Google Analytics od 1889. godine do danas
Damir Podhorski
Damir Podhorski, 18/02/2015, 3.0 minuta, 834 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Analytics

Iako je Google Analytics prvi put predstavljen svijetu 2005. godine, njegov povijesni razvoj započeo je još 1889. godine kada se po prvi put spominje problem analize povrata investicije. Pročitajte koji su to ljudi svojim zaključcima izgradili temelje analize podataka.

Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half.


Polovica novca koje sam potrošio na oglašavanje je propala, problem je u tome što neznam koja polovica je propala, zaključak je koji donio John Wanamaker i time udario temelje razvoju Google Analyticsa. Nakon njega ljudi se se godinama pitali kako izmjeriti ono što danas nazivamo Return On Investment (ROI) – povrat investicije.

 
John Wanamaker (1838 – 1922)
John Wanamaker (1838 – 1922)

Without data you’re just another person with an opinion.


Bez podataka (bitnih za donošenje odluke, op.a.) ti si samo još jedna osoba s mišljenjem, zaključio je je William Edwards Deming, inžinjer, statističar, profesor, pisac, predavač i konzultant. Kvalitativno je objasnio važnost podataka za donošenje poslovnih odluka i time dodatno naglasio važnost korištenja Google Analyticsa u analizi uspješnosti internet marketinga.


William Edwards Deming (1900 – 1993)

One accurate measurement is worth a thousand expert opinions.


Jedno točno mjerenje vrijedi kao mišljenje tisuću eksperata, izrekla je Grace Hoper meni najomiljeniji zaključak bitan za razvoj Google Analytics. Drugim riječima, nije bitno mišljenje visokopozicioniranih “faca”, nego je bitno što kažu podaci mjerenja. Google Analytics je “faca” koja nema mišljenje nego podatke.

 
Grace Hopper
Grace Hopper (1906 – 1992)


If we have data, let’s look at the data. If all we have are opinions, let’s go with mine


Ako posjedujemo podatke, pogledajmo podatke. Ako je sve što imamo mišljenje, onda idemo s mojim, rekao je Jim Barksdale ne znajući da ću njegovu slavnu rečenicu koristiti u ovom članku. Vrlo jednostavno naglasio je važnost podataka za donošenje poslovne odluke, ali isto tako postavio problem odabira najboljeg mišljenja (ukoliko je to jedino s čime raspolažemo). On tvrdi da je njegovo mišljenje najbolje. Što vi mislite?

Jim Barksdale
Jim Barksdale (1943 – )


Bolje nešto od nečega nego ništa od ničega.


Iako lik iz omiljenog romana Alan Ford, Grunf je rekao nešto što je vrlo bitno za analizu uspješnosti internet marketinga – bolje imati bilo kakve podatke nego nikakve.

 
Grunf
Grunf

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU