Impression share uz optimizaciju kampanje
Diana Mutter
Diana Mutter, 12/02/2015, 6.5 minuta, 972 pregleda

Klijenti se često pitaju koliko je potrebno ulagati u kampanju i ispunjava li ona svoj potencijal. Ne možemo im dati točne podatke, ali možemo doći do približnih procjena o tome koristeći često sakriveni podatak iz AdWords sustava – Impression share (IS).

Prema Google AdWords definiciji, Search impression share ili udio pojavljivanja na pretraživačkoj mreži je broj pojavljivanja ostvarenih na pretraživačkoj mreži podijeljen procijenjenim brojem pojavljivanja za čije ste ostvarivanje ispunili uvjete, ili drugim riječima koliko su se često Vaši oglasi prikazali kada je korisnik pretraživao ključne riječi ili pojmove vezane za Vašu kampanju.

Impression Share grafika
Impression Share

Plavi krug predstavlja tržište određene industrije. Crveni krug predstavlja promet koji je moguće ostvariti. Zeleni krug u sredini je Impression share ili ostvareni udio pojavljivanja podijeljen sa svim mogućim brojem pojavljivanja, za koje su ispunjeni uvjeti. Ispunjavanje uvjeta ovisi o određenim postavkama (targetiranje oglasa, odobreni statusi, bidovima i quality score-u).

Slikovita usporedba s kojom je najjednostavnije opisati IS je torta. Na primjer, torta predstavlja ciljano tržište, a udio pojavljivanja na tržištu (IS) je komad torte. Za svakog klijenta potrebno je osigurati željeni komad torte u skladu s njegovim mogućnostima.

Postoji nekoliko “vrsta” udjela pojavljivanja:

Vrste Impression Sharea
Vrste Impression Sharea

Uz impression share (IS) za pretraživačku i prikazivačku mrežu, postoje i pokazatelji o izgubljenom dijelu “torte” – zbog ograničenog proračuna i pozicije. Izgubljeni IS zbog proračuna je postotak koji govori koliko oglasi nisu bili prikazani zbog ograničenog proračuna. Izgubljeni IS zbog pozicije govori koliko se posto oglasi nisu prikazali zbog niske pozicije oglasa. Na primjer, ukoliko je IS 60%, izgubljeni IS će biti 40%. Google nam tih 40% razdvaja na izgubljeni dio zbog manjka proračuna ili zbog niske pozicije oglasa, što je potrebno posebno pogledati u kojem omjeru.

Udio pojavljivanja + izgubljeni IS zbog proračuna + izgubljeni IS zbog pozicije = 100%.


Dodatni pokazatelj koji je namijenjen samo pretraživačkoj mreži je udio pojavljivanja za pojmove pretraživanja koji su se točno podudarali s ključnim riječima (ili bliske varijacije) – search Exact match IS. Visoki Exact match IS nam govori o tome koliko smo dobro postavili ciljane ključne riječi ili fraze u kampanji.

Navedene pokazatelje je moguće pratiti na razini kampanja, grupa ili ključnih riječi. Zadnje uvedena mogućnost praćenja IS na razini ključnih riječi. Na temelju tog pokazatelja, moguće je vidjeti koliko je učinkovita pojedina riječ, te doći do detaljnije analize utjecaja konkurencije na specifični udio tržišta, odnosno koliko je konkurencija izražena za određeni proizvod i/ili uslugu.

Još uvijek ne postoji mogućnost praćenja izgubljenog IS zbog proračuna na razini ključnih riječi, ali moguće je doći do tog podatka tako da od udjela pojavljivanja oduzmemo izgubljeni IS zbog pozicije i dobiti ćemo izgubljeni IS zbog proračuna.

Savjeti za povećanje udjela pojavljivanja:

  • uz pomoć strategije licitiranja na razini ključnih riječi – moguće je optimizirati CPC licitaciju za određenu ključnu riječ kako bi se postigla pozicija na prvoj stranici rezultata pretraga i/ili na “top” poziciji tražilice. Što je bolja pozicija oglasa biti će manji i izgubljeni IS zbog pozicije. AdRank (CPC, Quality score, proširenja) je isto bitna stavka u povećanju IS. Google će prije pustiti oglase sa boljom ukupnom ocjenom.
  • provjeriti je li proračun kampanja/e ograničen potrošnjom te jesu li svi oglasi odobreni (ukloniti sve oglase koje krše pravila). Testirati oglase – pokušati povećati kvalitetu oglasa i/ili ključnih riječi.
  • ukoliko su sve ostale mjere zadovoljile, ali IS je nizak – ukoliko ne ciljate određeno lokalno područje, pokušati sa smanjenjem targetiranih lokacija odnosno pokušati obuhvatiti manji/ciljaniji dio “torte” (promjena geolokacijskih postavki).

Na prvoj slici vidimo situaciju klijenta gdje je IS zadovoljavajući, ali nakon analize i optimizacije kampanje došli smo do 100% IS-a, bez izgubljenog IS po proračunu i pozicije (Slika 2.). Uz dvostruko niži dnevni proračun ostvareni su bolji rezultati vezano za IS, ali i druge pokazatelje koji su vezani uz isti. Zabilježena je 78% niža cijena klika, 90% niža cijenu klika po konverziji, povećanje CTR-a od 80%, zadržana je prva pozicija na tražilici, te je ostvaren dvostruko veći broj konverzija u odnosu na prethodnu kampanju.

Slika 1.
Prije Optimizacije Kampanje
Prije Optimizacije Kampanje

Slika 2.
Poslije Optimizacije Kampanje
Poslije Optimizacije Kampanje

Visoki IS je dobar pokazatelj dosega (obuhvata) kampanje. Međutim, bitno je i da impresije odnosno klikovi rezultiraju kvalitetnim posjetima/konverzijama na stranicu (CTR, stope konverzije).

Bilo da ste malo poduzeće ili velika korporacija, podatak o udjelu pojavljivanja vašeg oglasa može se koristiti kako bi se popravila odnosno povećala prisutnost na tržištu.

S obzirom da je svaki klijent zaseban slučaj, bitno je naći jedinstvenu točku u kojoj Impression share neće biti previsok ili prenizak. Impression share je zadovoljavajući u onoj točki kada je maksimalan uz istovremeno ostvarivanje profita.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU