Google Analytics – kako pratiti “sitne” aktivnosti na stranici
Zorin Radovančević
Zorin Radovančević, 06/12/2011, 3.3 minuta, 860 pregleda

Google Analytics jednostavna primjena Event tracking-a


U okviru članka opisuje se jednostavna metoda kako pratiti jednostavne akcije koje korisnik odrađuje tijekom posjeta stranici:

  • otvara veću sliku
  • pokreće video
  • klik na eksterni ili interni link
  • itd.

Metoda se najbolje primjenjuje na:

  • jednostavnim stranicama (gdje nema follow up aktivnosti (Thank You page – stranica nakon ispunjene forme))
  • OnePageWeb – stranica koja najčešće predstavlja jednu uslugu / proizvod ili uvod u pokretanje nove usluge / proizvoda
  • specifične stranice unutar sustava za koje nam je bitno znati koliko je odreženi tip sadržaja atraktivan (recimo ako smo potrošili brdo novaca za produkciju videa ili fotografija pa želimo znati koliko su korisnici uopće odradili željenu interakciju)
  • izbor vrste fotografija (na stranici stavljamo dvije fotografije – ovisno koju sliku korisnici više klikaju (kadar, tema, boje) vjerojatno ćemo u novoj objavi sadržaja koristiti prikupljene podatke)
  • stvar izbora …


Preduvjeti za rad:

  • otvoren googleAnalytics račun
  • mogućnost dodavanja / izmjene HTML koda

Korak 1. Kategorizacija događaja i aktivnosti


Prije samo pisanja kratkog koda moramo prvo razmisliti o kategorizaciji događaja koje ćemo pratiti na stranici.  U primjeru ćemo koristiti tri vrlo često korištene kategorije – slike, dokumenti i video. Naravno ako imate veće potrebe možete proširiti kategorizaciju prema zahtjevima stranice.

Aktivnosti prema kategorijama:

  • slike – najčešča interakcija je klik za povećavanje slike
  • dokumenti – preuzimanje dokumenata
  • video – pokretanje i zaustavljanje videa

Korak 2. Pisanje koda


Pisanje koda je vrlo jednostavno. Ukratko unutar klasičnog linka …
   

Moj link


… ubacujemo mali dio koda koji definira kako će google Analytics čitati svaku poslanu aktivnost:
   

Moj link


Gdje nam je bitan dio …
   

'Kategorija', 'Aktivnost', 'Naziv'


Struktura koda je jednostavna – umjesto ‘Kategorija’ upišete ‘Slika’, umjesto ‘Aktivnost’ upišete ‘Povećaj’  i sl.  ‘Naziv’ nam omogućava potpunu kontrolu i statistiku za pojedini dio sadržaja (Naziv slike, Naziv videa). Koji u “živom” primjeru izgleda …
   

Moja slika
Moj video

… gdje # naravno promjenite u link te ‘Moja slika’ i ‘Moj video’ stavljate sadržaj – sliku ili video clip.

Korak 3. Google Analytics praćenje rezultata


Izvještaj koji Vas sada zanima nalazi se pod Standard reporting > Content > Events. U nastavku se nalazi primjer gdje je vlasnik stranice zatražio jednostavnu mogućnost praćenja preuzimanja datoteka u .PDF formatu. U izvještaju možete vidjeti koje PDF datoteke su atraktivne / popularne u odreženom vremenskom intervalu. Naravno možete pregledavati evente i prema kategorijama, aktivnostima i sl. – drill down.

Primjer praćenja evenata u PDF formatu

Ograničenja


Problem se najčešće javlja kod “embedanja” video klipova koristeći YouTube i sl. jer nemate kontrolu nad aktivnostima.

Ugodno praćenje korisnika! smiley

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU