Import troškova oglašavanja u Google Analytics
Zorin Radovančević
Zorin Radovančević, 01/02/2013, 3.7 minuta, 834 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Analytics

Ovaj članak opisuje novu funkcionalnost u Google Analyticsu, Cost Data Import, koja je još uvijek u beti no već možete unositi podatke i izrađivati izvještaje. Za koga je ta funkcionalnost korisna? Za sve projekte koji se služe plaćenim i neplaćenim oglasnim kanalima koji nisu isključivo u Google mreži – facebook, newsletter, display mreže, etarget, direktni zakup medija i sl. 

Što Cost data Import u Google Analyticsu može prikazati?


Cost data import google analytics
Akumulirani rezultati

 
Prikaz rezultata za pojedinu kampanju
Prikaz rezultata za pojedinu kampanju (Test)

Prema primjeru iz slike možemo vidjeti podatke koji prikazuju akumulirane rezultate za pojedinu kampanju, source / medium ili keyword  ovisno što smo definirali u datoteci koju smo importirali. Inicijalni izvještaj nudi:

  1. Broj posjeta – Vistis
  2. Broj prikaza oglasa ili recimo broj primatelja newslettera – Impressions
  3. Broj klikova (čisto da se vidi razlika između zabilježenih klikova i visita) – Clicks
  4. Ukupan trošak po prikazanoj dimenziji (source / medium / campaign / keyword) – Cost
  5. Postotak prikazanih oglasa koji su za rezultat imali klik – CTR Click Through Rate
  6. Prosječan trošak klika – CPC Cost Per Click
  7. Prihod po kliku – RPC Revenue Per Click
  8. ROI i na kraju
  9. Margin

Metrike 7-9 vrlo su korisne za internet trgovinu jer direktno daju pregled uspješnosti određene dimenzije (source / medium / campaign / keyword).  Cijelu priču moguće je napraviti i izvan Google Analyticsa ako koristimo MS Excel pa importiramo sve moguće podatke i kombiniramo. Moguće ali nije praktično za svakodnevni rad.

Zašto koristiti Cost Data Import alat?


U testnom razdoblju par stvari je bilo očito:

  1. Podaci su bili vrlo brzo dostupni
  2. Izrada izvještaja bila je iznimno lagana osobito kod usporedbi različitih kanala   

Usporedba podataka o troškovima prometa koji dolazi na stranicu je neizostavan proces za svaku web analizu bilo da se radi o blogu ili internet trgovini. Importom podataka u vrlo kratkom roku možete doći do zaključka koji kanali su isplativi a koji ne. Dodatno je bitno napomenuti kako su izvještaji čitljivi, jednostavni i nalaze se u “poznatom okruženju” Google Analyticsa. Naravno, potrebno je uzeti u obzir i Multichannel izvještaj da si ne izbijete first i assisted klikove.

Kako napraviti import podataka?


Ovaj dio još nije toliko lagan i mora se koristiti Google Analytics API i morate imati gotovu aplikaciju koja će odraditi prijenos podataka. Na svu sreću na raspolaganju smo imali kolege iz Gauss-developmenta koji su nam pomogli u izradi finalnog rješenja – radi! smiley

U idućih par dana objavit ćemo još dodatna dva članka koja na primjeru objašnjavaju izvještavanje na živom e-commerce primjeru i tehničku pozadinu priče.

Dodatne napomene


Google AdWords import troška i vezanih podataka rješava se na drugi način – pročitaj ovdje.
Za nestrpljive

Za dodatne informacije o alatu pošaljite upit putem kontakt forme a za jako nestrpljive pogledajte upute na Google Help centru

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!

Hamag Bicro
ESIF
EU