Google Tag Manager forme i pretraživanje - za Turizam
Zorin Radovančević
Zorin Radovančević, 22/08/2014, 8.1 minuta, 975 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Analytics

Pretraživanje - turizam

Jedan od glavnih alata na stranici neke turističke agencije, ili bolje reći bilo koje stranice koja se bavi turizmom, je naravno pretraživač. Bez vrhunski odrađenog internog pretraživanja korisnici će imati velikih problema u pronalaženju paketa a da ne govorimo o potencijalnoj kupovini.

Na stranicama u pravilu postoje dva tipa pretraživanja:

1. jednostavno gdje se na osnovu jednog upita u jednostavni input box ispisuju ‘relevantni’ rezultati pretraživanja – praćenje ovakvog pretraživanja u Google Analyticsu ne može biti jednostavnije  (ako se na URL rezultata pretraživanja pojavljuje query parametar ovdje je link sa uputama)
2. složeno pretraživanje koje šalje više parametara – Google Analytics čita samo prvi parametar u nizu

I tu je naš problem. U turizmu ovisimo o praćenje namjera kupaca i segmentiranju po sezonama, destinacijama, tipu proizvoda i sl. dakle puno više parametara.

Prije tehničke izvedbe samo par razloga zašto bi trebali napredno pratiti interno pretraživanje:

1. iskustvo pokazuje da korisnici koji koriste interno pretraživanje imaju veću stopu konverzije (već su prošli fazu istraživanja, vjerojatno)
2. možemo pratiti kvalitetu pretraživanja (koliko je korisnika kupilo nakon pretrage i koliko je korisnika odustalo nakon pretrage)
3. uređenje naslovne stranice, stranice kategorije (destinacije) ili čak internih promotivnih kampanja prema podacim aprikupljenih iz učestalosti pretraga za određenim kombinacijama aranžmana (datum dolaska, datum odlaska, tip smještaja, destinacija, dodatne usluge i sl.)
4. remarketing – i to remarketing koji je puno detaljniji – recimo svi korisnici koji su došli na site u 7. mjesecu no traže smještaj u 8. mjesecu na Rabu, 3 zvjezdice, hotel, klima i wifi uključeni u cijenu – napravite display kampanju u kojoj će biti uključeno ovo prije navedeno i dajte još neki popust i to je otprilike to)

Ukratko nema nekog dobrog razloga zašto to ne počnete pratiti odmah!

Rezultati pretraživanja i odlučivanje


Što se tiče poslovne strane potrebno je odlučiti koji parametri su vam bitni kako bi mogli donijeti pametniju odluku. Proces je vrlo jednostavan. Napravite popis svih stvari koje su vam dostupne u pretraživanju i reducirajte stvari koje vam ne trebaju. Za ovo će vam vrlo vjerojatno trebati podrška programera koji dobro poznaje sustav.

Dodatno morate se odlučiti na koji način želite ove podatke prikupljati i kakav izvještaj vam je potreban i čitljiv.

Google Analytics za potrebe internog pretraživanja nudi standardni Site Search dio reporta na kao što sam prije naveo prilično je limitiran – samo jedan search term i samo jedna search kategorija prilikom svakog upita. Moguće je – i vjerojatno ćete se odlučiti za search term kao destinaciju gdje korisnik dolazi i search category kao vrijeme dolaska gosta.

Simple site search settings Google Analytics

No zašto stati samo na ovome, uz dodatne radnje moguće je znati puno puno puno više!
Tehnička implementacija

Odlične osnove za implementaciju naprednog praćenja internog pretraživanja već postoje i napisao ih je Simo Ahava (preporuka za sve koji žele naučiti više o Google Tag Manageru – čitajte njegov GTM blog).

1. korak – praćenje elemenata forme
2. korak – GTM i interno pretraživanje

Upute se odnose na jednostavne situacije a u nastavku ćemo ih samo nadograditi za tipičan primjer u turizmu.

Pretraživanje u turizmu i GTM


Cilj je pratiti više parametara koji se šalju prilikom svakog upita prema primjeru:

Search forma

Pratimo sljedeće vrijednosti iz URLa koji dobijemo nakon pretrage booking.aspx?date_in=2014-08-23&service_model=6&date_out=2014-08-24&user_language=en&user_currency=EUR&rid=BER&county_hotel_select=c_1345&county_id=1345:

    - Destination county_id
    - Accommodation rid
    - Arrival date_in
    - Departure date_out

Možete primjetiti da su vrijednosti prilično nejasne osobito za Destination i Accommodation i da nam recimo u datumu dolaska i odlaska godina i specifičan dan možda i nisu presudni. Kako bi nam izvještaji bili lako čitljivi raditi ćemo neke preinake gdje će nam završni rezultat biti tablica iz koje čitamo:

    - korisnik je tražio Hotel Osijek, u Osijeku, u srpnju a želi doći na odmor u rujnu (tipičan slučaj za remarketing)

Dva jednostavna načina kako slati podatke u Google Analytics putem Google Tag Managera:

    1. kao search term
    2. kao custom dimension

Postavke u GTMu – Macro


Macro

Moramo napraviti 4 posebna macroa kako bi spremili vrijednosti county_id, rid, date_in i date_out.

Primjer za county_id gdje čitamo samo vrijednost jednog parametra:

Macro country id URL query

Postupak ponavljamo i za ostale tri vrijednosti kako bi nam bile dostupne u daljnjim aktivnostima.

Macro lookup table

Macro country id lookup table


Primjenjujemo custom javaScript macro u slučaju da želimo samo jedan dio informacije iz neke vrijednosti. Tako npr. želimo iz vrijednosti dolaska gosta izvući samo mjesec. Dakle iz 2014-08-23 potrebno nam je samo 08.

Pravimo Custom JS macro koji u sebi ima:

function() {
// čitamo vrijednost dolaska gosta u cijelosti
var arrivalDateRaw = {{arrivalDate}};
// vraćamo vrijednost mjeseca iz datuma
return arrivalDateRaw.split('-')[1];
}


Macro customJS #2


Koristimo i dodatni macro kojim pripremamo vrijednost za slanje q parametra koj će se koristiti u Google Analytics administraciji za Site Search postavku.  Rezultat će biti Search Term npr. ‘Osijek;HotelOsijek;08″ – kasnije ovo možemo exportirati kao .csv datoteku i raditi doslovno čuda u Excelu.

// adapted code from simoahava.com
function() {
var regex = /^/booking.aspx/;
if(regex.test({{url path}})) {
return "/booking.aspx?q=" + {{County ID Smart}} +";" + {{Accomodation ID Smart}} + ";" + {{arrivalDate Smart}};
}
return;
}


Postavke u GTMu – Tag


Vjerovali ili ne potrebno je napraviti samo jedan Universal Analytics tag tj. nadopuniti postojeći. Adaptacijom taga šaljemo u ovom primjeru 3 custom dimenzije (nikako ne zaboraviti da se custom dimensions prvo moraju aktivirati unutar Google Analytics administracije) i q parametar koji čitamo kroz site search (u administraciji postaviti kod site search term q).

UA tag setup search travel

Ako vas zanima što se još može pratiti na stranici putem GTMa slobodno se javite!

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU