyticsa i sva ecommerce rješenja bilo da se radi o WordPress pluginu ili custom rješenju. Naravno ecommerce životinje poput Magento već imaju rješenje no provjera je uvijek važna!

Razlika u broju ecommerce transakcija u Google Analyticsu i internom ERPu ili internoj CMS analitici


Vrlo je važno napomenuti da broj zabilježenih transakcija nikad neće biti isti – nikad! Postoji par vrlo jednostavnih razloga:

  • Greške u ecommerce tracking kodu
    • sve required varijable nisu definirane na transaction i item razini
    • način ispisa vrijednosti tj. kod puca (čest primjer je kod naziva proizvoda koji imaju u sebi ‘)
  • Korisnik je izabrao opciju opt out – što bi značilo da je izričito zabranio mjerenje posjeta Google Analyticsom
  • Blokiranje GA koda ako je uključen AdBlocker bilo koje vrste
  • podrška za js može biti problem ali bi korisnik u svakom slučaju onda vrlo teško uopće završio transakcju
  • Browser / device issues

Dodatno: Google Analytics se ne koristi kao ERP – GA daje trend i atribuciju prihoda izvorima prometa tj. marketing naporima te se i ne treba očekivati 100% točan prihod / revenue. Ako je razlika u broju transakcija i razini prihoda ~3-5% možemo reći da je to očekivano odstupanje.

Google Analytics bilježi višestruke transakcije (2 i više transkacija za isti ID transakcije)


Zašto je ovo problem? Zato što su vam svi izvještaji ‘zagađeni’ dodatnim prihodom i vezanim metrikama. Prvi korak je ustanoviti jel vaša internet trgovina pati od ovog problema – dodajte ovaj Custom report u vaš GA račun http://bit.ly/Qlgcus. Ako za bilo koju od transakcija (ID transakcije) imate > 1 transakcije imate problem. Većina ozbiljnih sustava nije u opasnosti jer ne dozvoljava korisniku pristup ‘Thank You’ stranici više od jednom za pojedinu transakciju već odradi redirect. No, događa se, dosta često. Kosrisnici to mogu napraviti klikom na F5, ako naprave bookmark pagea i opet naprave direktan posjet, back i forward u browseru i sl.

Rješenje problema je read / write 1st party cookie na ‘Thank you’ stranicu koja kontrolira jel se transakcija već odradila ili ne. Ako koristite Google Tag Manager postoje već brojna rješenja kako dodatno zaštititi izvještaje u Google Analyticsu.

Vaša stranica bilježi privatne podatke o korisnicima (a vi toga niste svjesni) – nije direktno vezano za ecommerce tracking ali je za vašu trgovinu :)


Ovo je već jedan ozbiljan problem zbog kojeg vam Google može obrisati Google Analytics račun – vrlo bitno za naglasiti – jednom prikupljene informacije u Google Analyticsu nije moguće izmjeniti! Kako smo često glasnici loših vijesti prilikom revizije instalacije molim vas pročitajte dio uvjeta korištenja GA alata:

“Google Analytics customers are prohibited from sending personal information to Google.

The Google Analytics terms of service, which all Google Analytics customers must adhere to, prohibits sending personally identifiable information (PII) to Google Analytics (such as names, social security numbers, email addresses, or any similar data), or data that permanently identifies a particular device (such as a mobile phone’s unique device identifier if such an identifier cannot be reset), even in hashed form. Your Google Analytics account could be terminated and your data destroyed if you use any of this information.”

Prvi korak – Behavior > Content > All Pages – upišite u search znak “@” (bez navodnika) – ako vam počnu iskakati mailovi u problemima ste.

Česti primjeri nedozvoljenog slanja podataka u Google Analytics:

  • newsletter subscription gdje je confirmation page /newsletter/[email protected]
  • return URL koji daje podatke o neuspjeloj transakciji /cart/returnURL?userName=ime&userLastName=prezime&cardType=Visa…
  • svi procesi koji bilježe privatne informacije a prosljeđuju se unutar URLa /URL/?ime=ime
  • event tracking kada se prati korištenje formi – recimo moguće je pročitati vrijednost odabranog tipa plaćanje ili dostave no pazite ako imate ugrađenu automatiku da vam sustav ne šalje ime, prezime i adresu kroz event label i sl.

Rješenje je vrlo jednostavno. GA nudi par mogućih opcija od kojih je preporuka koristiti baš sve jer su posljedice katastrofalne.

  • exclude query parameters na razini viewa
  • view filter na request URI field
  • virtual page view umjesto ‘zagađenog’ standardnog pageviewa (može se definirati u UA kodu ili preporuka radi sve kroz GTM jer daje veliku kontrolu i fleksibilnost)

Valuta plaćanja (ako vaša trgovina dozvoljava više valuta EUR, HUF, HRK, USD i sl.)


Ogroman problem za izradu izvještaja ako je recimo situacija da sustav za naplatu šalje podatke za dvije različite valute. Situacija:

  • korisnik A naručuje proizvod A u vrijednosti 1.000,00 HRK
  • korisnik B naručuje proizvod A u vrijednosti 131,00 EUR
  • Rezultat ecommerce report bilježi ukupnu prodaju 1.131,00 HRK (ako je standardna valuta za view namještena na HRK)


Dakle prilično velik problem za osobu koja upravlja proračunom za marketing jer je isplativost izvora koji je donio prodaju u EUR vrlo upitna. Rješenje je vrlo jedostavno:

Transakcije koje to zapravo nisu (testiranje/development trgovine)


Vrlo česta pojava koja se događa kada razvojna okolina koristi isti Google Analytics račun. Drugim rječima testirate nove funkcionalnosti trgovine na nekom testnom serveru npr. dev.mojatrgovina.com i sve što je zabilježeno kao testna transakcija javlja se u izvještajima ‘žive trgovine’. Vi se veseliti prodaji a na kraju – šipak.

Ako planirate ozbiljno koristiti Google Analytics za analizu uspješnosti morate znati odakle vam podaci dolaze i kako napraviti inicijalnu zaštitu kvalitete (ako ne vi onda tvrtka koja radi trgovinu). Za provjeru koristitie izvještaj Audience > Technology > Network i odaberite tab Hostname.

  •  ‘razvojna’ i ‘živa’ stranica moraju imati odvojeno mjerenje
    • view filter na osnovi polja hostname (rade se dva dodatna viewa od kojih svaki prati pojedini hostname)
    • dva propertya – 1 koji će vjerojatno imati UA-XZY-1 i 2 koji će imati UA-XYZ-2
    • GTM lookup table macro koji na osnovi hostname vraća željeni ID GA propertya


I to je to za danas.  Naravno ako imate pitanja slobodno se javite – podržavamo sve – TW, FB, G+, Tel, Mail, Skype i sl.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!

Hamag Bicro
ESIF
EU