Google Keyword Tool – što je novo u novom sučelju?
Damir Podhorski
Damir Podhorski, 11/05/2010, 6.2 minuta, 1036 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Adwords

Google je promijenio sučelje za svoj Keyword tool. Kako su pred kraj prošle godine promijenili Adwords sučelje vidi se da Google ulaže u svoju zlatnu koku. Ali…

Da li je to promjena nabolje ili nagore?


Osobno sam zdvojan. Neke mi se nove stvari dopadaju, neki stare mi nedostaju. Ali skoknimo na novotarije:

Website search box – nalazi se zdesna word search box i puno je brži i jednostavniji od starog načina gdje je trebalo kliknuti na “website content” i upisati URL nekog web-sjedišta.

View search trends in Google insights – ovo je možda najbolja novotarija u novom sučelju. Pored svake ključne riječi postoji “Google insights”. Smatram to izuzetno korisnim za oglašivače zbog toga što se za svaku ključnu riječ vidi obujam pretrage i vremenski trend

Categories – slijeva je Google smjestio smislene kategorije ključnih riječi. Ako vas ne zanima neka kategorija, jednostavno je isključite. Ispod kategorija je još jedna zgodna funkcija:

Sort: Alphabetical or Highest count – kada dobijete popis ključnih riječi možete ga složiti po abecednom redu ili najtraženijim pojmovima. To je korisno, ali možete koristiti samo ukoliko tražite “all keyword results“. Ne možete koristiti za “ideas containing my search terms“.

Ideas containing my search terms – jedan je od razloga zbog kojeg korisnici ne vole novo sučelje. Ali najveći broj njih je nisu koristili. Malo bih pojasnio: U starom sučelju kada bi upisali neku ključnu riječ (recimo brod) u search box, Keyword tool bi vam dao samo rezultate koji sadrže taj pojam u sebi ili su bliski (mali brod, veliki brod, brodovi i sl. ). Ali korištenjem nove funkcije „Additional keywords to be considered” dobivate i čitav broj sinonima-istoznačnica (plovila, čamci, jahte, jedrilice). Ako u novom sučelju kliknete na advanced options – show results for – Ideas containing my search terms, imati ćete usko povezane ključne riječi i sinonime u jednoj velikoj (i nepreglednoj) tablici, ali s najviše 100 pojmova. To zbunjuje i može biti frustrirajuće.

Samo 100 prijedloga za traženi pojam – ovo je po meni loše. Google bi trebao povećati broj tih rezultata. Tim više što mu je rječnik ‘malih’ jezika puno lošiji i siromašniji od engleskog. Tako se može izgubiti važan sinonim jer je smješten negdje ispod 100-tog mjesta. Poglavito bi to imalo smisla povećati sada kada se može odmah pretraživati i širinom obuhvata (broad, phrase, exact).

Match types – ili širina obuhvata može prikazati broj pretraživanja za sve ključne riječi, ali s različitom širinom obuhvata. To je izvrsna pomoć kod pokretanja kampanji kada se ne zna unaprijed koja je širina obuhvata optimalna. Sada se barem može znati koja je širina obuhvata najtraženija i grubo procijeniti cijenu klika ili barem razliku u cijeni prema drugim obuhvatima.

No negative keywords – prije ste mogli uključiti negativne riječi (odnosno riječi za koje niste htjeli prikazivanje oglasa). Toga nema. Pitanje da li je to slučajno ili namjerno. Ako se oko toga zamislite i još ste ljubitelj teorija zavjere, zaključiti ćete da je izbacivanjem negativne opcije u Keyword Tool, Google uskratio informaciju (ili barem je nije još uključio) što će biti s vašim pojmom pretrage i da li će se pojavljivati u nekoj neželjenoj kombinaciji i tako Vam stvarati trošak. I zarađivati će Google.

No downloading in .txt file – ovo je također jedna od loših novosti. Prije ste mogli sve ključne riječi spremiti u datoteku .txt i obrađivati je u svakom programu koji je podržavao taj format (skoro svi programi). Osobno sam to volio jer sam koristio Notepad++ i imao sam setove ključnih riječi ja slične kampanje već pripremljene u .txt obliku.

Mobile search – Ovo je nova funkcija i dobrodošla je. Pogotovo što se bilježi veliki porast pretraživanja pomoću mobilnih uređaja.

I umjesto zaključka mogu reći da mi se više sviđalo staro sučelje. Ne puno više, ali ipak više. Skoro sve iz starog sučelja nalazi se u i u novom, ali meni fali nešto vrlo važno. Jednostavnost. Obična jednostavnost. Ali to je osobni stav i sigurno ima utjecaja to što sam staro sučelje koristio ‘žmireći’. Ali čini mi se da je bilo jednostavnije i brže.

Naravno kako to Google često radi, možete kliknuti i na link koji će vas odvesti na staro sučelje. Ali poučeni dosadašnjim iskustvom, to neće biti zauvijek. Stoga se nadam da će Google uzeti u obzir komentare o novom sučelju prije nego onemogući pristup starom sučelju.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Idemo u projekt skupa!

Hamag Bicro
ESIF
EU