Grupiranje sadržaja u Google Analyticsu
Zorin Radovančević
Zorin Radovančević, 20/12/2013, 4.1 minuta, 50 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Analytics

I za kraj godine još lijepih vijesti iz Google Analyticsa. U nedavno objavljenom članku na Analytics blogu javno je puštena u korištenje mogućnost grupiranja sadržaja (zbogom kompliciranom filtriranju rezultata). Za uvod pogledajte video a u nastavku se nalaze kratki primjeri i ideje za korištenje.



Mogućnosti i upute za korištenje grupiranja sadržaja možete naći na Google help.

Bitne stvari za napomenuti prije no što krenete u primjenu:

  • cilj implementacije je dobiti lako distupne odgovore na pitanje kako grupe stranica funkcioniraju u odnosu na osnovne ‘engagement’ metrike i naravno pomažu ili sudjeluju u konverziji korisnika
  • planirajte grupe sadržaja prema informacijama koje uistinu možete i koristiti i koje su dostupne u CMSu ili ih je lako dopuniti (npr. na razini proizvoda robna marka, ERP kategorija, destinacija)
  • tehnička implementacije nije komplicirana no preporuka je raditi implementaciju automatizirano (u CMSu)
  • grupiranje sadržaja je moguće raditi i na velikim i malim stranicama bez obzira jel imaju ecommerce ili ne
  • grupa stranica se može gledati na hit razini, pageview ili čak na visit / session razini kao landing page
  • moguće je izraditi maksimalno 5 grupa!

Primjer 1. Turistička agencija i grupiranje sadržaja


Agencije koje imaju široku ponudu u smislu strukture ovdje će najviše profitirati. U mogućih 5 grupa moguće je stvarno puno napraviti pa se recimo mogu definirati:

  1. Destinacija / Mikro destinacija – za primjer ćemo postaviti Dubrovnik – pa tako za sve stranice kojima je zajednički nazivnik Dubrovnik ili jedinstvena destinacija stavljamo u grupu ‘Destinacija’ – to mogu biti svi hoteli (/dubrovnik/hoteli/hotelN/), apartmani (/dubrovnik/apartmani/apartmanN/), predstavljanje Dubrovnika (/dubrovnik/), posebne ponude (/posebne-ponude/ponudaN/)
  2. Sezona / Tip putovanja –  ljeto, zima, ekskurzija i sl.
  3. Cjenovna razina – low, mid, high, high / akcija i sl.
  4. Kategorija smještaja – koliko zvjezdica ima hotel ili koja je kategorija smještajnog kapaciteta (kombinacijom možete dobiti izvještaj koji predstavlja – za destinaciju Dubrovnik najviše je pregledavana kategorija hotela 4 zvjezdice po high / akcija cijeni)

 Primjer 2. Internet trgovina i grupiranje sadržaja


Veliki i širok asortiman uz kompliciranu strukturu URLova za svaku analizu je prava noćna mora. U nekim slučajevima regex može dijelom rješiti problem no za neke situacije ipak nije primjenjiv.

Tipična situacija – kako odrediti vrijednost stranica koje predstavljaju televizore a koje se nalaze, gledajući URL strukturu, na 3 i više mjesta:

  1. /televizori/lg-tv-zx400
  2. /samsung-tv-xy400
  3. /akcije/sony-televizori
  4. /televizori/samsung/samsung-tv-xy400
  5. itd.


Odgovor je jednostavan – samo dodati svim stranicama koje su vezane za televizore Content Grouping: ‘TV’. Dodatno je moguće kombinirati i ‘TV Samsung’ ili slično no to mora odrediti tim / osoba koja radi izvještaje i na osnovu njih odlučuje o daljnjim koracima.

Dodatne napomene za Content Grouping


Grupiranje sadržaja je vrlo slično u primjeni kao i korištenje Custom Dimensions i Metrics no bitno je napomenuti kako je Content grouping primarno ciljan na – sadržaj! Iz tog razloga vrlo je bitno prvo razmisliti što bi još na stranici htjeli pratiti tj. koje bi nam informacije pomogle u odlučivanju a tek onda odlučiti koje metoda praćenja koristiti prema tehničkim ograničenjima i vrsti izvještaja.

Ako imate pitanja vezana za Content Grouping ili Google Analytics slobodno se javite

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.