Google Analytics i AdWords Remarketing u praksi
Zorin Radovančević
Zorin Radovančević, 11/01/2013, 3.6 minuta, 66 pregleda

Remarketing je moćan alat za ciljanje nama “poznatih” posjetitelja kroz Google Display Network. Dodatnom segmentacijom i postavljanjem uvjeta za ulaz u listu možemo izraditi i primjeniti vrlo ciljane marketing strategije.

Cilj cijele priče je naravno prodaja. Na primjeru jedne internet trgovine prikazan je način izrade dodatnih kombinacija postojećih remarketing skupova korisnika. Za više informacija o izradi remarketing liste pročitajte prethodni članak.

Google Analytics – Koga ciljamo?


Tražimo korisnike koji su za vrijeme posjeta stranici bili na stranici košarice ali nisu ništa kupili. Za ovaj slučaj potrebno je izraditi dvije liste:

  1. Lista koja prikuplja sve posjetitelje shopping basket stranice i
  2. Lista koja prikuplja samo kupce (korisnici koji su bili na “Thank You page”)

Google Analytics admin Remarketing
Google Analytics admin Remarketing

Napomena – URL stranice za košaricu i potvrdu kupovine različit je za skoro svaki CMS pa ćete ovaj dio odraditi uz programera ili jednostavno napravite testnu narudžbu.

U Google Analyticsu ćete odabrati “Create my own remarketing type using Visitor Segments” za tip remarketinga i unijeti odgovarajuće filtere. Ako su Google Analytics i Google AdWords već povezani obje liste su dostupne za Display oglašavanje.

Prijelaz u Google AdWords


Nakon što smo kreirali kampanju samo za Display krećemo i izradu kombinacije prikupljenih korisnika kako bi dobili željenu skupinu.

Kliknemo na Tab Display Network i odaberemo +Change Display Targeting i napravimo izbor Ad Grupe:

Google AdWords admin Remarketing Change Display Targeting
Google AdWords admin Remarketing

Dolazimo do dijela Interests & Remarketing gdje možemo vidjeti trenutno raspoložive liste:

Google AdWords Remarketing lists
Google AdWords Remarketing lists

Prelazimo na dio Custom combinations i kliknemo na +New custom combination:

Google AdWords Remarketing custom combinations
Google AdWords Remarketing custom combinations

Napišemo naziv i opis za kasnije lakše snalaženje i zadajemo uvjete definiranja nove liste:

Google AdWords New custom combinations
Google AdWords New custom combinations

U popup prozoru odaberemo Remarketing lists i prvo izaberemo listu kupaca koji su posjetili stranicu košarice (shopping basket) i kao dodatni uvjet postavljamo kombinaciju da svi korisnici koji su nešto kupili (thank you page) ne ulaze u kombinaciju:

Google AdWords combination Filters
Google AdWords combination Filters

Google AdWords Remarketing Final Combination
Google AdWords Remarketing Final Combination

Kliknemo na Save and continue, skupljamo posjetitelje i željno očekujemo povrat ulaganja:)

Google AdWords Remarketing Combination lists
Google AdWords Remarketing Combination lists

Dodatne napomene:

  • Kako bi koristitli remarketing iz Analytics-a potrebno je izmjeniti tracking code
  • Neke od ovih postavki moguće je definirati i direktno iz Google AdWords-a no počnite vježbati kroz Google Analytics jer novi Universal Analytics donosi još puno novih mogućnosti za dopunsku segmentaciju
  • Do kreiranja nove liste i administracije u Google Adwordsu može se doći i kroz Shared Library
  • Ovisno o cijeni klika moguće je uputiti korisnika direktno na stranicu košarice ako CMS ima opciju permanent basket
  • Moguće je izraditi dodatne segmente koji u funnelu ciljaju specifične skupine korisnika koji su izašli iz funnela kod opcije plaćanja, odabira dostave i sl. te se i oglasi mogu dodatno specijalizirati ovisno o problemu

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Iza svakog ekrana je čovjek.