Remarketing je moćan alat za ciljanje nama “poznatih” posjetitelja kroz Google Display Network. Dodatnom segmentacijom i postavljanjem uvjeta za ulaz u listu možemo izraditi i primjeniti vrlo ciljane marketing strategije.
Cilj cijele priče je naravno prodaja. Na primjeru jedne internet trgovine prikazan je način izrade dodatnih kombinacija postojećih remarketing skupova korisnika. Za više informacija o izradi remarketing liste pročitajte prethodni članak.
Google Analytics – Koga ciljamo?
Tražimo korisnike koji su za vrijeme posjeta stranici bili na stranici košarice ali nisu ništa kupili. Za ovaj slučaj potrebno je izraditi dvije liste:
- Lista koja prikuplja sve posjetitelje shopping basket stranice i
- Lista koja prikuplja samo kupce (korisnici koji su bili na “Thank You page”)
Google Analytics admin Remarketing
Napomena – URL stranice za košaricu i potvrdu kupovine različit je za skoro svaki CMS pa ćete ovaj dio odraditi uz programera ili jednostavno napravite testnu narudžbu.
U Google Analyticsu ćete odabrati “Create my own remarketing type using Visitor Segments” za tip remarketinga i unijeti odgovarajuće filtere. Ako su Google Analytics i Google AdWords već povezani obje liste su dostupne za Display oglašavanje.
Prijelaz u Google AdWords
Nakon što smo kreirali kampanju samo za Display krećemo i izradu kombinacije prikupljenih korisnika kako bi dobili željenu skupinu.
Kliknemo na Tab Display Network i odaberemo +Change Display Targeting i napravimo izbor Ad Grupe:
Google AdWords admin Remarketing
Dolazimo do dijela Interests & Remarketing gdje možemo vidjeti trenutno raspoložive liste:
Google AdWords Remarketing lists
Prelazimo na dio Custom combinations i kliknemo na +New custom combination:
Google AdWords Remarketing custom combinations
Napišemo naziv i opis za kasnije lakše snalaženje i zadajemo uvjete definiranja nove liste:
Google AdWords New custom combinations
U popup prozoru odaberemo Remarketing lists i prvo izaberemo listu kupaca koji su posjetili stranicu košarice (shopping basket) i kao dodatni uvjet postavljamo kombinaciju da svi korisnici koji su nešto kupili (thank you page) ne ulaze u kombinaciju:
Google AdWords combination Filters
Google AdWords Remarketing Final Combination
Kliknemo na Save and continue, skupljamo posjetitelje i željno očekujemo povrat ulaganja:)
Google AdWords Remarketing Combination lists
Dodatne napomene:
- Kako bi koristitli remarketing iz Analytics-a potrebno je izmjeniti tracking code
- Neke od ovih postavki moguće je definirati i direktno iz Google AdWords-a no počnite vježbati kroz Google Analytics jer novi Universal Analytics donosi još puno novih mogućnosti za dopunsku segmentaciju
- Do kreiranja nove liste i administracije u Google Adwordsu može se doći i kroz Shared Library
- Ovisno o cijeni klika moguće je uputiti korisnika direktno na stranicu košarice ako CMS ima opciju permanent basket
- Moguće je izraditi dodatne segmente koji u funnelu ciljaju specifične skupine korisnika koji su izašli iz funnela kod opcije plaćanja, odabira dostave i sl. te se i oglasi mogu dodatno specijalizirati ovisno o problemu