Internet marketing plan – izbori: saborski zastupnik pomoću interneta
Escape Studio
Escape Studio, 10/11/2010, 19.0 minuta, 953 pregleda

Svaki poduhvat mora imati neku svrhu. U poslovanju najčešće se to mjeri novcem, ali nije rijetko niti da se mjeri udjelom na tržištu, ostvarenom dobiti, povećanjem obujma prodaje i nizom drugih ciljeva. Stoga se, ovisno o željenom cilju prave planovi, projekcije ili  projekti. Jedan takav vrlo često korišteni plan u poslovanju je i marketing plan. On mora obuhvatiti niz aktivnosti koje su usmjerene na postizanje cilja tvrtke u nekom nadolazećem razdoblju. Ali tu se često dođe do prve prepreke:

Kako kreirati dobar marketing plan za internetski marketing za dostizanje mojih ciljeva?

Internet marketing razvija se tolikom brzinom da se teorija razvija u hodu na temelju najboljih primjera iz prakse. Neki studenti marketinga dulje studiraju nego što su se dogodile paradigme u marketingu. Stoga je dobro prilikom izrade Internet marketing plana koristiti iskustva drugih (primjerice naša iskustva) kako bi imali barem dobre smjernice temeljene na iskustvu.

Jedan od prvih koraka internet marketinga je postavljanje jasno definiranih ciljeva. Slijedeći je korak procjena koliko novaca imamo na raspolaganju i koliko vremena imamo za dostizanje cilja. Obično je svaka kampanja omeđena s te tri veličine. Kao cilj će ovdje biti korišten doseg do internet korisnika. Vrlo lako je na temelju raznih parametara mjerenja konverzije iz dosega izvući povećanje prihoda, dobiti poslovanja ili neke druge veličine korištenjem našeg sustava SMEF (pogledajte članak o SMEF-ovima na našem blogu.

Najlakše je, kao i obično u životu, ako imamo puno vremena, puno novaca i ne baš previše zahtjevan cilj. Ali kako je to utopijska situacija, grupirali smo smjernice za izradu internet marketing planova u tri skupine koje iskustveno korisnici najviše trebaju.



(Kako čitati dijagram
Prema pravilu desne ruke odnosno u smjeru suprotnom od kazaljke na satu. )
INTERNET MARKETING PLAN TIPA: A

Raspoloživi resursi: malo novaca (0-2000€);
Željeni cilj: veliki doseg (nekoliko tisuća do nekoliko stotina tisuća osoba);
Problem koji se javlja: potrebno je puno vremena za dosizanje cilja

Vrlo često upiti naših klijenata upadaju u tu skupinu. Imaju vrlo malo novaca, za koji žele postići vrlo veliki doseg. Kako je sve stvar optimuma, upozoravamo ih da se radi o Internet marketing planu koji će možda postići traženo, ali nakon dosta vremena.  Za takav plan obično su dovoljni mali mjesečni proračuni (od 0-200€) i podrazumijevaju postojanje web sjedišta s ažuriranim podacima i ugrađenim sustavom za mjerenje povratnih statističkih podataka (Google Analytics).

1. Istraživanje o najboljim socijalnim mrežama za Vašu djelatnost, kreiranje profila na tim mrežama (socijalne mreže – Facebook, Twitter, Youtube i sl., strukovne mreže – LinkedIn, Biznick, Merchant circle i sl.). Popunjavanje tih profila relevantnim informacijama i umrežavanje s osobama koje bi mogle biti potencijalna ciljna skupina
Trošak: 0€ ukoliko ne računate svoje uloženo vrijeme,
Trajanje: trajni proces koji traže stalno Vašu pažnju i vrijeme


2. Pisanje članaka, komentara i osvrta na forumima, blogovima, raznim socijalnim i stručnim mrežama (Facebook, Twitter, LinkedIn), povezivanje s osobama koje imaju status lidera u željenom području.
Trošak: 0€ ukoliko ne računate svoje uloženo vrijeme,
Trajanje: trajni proces koji traže stalno Vašu pažnju i vrijeme

3. Slanje e-mail poruka (NE SPAM-ova!) osobama iz vaše baze korisnika s raznim obavijestima, korisnim informacijama i molbom da se priključe u vašu mrežu.
Trošak: 0€ ukoliko ne računate svoje uloženo vrijeme
Trajanje: trajni proces koji traže stalno Vašu pažnju i vrijeme


4. Pokretanje Oglasne kampanje kojom posjetitelje pozivate na neko web odredište (najčešće na neku svoju web stranicu) koju plaćate prema kliku – PPC kampanje
Trošak: 0-2000€ ukoliko ne računate svoje uloženo vrijeme
Trajanje: Onoliko dugo koliko možete ili želite plaćati


    1. Kreiranje Google AdWords računa i pokretanje oglasne kampanje u Google tražilici kao i u Google partnerskoj mreži
    2. Kreiranje E-target računa i oglašavanje u E-target partnerskoj mreži
    3. Kreiranje Yahoo ili Bing računa i oglašavanje u tim tražilicama

Predvidivi rezultati:
Za 10-24 mjeseca imati ćete nekoliko stotina do nekoliko tisuća osoba s kojima ste umreženi. Predvidivi doseg: na svaki uloženi € možete očekivati oko 200 – 500 osoba do kojih je dosegla Vaša poruka.  Ali za to morate uložiti puno svog vremena za ažuriranje i praćenje svojih profila i mreža aktualnim i zanimljivim sadržajem.


INTERNET MARKETING PLAN TIPA: B

Raspoloživi resursi: Novac (2000 – 25000 €);
Željeni cilj: veliki doseg (nekoliko desetaka tisuća do nekoliko stotina tisuća osoba);
Problem koji se javlja: Jako ograničeno (kratko) vrijeme za dosizanje cilja

Ovo je najčešća skupina zahtjeva naših klijenata. Imaju vrlo malo vremena ili su ovisni o sezonskim uvjetima u kojim moraju doseći vrlo veliki broj osoba. Kako je sve stvar optimuma, upozoravamo ih da se radi o Internet marketing planu koji će postići traženo, ali rezultati nemaju kumulativni efekt. Stoga se takve kampanje moraju periodično ponavljati. Za takve planove podrazumijeva se postojanje web sjedišta s ažuriranim podacima i ugrađenim sustavom za mjerenje povratnih podataka o posjetiteljima (primjerice Google Analytics).

1. Kreiranje profila na socijalnim (Facebook, Twitter, Youtube) i strukovnim (LinkedIn, Biznick, Merchant circle i sl.) mrežama. Popunjavanje tih profila relevantnim informacijama i umrežavanje s osobama koje bi mogle biti potencijalna ciljna skupina. Dopunjavanje profila nekom aplikacijom koja generira viralno oglašavanje
Trošak: 0€ – 5000€
Trajanje: trajni proces koji traže stalnu pažnju


2. Pisanje članaka, komentara i osvrta na forumima, blogovima, raznim socijalnim i stručnim mrežama (Facebook, Twitter, LinkedIn), povezivanje s osobama koje imaju status lidera u željenom području. Dobro je za takve usluge koristiti copy writere.
Trošak: 0 – 500€ mjesečno
Trajanje: trajni proces koji traže stalnu pažnju


3. Slanje e-mail poruka (NE SPAM-ova!) osobama iz vaše baze korisnika s raznim obavijestima, korisnim informacijama i molbom da se priključe u vašu mrežu.
Trošak: 0 – 1500€ ukoliko planirate i slanje newsletter forme s mjerenjem povratnih podataka
Trajanje: trajni proces koji traže stalnu pažnju


4. Pokretanje Oglasne kampanje kojom posjetitelje pozivate na neko web odredište (najčešće na neku svoju web stranicu) koju plaćate prema kliku – PPC kampanje
Trošak: 200 – 20000€
Trajanje: trajni proces koji traže stalnu pažnju


    1. Kreiranje Google AdWords računa i pokretanje oglasne kampanje u Google tražilici kao i u Google partnerskoj mreži
    2. Kreiranje E-target računa i oglašavanje u E-target partnerskoj mreži
    3. Kreiranje Yahoo ili Bing računa i oglašavanje u tražilici
    4. Kreiranje PPC kampanje u socijalnim ili stručnim mrežama

5. Zakup sponzoriranih članka na portalima na kojim se ostvaruju najbolji povratni rezultati.
Trošak: 100-500 €
Trajanje: trajni proces koji traže stalnu pažnju


Predvidivi rezultati:
Za 8-18 mjeseci imati ćete nekoliko desetaka tisuća do nekoliko stotina tisuća osoba koje će primiti neku od Vaših poruka ili  ste s njima umreženi. Mogući doseg: na svaki uloženi € možete očekivati 100 – 600 dosega.  Savjetujem svakako angažiranje vanjske specijalizirane agencija koja će obaviti poslove Internet marketinga


INTERNET MARKETING PLAN TIPA: C

Raspoloživi resursi: 10000 – 100000 i više €);
Željeni cilj: veliki doseg (nekoliko stotina tisuća do nekoliko milijuna osoba);
Problem koji se javlja: opseg aktivnosti prelazi po obimu i prema stručnosti Vaše trenutne resurse

Ako je Internet značajan oslonac poslovanja tvrtke (web shopovi, web katalozi, kataloške prodaje, velike turističke agencije i sl.) moraju ulaganja u promidžbu web sjedišta biti značajan dio ostvarene zarade. Nerijetko takve tvrtke određuju ulaganja u internet marketing na temelju postotka prihoda ili dobiti ostvarene od prodaje. Stoga takvim tvrtkama preporučamo angažiranje vanjskih konzultanata i stručnjaka za izradu Internet marketing plana, ali i za praćenje povratnih podataka i optimiziranje kampanji. Često i najbolji  analitički alati za obradu povratnih podatka ne mogu nadomjestiti ljude. A više ljudi više zna. Postoji pifometrijsko pravilo (pif – fr. Palac ili pravilo iz palca ili pravilo iz iskustva – nadam se da ovo čitaju adriatica.net, Hgspot, Neckermann, Njuškalo i sl.), primjerice Avinash Kaushik –http://www.kaushik.net/avinash/2006/05/the-10-90-rule-for-magnificient-web-analytics-success.html, gdje se pokazalo da vrijedi više uložiti u osobe koje razumno tumače povratne podatke nego u analitičke alate. Taj omjer mora biti 90 % ulaganja u ljude i 10% u analitičke alate. Kako se radi o velikim ulaganjima upozoravamo da je važno pažljivo optimizirati i  pratiti kampanju kako ne bi došlo do običnog bacanja novaca. Bez praćenja ni najbolji internet marketing plane neće pomoći. Svakako sugeriramo kod takvih kampanji pratiti rezultate prema ostvarenjima postavljenih ciljeva – konverzije

1. Kreiranje profila na socijalnim (Facebook, Twitter, Youtube) i strukovnim (LinkedIn, Biznick, Merchant circle i sl.) mrežama. Popunjavanje tih profila relevantnim informacijama i umrežavanje s osobama koje bi mogle biti potencijalna ciljna skupina. Dopunjavanje profila jednom ili više aplikacija koje generiraju viralno oglašavanje
Trošak: 500€ – 10000€
Trajanje: trajni proces koji traže stalnu pažnju


2. Pisanje članaka, komentara i osvrta na forumima, blogovima, raznim socijalnim i stručnim mrežama (Facebook, Twitter, LinkedIn), povezivanje s osobama koje imaju status lidera u željenom području. Dobro je za takve usluge koristiti copy writere.
Trošak: 500 – 1500€
Trajanje: trajni proces koji traže stalnu pažnju


3. Izrada YouTube kanala zi kreiranje promotivnih video uradaka u funkciji viralnog marketinga kojeg očekujete.
Trošak: 500 – 15000€
Trajanje: trajni proces koji traže stalnu pažnju


4. Slanje e-mail poruka (NE SPAM-ova!) u rasponu jednom dnevno do jedno u dva mjeseca ovisno o potrebama osobama iz vaše baze korisnika s raznim obavijestima, korisnim informacijama i molbom da se priključe u vašu mrežu. Posebno treba predvidjeti stimuliranje osoba koje dovedu u bazu nekoliko svojih prijatelja ili poznanika
Trošak: 500€  – 5000€ ukoliko planirate i slanje newsletter forme s mjerenjem povratnih podataka
Trajanje: trajni proces koji traže stalnu pažnju


5. Pokretanje Oglasne kampanje kojom posjetitelje pozivate na neko web odredište (najčešće na neku svoju web stranicu) koju plaćate prema kliku – PPC kampanje
Trošak: 200 – 20000€
Trajanje: trajni proces koji traže stalnu pažnju


    1. Kreiranje Google AdWords računa i pokretanje oglasne kampanje u Google tražilici kao i u Google partnerskoj mreži
    2. Kreiranje E-target računa i oglašavanje u E-target partnerskoj mreži
    3. Kreiranje Yahoo ili Bing računa i oglašavanje u tražilici
    4. Kreiranje PPC kampanje u socijalnim ili stručnim mrežama

6. Zakup sponzoriranih članka na portalima na kojim se ostvaruju najbolji povratni rezultati.
Trošak: 200-2000 €
Trajanje: trajni proces koji traže stalnu pažnju


Predvidivi rezultati:
Za 3-8 mjeseci imati ćete nekoliko stotina tisuća do nekoliko milijuna osoba koje će primiti neku od poruka koje odašiljete ili ste umreženi. Mogući doseg: na svaki uloženi € imati ćete 50 – 750 dosega.  Ovo više ne možete obaviti samostalno.


PRIMJER:

Kako su često vrlo izdašni ulagači u internet kampanje osobe koje sudjeluju u političkim izbornim kampanjama napravljen je primjer jednog Internet marketing plana za osobu koja se natječe za funkciju župana ili saborskog zastupnika. Trajanja izborne kampanje 6 mjeseci, planirani doseg najmanje 3 x do 250000 osoba, predviđeno ulaganje 15.000,00 €.

1. Kreiranje profila na socijalnoj mreži Facebook i Twitter s osnovnim podacima o kandidatu, predviđenim nagradama (olovke, penkale, flomasteri, bedževi, upaljači, kape i sl.) za svakoga tko se pridruži krugu prijatelja. Izrada Facebook page stranica s popisom svih skupova (datum, vrijeme, mjesto) na kojim će kandidat biti prisutan. Popuna profila svakodnevnim crticama iz kampanje
Izrada FB profila i svih FB page 5 radnih dana, trošak 600,00€. Punjenje sadržajem FB profila u trajanju od 6 mjeseci od kandidata ili njegove osobe zadužene za PR

2. .Izrada Twitter profila s popunjavanjem baze poruka koje kandidat želi slati mogućim kandidatima u određenim vremenskim razmacima (preporučamo 1-2 puta dnevno – jedna ujutro koja je unaprijed pripremljena i jedna koja je navečer komentar kandidata na neki aktualni događaj.
Izrada Twitter profila i punjenje baze poruka 5 radnih dana, trošak 600,00€. Slanje nepripremljenih poruka u trajanju od 6 mjeseci od kandidata ili njegove osobe zadužene za PR

3. Formiranje Youtube kanala na kojem će se prikazati snimke raznih događaja u predizborno vrijeme kao i izrada video klipova koji mogu poslužiti za viralno oglašavanje.
Izrada Youtube kanala i postavljanje na njega montiranih filmova u trajanju od 6 mjeseci uz trošak 1200,00€.

4. Izrada bloga kandidata s poveznicama prema Twitter i Facebook profilima gdje s novouneseni sadržaj bloga automatizmom preuzima i na profile kandidata. Blog nema dodatne funkcionalnosti, osim objave odobrenih komentara
Trošak: 1000€. Blog se puni u trajanju od 6 mjeseci (moguće i dulje), a popunjava ga kadidat ili njegov PR stručnjak

5. Pisanje članaka, komentara i osvrta na dnevnopolitičkim forumima, tuđim blogovima, forumima i lokalnim portalima uz objave sponzoriranih članka dva puta tjedno
Trošak objave sponzoriranih članaka u visini 4000€ za vrijeme trajanja predizborne kampanje

6. Izrada YouTube kanala kandidata za objavu snimki javnih nastupa ili poruka koje želi odaslati.
Trošak: 200 € u koji nije uključena video produkcija.

7. Slanje e-mail poruka (NE SPAM-ova!) jednom dnevno s press clippingom, blog clippingom i TV clippingom biračima, aktivistima i simaptizerima s raznim obavijestima, korisnim informacijama i molbom da se odazovu na skupove i dođu na birališta.
Trošak: 3600€ ukoliko planirate i slanje newsletter forme s mjerenjem povratnih podataka

8. Pokretanje oglasne PPC kampanje kojom posjetitelje pozivate na svoj blog
Trošak: 3000€

    - Kreiranje Google AdWords računa i pokretanje oglasne kampanje u Google tražilici kao i u Google partnerskoj mreži
    - Kreiranje E-target računa i oglašavanje u E-target partnerskoj mreži
    - Kreiranje PPC kampanje na Facebooku

9. Dodatni zakup sponzoriranih članka na portalima s kojih je bilo najviše posjetitelja na web-stranicu kandidata u zadnjem tjednu svakodnevno.
Trošak: 800 €

UKUPNI TROŠKOVI PREDIZBORNE INTERNETSKE KAMPANJE: 15.000,00€
PREDVIĐENI DOSEG: 250.000 osoba će primiti barem 3 poruke  (750.000 primljenih poruka)
EFIKASNOST KAMPANJE: za 1€ ~ 50 dosega

Ako se to usporedi s ostalim troškovima predizborne kampanje:

    - Offline promidžba (radio, TV, tiskovine, bedževi, olovke isl.) ~     50.000€
    - Troškovi prijevoza, zakupa dvorana, osoblja i komunikacija ~     20.000€
    - Troškovi hrane, pića, glazbenika i ostali nenavedeni troškovi ~     10.000€

Internet kampanja je najefikasnija i najjeftinja kampanja koju možete pokrenuti!

Koji je internet marketing plan za mene najbolji treba li u mjesec dana dostići milijun dosega?

Odgovor: Jedino internet marketing plan C osigurava u kratko vrijeme veliki doseg, ali uz znatna ulaganja!

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU