Korištenjem segmenata u Analyticsu možemo izdvojiti i analizirati pojedine grupe korisnika na web stranici. Segmenti nam mogu pomoći da dođemo do podataka i zaključaka koje možemo predočiti klijentima, što im može pomoći pri donošenju poslovnih odluka.
Analytics nudi predefinirane segmente, koji omogućuju analizu određene skupine korisnika. Neki od ponuđenih segmenata su:
- - Bounced Sessions
- - Mobile Traffic
- - New Users
- - Non-Converters itd.
Ako nam predefinirani segmenti ne segmentiraju podatke onako kako mi želimo ili trebamo, Analytics nudi i mogućnost izrade vlastitih (custom) segmenata. Custom segmenti omogućuju nam da grupiramo određeni dio korisnika koji je za nas relevantan i lakše analiziramo njihovo ponašanje na web stranici.
No, kod korištenja segmenata bitno je znati i razliku između User, Session i Hit scope-a.
Koji scope treba koristiti? Ovisno o tome što želite analizirati, koristit ćete različit scope u segmentima:
1.) User segmente koristimo najčešće kad želimo analizirati ponašanje korisnika na web stranici (npr: koliko korisnika je ostvarilo više od 5.000,00 kn prihoda kroz sve transakcije koje su se dogodile u određenom razdoblju)
2.) Session segmente koristimo najčešće kad želimo analizirati određeni izvor prometa ili vidjeti što se unutar sessiona događa (što su radili korisnici na stranici koji su došli isključivo preko newsletter kampanje)
3.) Sequence segmente koristimo isključivo kad želimo segmentirati korisnike koji su napravili nešto po točnom redoslijedu, kad želimo “finije” segmentirati ponašanje korisnika (npr: koliko korisnika je s naslovne stranice otišlo odmah na kontakt stranicu)
Primjerice, definiramo segment s User scopeom (User razini), gdje je korisnik pogledao stranicu /Office i dodao u košaricu neki proizvod:
Uzmimo primjer gdje imamo tri korisnika koja su posjetila našu web stranicu. S ovim segmentom, obuhvatit ćemo sva 3 korisnika (usera). Prvi korisnik je u prvom sessionu (posjeti) na stranici /Electronics dodao proizvod u košaricu, dok je u drugom sessionu pogledao stranicu /Office. Iako su se ove dvije aktivnosti dogodile u različitim sessionima (posjetama), ovaj korisnik će biti obuhvaćen s našim segmentom.
Drugi korisnik koji je u svojoj trećoj posjeti pogledao stranicu /Electronics, dodao proizvod u košaricu, te nakon toga posjetio stranicu /Office, također će biti obuhvaćen s našim segmentom.
Treći korisnik, koji je u drugoj posjeti posjetio stranicu /Office i dodao proizvod u košaricu također će biti obuhvaćen sa segmentom.
Što će se dogoditi ako kreiramo Session scope segment s istim uvjetima?
Tada će segment obuhvatiti samo drugog i trećeg korisnika, jer su navedene dvije aktivnosti napravili unutar jednog sessiona (posjete):
Sequence segmenti omogućuju nam precizniju segmentaciju, odnosno ako želimo definirati točan redoslijed nekih aktivnosti koje je korisnik napravio na našoj web stranici.
U našem prethodnom primjeru, kad smo kreirali Session scope segment, obuhvatili smo drugog i trećeg korisnika. Ako malo bolje pogledamo, drugi korisnik je posjetio stranicu /Electronics, tamo je dodao neki proizvod u košaricu i nakon toga je pogledao stranicu /Office, gdje nije dodao nijedan proizvod u košaricu.
Ako želimo segmentirati samo korisnike koji su bili na stranici /Office i dodali u košaricu neki od proizvoda koji se nalaze na toj stranici, tada ćemo kreirati sequence segment u kojem definiramo dva koraka.
U prvom koraku definiramo hit (interakciju) u kojem je korisnik posjetio stranicu /Office. Zatim, u sljedećem koraku definiramo da je odmah sljedeći hit (interakcija) bio dodavanje proizvoda u košaricu.
Sada smo definirali redoslijed hitova (interakcija) koje je korisnik napravio. Rekli smo da nam segmentira samo korisnike koji su došli na stranicu /Office i odmah sljedeća interakcija (hit) bila je dodavanje proizvoda u košaricu.
S ovim segmentom, sada ćemo obuhvatiti samo trećeg korisnika, za kojeg možemo biti sigurni da je dodao neki od proizvoda koji se nalaze upravo na stranici /Office:
Ukratko, ako koristimo User scope segmente, uvjeti koje postavimo u segmentu korisnik može napraviti kroz više posjeta (sessiona). Ako postavimo Session scope segment, tada navedeni uvjeti se moraju dogoditi unutar jednog sessiona.
Sa sequence segmentima možemo definirati redoslijed hitova (interakcija) koje je korisnik napravio, što nam omogućuje preciznije segmentiranje. Bitno je znati razumjeti User/Session scope jer u suprotnom segmentirane podatke možemo tumačiti na potpuno krivi način.
Kod kreiranja sequence segmenata može se postaviti maksimalno 10 koraka, te unutar jednog segmenta možete kombinirati više sequenci (slijedova).