Google Analytics i Ads implementacija – kako i zašto u 2020.
Zorin Radovančević
Zorin Radovančević, 20/05/2020, 10.8 minuta, 239 pregleda

Tehnička implementacija za Google Analytics i Google Ads se velikim dijelom promijenila u 2020. Razloge pronalazimo u par tektonskih poremećaja primarno vezanih za cookies, privacy i integracije s ostatkom Google Marketing platforme.

Kako bi što bolje opremili alate kvalitetnim podacima, što posljedično može dovesti do učinkovitijeg procesa optimizacije u ovom dijelu primarno Google Ads kampanja potrebno je napraviti osnovne tehničke korake implementacije.

Prije no što krenemo u tehnničke detalje ovo su osnove tj. logika postavljanja sustava u kojem koristimo alate:

  1. Google Ads
  2. Google Analytics Standard
  3. Google Analytics (App + Web)
  4. Google Search Console
  5. Google Tag Manager
  6. Google Optimize


Od svih navedenih alata ovdje nam je najbitnija podjela, obzirom na funkciju podataka koje prikupljamo, na dvije osnovne kategorije:

  1. Izvještaji i analiza – podaci kroz GTM prolaze do Google Analyticsa gdje spremamo i analiziramo korisničke interakcije i na kraju dobijemo mogućnost atribucije digitalnih i nedigitalnih kanala (naravno sa svim ograničenjima – cross device, cross medium i slično). Savjet je posebno obratiti pažnju na novo Analysis sučelje koje je dostupno korisnicima Google Analytics 360 i Google Analytics App+Web (Cohort, Segment Overlap, Funnel, Exploration i sl.)
  2. Optimizacija – podaci kroz GM prolaze do Google Adsa kao oglasne platforme i koriste se isključivo za optimizaciju kroz prikupljanje interakcija koje se koriste kao hrana za Smart Bidding i općenito automatizirano odlučivanje

Princip je vjerujem jasan – Ad platforma dobija svoje signale (isti princip kao i Facebook Pixel) dok se u Analytics šalju podaci za izradu izvještaja u kontekstu svih kanala a ne samo pojedine platforme (Multi Channel Funnel, atribucija i user scoped segmenti i custom dimenzije).

Glavni razlog zašto imati odvojenu kolekciju podataka leži u vrlo nesretnoj nativnoj integraciji Google Adsa i Google Analyticsa (Remarketing liste nisu problem za integraciju no konvezije jesu). Testirano i tvrdnja stoji dok netko drugi ne testira i ospori:) – mjesto gdje je krenula konfuzija (autor ovog članka je bio 100% uvjeren da ovo nije slučaj do prije nekoliko dana – sramota). Gdje leži problem? Ako uzmemo u obzir višekanalnu kupovinu gdje je raspored kanala kao u primjeru:

google / cpc > google / organic > facebook / cpc


Google Analytics će u ovom slučaju zabilježiti konverziju (transakciju ili goal) i u standardnim izvještajima pribilježiti istu facebook / cpc izvoru. Google / cpc će biti vidljiv u Attribution i MCF izvještajima sve dok je interakcija unutar lookback window (default 30 dana). U ovom slučaju rješenje je ne koristiti import konverzija iz Google Analyticsa u Google Ads već koristiti Google Ads conversion kod (generira se iz Google Ads sučelja i baziran je na gtag.js library kojim se sada prati cijela Google Marketing platforma).

Logika prikupljanja i izvještavanja
Logika prikupljanja i izvještavanja

Koje su prednosti Google Ads Conversion koda?

  1. U primjeru putanje Google Ads će zabilježiti konverziju
  2. Moguće je raditi izvještaje za View through – Impression based
  3.  Podrška za cross device konverzije (iako postoje najave da je i to uskoro dostupno u Analyticsu čim su upaljeni Google Signals a i sigurno u nekim naknadnim verzijama app+web analyticsa)
  4. Brzina prikaza rezultata u izvještajima (ako se koristi Google Anlaytics import mogući odmak je i do 9 sati)

Znači li to da se iz Google Adsa ne trebaju vaditi izvještaji? – ne. Google Ads i konverzije se u svakom slučaju prate i iz Ads sučelja i preko Reporting APIa no s ciljem optimizacije kanala i pojedinih dijelova kanala pa sve do najniže razine KW ili audience uz ostale atribute. Google Analytics ima sličnu ali dovoljno razlličitu svrhu – izvještava rezultat no uzima u obzir i sve ostale kanale akvizicije korisnika. Ads i Analytics naravno trpe i dodatne razlike u smislu vremena konverzije, session vs click i sl. tako da i te razlike uzmete obzir pri analizi. Slobodno rečeno Ads konverzije više koriste mašini dok Analytics konverzije više koriste osobi koja analizira podatke u širem kontekstu (koja je uloga Google Adsa u generiranju rezultata u odnosu na ostale napore, prošlo razdoblje, promjenu načina oglašavanja itd.).

Primjer reporting logike
Primjer reporting logike

I sad krećemo na tehnikalije kojih je dosta. Pretpostavka je kako ćemo kroz cijeli proces koristiti Google Tag Manager te kako ćemo raditi implementaciju za sve alate. Ako bi detaljno opisivali svaki korak i obzirom da se neki detalji kroz vrijeme mijenjaju prikazani su koraci i link na službeni support a u nastavku neki detalji na koje trebate paziti.

Tehnička Implementacija Google alata

Google Ads


Pri postavljanju Google Ads otvaramo 2 osnovne funkcionallnosti platforme – konverzije i audience. Uz prikupljanje kod mogu se postaviti i dodatni izvori podataka i za konverzije i za audience (offline sales, CRM import i slično).

  1. Otvaranje Google Ads računa
  2. Otvaranje Google Ads Audience Manager
  3. Otvaranje ostalih izvora za Google Ads Audience Manager
  4. Otvaranje Google Ads Audience Dynamic
  5. Otvaranje Google Ads konverzije

Google Tag Manager


Osnova za implementaciju svih Google alata osim Google Optimize i većine 3rd party alata. GTM podržava gtag.js i nije potrebno stavljati custom HTML tagove već koristiti Google template tagove.

Svi tagovi koji se nalaze u GTMu moraju se postaviti sukladno očekivanom ponašanju prema postavkama privatnosti tj. slati informacije na endpointe na koje je kranji korisnik pristao.

  1. GTM Google Ads Conversion Tracking
  2. GTM Google Ads Audience Standard
  3. GTM Google Ads Audience Dynamic
  4. GTM Google Ads Conversion Linker
  5. GTM Google Analytics
  6. GTM Google Analytics Ecommerce
  7. GTM Google Analytics App + Web
  8. GTM Google Analytics App+Web Ecommerce
  9. GTM Google Optimize (activation events)

Google Analytics Standard


Osnova prikupljanja podataka sa web platforme uz moguća proširenja za offline podatke (data import i measurement protocol). Ovdje se stvari nisu ništa posebno pomaknule tako da slobodno štrikajte kao i dosad no obratite pažnju na dodatne savjete na dnu članka.

Google Analytics App + Web


Google Analytics je ili će vrlo skoro postati Analytics standard. Uz još malo dodatnih nadogradnji platforme sve će biti spremno za korištenje – izvještaji, ecommerce, atribucija i slično. U ovom trenutku je najbitnije započeti proces prikupljanja podataka kako bi imali što raniju mogućnost YoY usporedbe. Nove mogućnosti koje dovode App+Web u 1:1 usporedbu sa Standard verzijom sigurno dolaze. Stay tuned.

  1. Google Analytics App+Web otvaranje propertya
  2. Google Analytics App+Web konverzije
  3. Google Analytics App+Web povezivanje sa Google Ads
  4. Google Analytics App+Web Audiences
  5. Firebase Android
  6. Firebase iOS
  7. Firebase Web Apps
  8. Firebase / App+Web eventi i parametri (kao osnova prikupljanja)

Google Optimize


Google Optimize je platforma za testiranje i po novom za personalizaciju. Zbog načina funkcioniranja nije pametno postavljati Optimize unutar GTMa jer povećavamo vrijeme ‘čekanja’ i moguće narušavamo korisničko iskustvo.

  1. Google Optimize implementacija
  2. Google Optimize povezivanje Google Analytics
  3. Google Optimize povezivanje Google Ads

Kako sve Google izgleda u praksi – tehnička implementacija web

<head>
<script>
  // INIT Google Optimize dataLayer values
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  dataLayer.push({'key':'value'});
</script>
<!-- Anti-flicker snippet (recommended)  -->
<style>.async-hide { opacity: 0 !important} </style>
<script>(function(a,s,y,n,c,h,i,d,e){s.className+=' '+y;h.start=1*new Date;
h.end=i=function(){s.className=s.className.replace(RegExp(' ?'+y),'')};
(a[n]=a[n]||[]).hide=h;setTimeout(function(){i();h.end=null},c);h.timeout=c;
})(window,document.documentElement,'async-hide','dataLayer',4000,
{'OPT_CONTAINER_ID':true});</script>
<!-- Google Optimize -->
<script src="https://www.googleoptimize.com/optimize.js?id=OPT_CONTAINER_ID" onerror="dataLayer.hide.end && dataLayer.hide.end()"></script>
<!-- End Google Optimize -->
<!-- Google Tag Manager -->
<script>(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start':
new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0],
j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src=
'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f);
})(window,document,'script','dataLayer','GTM_CONTAINER_ID');</script>
<!-- End Google Tag Manager -->
<!-- Google Search Console -->
<meta name="google-site-verification" content="SEARCH_CONSOLE_ID" />
<!-- End Google Search Console -->
</head>
<body>
<!-- Google Tag Manager (noscript) -->
<noscript><div class="video-container"><iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM_CONTAINER_ID"
height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe></div></noscript>
<!-- End Google Tag Manager (noscript) -->
</body>

Ima još …


Osim ovih osnovnih stvari svaki napredniji korisnik Google platforme trebam biti upoznat i ako je moguće koristiti dodatne mogućnosti i napredno postavljanje alata.

Prijedlog je dodatno proučiti:

  1. Google Conversion tracking mogućnosti gdje su opisane razne mogućnosti importa konverzija ovisno o izvoru
  2. Offline Ads conversion import – jako bitan alat obzirom kako je Google Analytics i measurement protocol ograničen na last non direct integraciju
  3. Prilikom postavljanja Google Analyticsa pažljivo proučiti dodatna polja koja upravljaju kako se i koji podaci šalju npr. anonymizeIp, forceSSL, allowAdFeatures, transport, userId
  4. Google Ads Cart Conversion info – omogućava pregled prodanih proizvoda u Adsu (za one koji rade shopping kampanje)
  5. BiqQuery export za Firebase / Google Analytics
  6. Google Signals


Sretno u implementaciji.

P.S. Fokus mjerenja barem što se Googlea tiče ide na stranu Firebase / App+Web i integracija s ostalim uslugama i još par noviteta u Ads svijetu i to već ove godine. Stoga ako već morate birati prioritet prijedlog je:

  1. Google Ads native conversion i audience kodovi + offline
  2. Google Analytics App+Web / Firebase

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Iza svakog ekrana je čovjek.