Ines Strmotić – Intervju
Escape Studio
Escape Studio, 06/10/2016, 9.3 minuta, 1257 pregleda

U ovom blog postu neću otkrivati nikakve tajne AdWordsa ili Analyticsa. Ne, ovaj put možete čitati intervju sa jednom od naših kolegica koja se brine o vašim Adwords kampanjama. Escape, kao tvrtka, brojčano raste svake godine i uvidjeli smo da je potrebno predstaviti sve te nove snage koje se probijaju kroz polja online marketinga.

Ovo je prvi u nizu intervjua u kojima ću pokušati malo više približiti sve kolegice i kolege sa kojima klijenti (sadašnji i budući) svakodnevno komuniciraju i ostvaruju svoje uspjehe.

Prva kolegica koju ću predstaviti je Ines Strmotić.

Kada se prvi put susrećete s AdWords sustavom tj. online oglašavanjem?

Mogu reći da je to bilo  2014. godine nakon što sam prošla E-marketing akademiju na Ekonomskom fakultetu u Osijeku. Iako se može reći da je to bilo prije samo 2-3 godine, zbog velike količine znanja i potpuno novih stvari koje sam u međuvremenu naučila imam dojam da je zapravo prošlo puno više vremena.

Znači Adwordsima se bavite skoro 3 godine – što je prvo što ste pomislili prilikom prvog susreta sa Adwordsima?

Prva misao mi je bila "Ovo želim raditi!". Ali ubrzo nakon toga je krenula panika kako je sve strašno komplicirano i mogu li ja to uopće svladati. Kad je panika nestala, počela sam si govoriti kako ću dati sve od sebe da svladam AdWords i kako će to biti posao s kojim ću se baviti.

Danas mogu reći da sam ga svladala (Adwords). Ali, kako se on stalno mijenja i kako Google stalno uvodi nove stvari  tako ga i ja moram stalno savladavati smiley . To je ujedno i jedna od draži ovog posla – stalno morate nešto savladati i naučiti. Recimo da to shvaćam kao jednu vrstu svakodnevnog izazova.

Možemo reći da stalno učite – Što je najvažnije što ste naučili od 2014 godine?

Rekla bih kako je najvažnija stvar koju sam naučila u tom razdoblju kako raspoređivati proračune (pogotovo male proračune što je puno teže nego raspoređivati velike proračune), voditi dobru komunikaciju s klijentima te kako se postaviti u stresnim situacijama.

Spremnost starijih kolega na dijeljenje svog iskustva je jako pomoglo u savladavanju svih poteškoća. Osim toga, svakako bih navela kako sam u zadnjih godinu dana naučila koliko je za uspješan posao važno biti okružen ljudima na koje znaš da se možeš osloniti.

Ines Strmotić (Srb)

Što želite naučiti u budućnosti, tj. što mislite da ćete morati učiti u nadolazećim vremenima?

Ovaj posao je vezan za "Internet" – nešto što se razvija nevjerojatno brzo. Možda bi mogli reći da se čak ponekad razvija u potpuno nepredviđenim smjerovima. Google AdWords je vezan uz sve te izmjene i promjene. Zbog toga, u budućnosti želim naučiti sve novitete koje Google uvede – ne samo na polju Adwordsa već i općenitog "interneta" i svega povezanog sa njim i oko njega.

Možete li reći nešto točno određeno što biste htjeli naučiti?

Hmm, recimo da bih voljela naučiti osnovne programske jezike i dodatno usavršavati trenutna znanja AdWordsa i Analyticsa.

Što je prvo što gledate kad dobijete klijenta koji već ima svoje AdWords kampanje?

Prvo gledam koje vrste kampanji koriste jer mnogi imaju aktivne one osnovne vrste kampanji – Search with Display select – što nije dobro. Zatim gledam kako je organiziran račun i da li prati "strukturu" klijentove ponude. Nakon toga krećem u dublju analizu pojedinih kampanja i ad grupa.

Budući da ste tijekom ovog vremena stekli povelikog iskustva u online oglašavanju – usporedite današnju sebe sa Ines iz 2014 godine tj. sa samog početka bavljenja Adwordsima?

Na početku sam sve korake zapisivala u bilježnicu i nosila sam ju sa sobom kako bi uvijek mogla vidjeti na koji način se bilo što postavlja u računu. Činilo mi se kako će biti teško zapamtiti toliko informacija i sjetiti ih se u pravom trenutku. Ubrzo sam primijetila kako mi sve dolazi prirodno i da više ne moram razmišljati kako postavke idu i sl. Sada je to jednostavno dio mene.

Ali to ne znači da još uvijek nemam bilježnicu u kojoj sada zapisujem neke sasvim druge informacije smiley

Kada bi ste mogli dati neki univerzalni ili, recimo to tako, najvažniji savjet klijentima – koji bi on bio?

Pustite agenciju da radi svoj posao jer su oni ipak stručnjaci u tome kao što ste vi stručnjaci u svom poslu.

Ines Srb

Svake godine vidimo da se sve više osoba bavi Adwordsima – koji je najvažniji savjet koji bi dali osobama koje tek počinju s Adwordsom?

Budite spremni na konstantno učenje i promjene unutar sustava. Nemojte se bojati AdWords-a, u početku se sve čini apstraktno, ali ubrzo se sve iskristalizira, samo ne trebate odustati.

Kako bi rekla Dora, crtani lik iz popularnog crtića: "Samo plivaj, samo plivaj." I ubrzo ćeš vidjeti da si prošao već 10 km u trenu wink

Da li imate kakav hobi?

U slobodno vrijeme se bavim trčanjem. Najviše volim trčati uz prirodu odmah nakon posla. Dođem kući, presvučem se i odmah krenem. Trčanje mi ne služi primarno kao trening nego kao vrijeme samo za mene tijekom kojeg se opuštam. Pomaže mi da mi se "razbistre misli" i da se ispušem nakon napornog radnog dana. Osim za mentalnu relaksaciju, kretanje mi puno pomaže za razgibavanje jer ipak provedem minimalno 8 sati sjedeći uz računalo.

Kao što vidimo, možemo pretpostaviti da vam je tipičan dan ispunjen raznim aktivnostima – kako usklađujete svoje obveze i vrijeme za opuštanje?

Ukoliko se dogodi da u danu ne stignem imati dovoljno vremena za opuštanje, pomaže mi i samo da se izležavam i gledam omiljene serije ili filmove. Ponekad je i kratka šetnja dovoljna za odmor nakon svih obaveza.

Vratimo se AdWordsima – koje sve certifikate imate?

Imam položene sve AdWords certifikate (Search, Display, Video, Mobile i Shopping). Iduće na redu je polaganje certifikata za Analytics jer je on važan alat u optimizaciji naših kampanja. Ali, moram priznati da ponekad i nemam puno slobodnog vremena koliko bih htjela da se potpuno posvetim polaganju ispita za analytics certifikat.

Ines Strmotić certifikati

Koji je certifikat bio najteži za položiti?


Rekla bih da je jedan od težih certifikata za položiti napredni Search jer se često odgovori na pitanja ne slažu s iskustvom iz prakse te se treba postaviti u poziciju Google-a i promisliti što bi Google odgovorio na tom mjestu. Vjerujem da su mnogi koji se bave Adwordsima duže vrijeme uvidjeli istu stvar wink

Za kraj, opišite neku zgodu koju ste doživjeli na poslu.

Jednom prilikom sam skoro slučajno nagazila na šišmiša! I ne, to se nije dogodilo vani na otvorenom već u uredu jer netko nije zatvorio prozor tijekom noći. U trenu sam pomislila da je velika žaba jer je skupljen spavao na podu pored mog stola. U zadnjem trenu sam ga primijetila i na svu sreću nisam stala na njega.

Šišmiš u uredu

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU