Ovaj članak opisuje novu funkcionalnost u Google Analyticsu, Cost Data Import, koja je još uvijek u beti no već možete unositi podatke i izrađivati izvještaje. Za koga je ta funkcionalnost korisna? Za sve projekte koji se služe plaćenim i neplaćenim oglasnim kanalima koji nisu isključivo u Google mreži – facebook, newsletter, display mreže, etarget, direktni zakup medija i sl.
Što Cost data Import u Google Analyticsu može prikazati?
Akumulirani rezultati
Prikaz rezultata za pojedinu kampanju (Test)
Prema primjeru iz slike možemo vidjeti podatke koji prikazuju akumulirane rezultate za pojedinu kampanju, source / medium ili keyword ovisno što smo definirali u datoteci koju smo importirali. Inicijalni izvještaj nudi:
- Broj posjeta – Vistis
- Broj prikaza oglasa ili recimo broj primatelja newslettera – Impressions
- Broj klikova (čisto da se vidi razlika između zabilježenih klikova i visita) – Clicks
- Ukupan trošak po prikazanoj dimenziji (source / medium / campaign / keyword) – Cost
- Postotak prikazanih oglasa koji su za rezultat imali klik – CTR Click Through Rate
- Prosječan trošak klika – CPC Cost Per Click
- Prihod po kliku – RPC Revenue Per Click
- ROI i na kraju
- Margin
Metrike 7-9 vrlo su korisne za internet trgovinu jer direktno daju pregled uspješnosti određene dimenzije (source / medium / campaign / keyword). Cijelu priču moguće je napraviti i izvan Google Analyticsa ako koristimo MS Excel pa importiramo sve moguće podatke i kombiniramo. Moguće ali nije praktično za svakodnevni rad.
Zašto koristiti Cost Data Import alat?
U testnom razdoblju par stvari je bilo očito:
- Podaci su bili vrlo brzo dostupni
- Izrada izvještaja bila je iznimno lagana osobito kod usporedbi različitih kanala
Usporedba podataka o troškovima prometa koji dolazi na stranicu je neizostavan proces za svaku web analizu bilo da se radi o blogu ili internet trgovini. Importom podataka u vrlo kratkom roku možete doći do zaključka koji kanali su isplativi a koji ne. Dodatno je bitno napomenuti kako su izvještaji čitljivi, jednostavni i nalaze se u “poznatom okruženju” Google Analyticsa. Naravno, potrebno je uzeti u obzir i Multichannel izvještaj da si ne izbijete first i assisted klikove.
Kako napraviti import podataka?
Ovaj dio još nije toliko lagan i mora se koristiti Google Analytics API i morate imati gotovu aplikaciju koja će odraditi prijenos podataka. Na svu sreću na raspolaganju smo imali kolege iz Gauss-developmenta koji su nam pomogli u izradi finalnog rješenja – radi!
U idućih par dana objavit ćemo još dodatna dva članka koja na primjeru objašnjavaju izvještavanje na živom e-commerce primjeru i tehničku pozadinu priče.
Dodatne napomene
Google AdWords import troška i vezanih podataka rješava se na drugi način – pročitaj ovdje.
Za nestrpljive
Za dodatne informacije o alatu pošaljite upit putem kontakt forme a za jako nestrpljive pogledajte upute na Google Help centru.