Internet marketing s 20 followera čini čuda
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 03/02/2012, 4.7 minuta, 75 pregleda

Saznajte kako s 20 followera natjerati i najveće na ispriku!


Pojavom društvenih mreža, gerila i viralni marketing doživjeli su renesansu. Vrlo lako, jeftino, brzo i efikasno se svaka poruka, koja se nalazi na internetu, može proširiti i obuhvatiti veliki broj osoba koje su zainteresirane za određeno područje. Za velike društvene mreže su skoro svi čuli, ali postoje efikasne i manje zastupljene mreže.

Manje zastupljene mreže.


Tu spadaju svakako Quora i Slideshare.

Quora je mreža koja se može opisati kao mreža za stručne savjete koje korisnik traži, a stručnjaci odgovaraju na njih. Postoji taj oblik suradnje već dugo na forumima i blogovima, ali Quora je mreža gdje imate ime i prezime svakog uključenog jasno predstavljeno. Stoga može biti odličan kanal za stvaranje autoriteta pojedinca u određenom području djelatnosti.


Pitanja i odgovori su javni, autori pitanja i odgovora su javni, ocjene korisnosti odgovora i komentari su javni. Zato svatko tko treba savjet ili ima prijedlog rješenja nije sveden na neki avatar ili nadimak, nego se javno očituje o problemu.


Druga, vrlo zanimljiva mreža je internetski servis za razmjenu prezentacija Slideshare. Inventura koju su nedavno objavili zanimljiva je iz više razloga. Pokazuje da je prosječan broj slajdova 2011. godine porastao s 19 na 22 slajda po prezentaciji, a najduža prezentacija ima 2811 slajdova. Također, preko 80% korisnika koristi .ppt ili .pptx formate za kreiranje svoje prezentacije što govori o nepisanom standardu za izradu prezentacija. Preko 72% prezentacija koristi se slikama, a najčešće teme su marketing i poslovanje. Fontovi su uglavnom Arial ili Helvetica.

Zeitgeist 2011. godine za Slideshare servis
Zeitgeist 2011. godine za Slideshare servis

Međutim ono što bih svakako preporučio pogledati na Slideshare servisu je najgledanjia prezentacija u 2011. godini kolege Stevena Vana – Social media around the world.


Studija je nezaobilazna za svakog tko se bavi društvenim mrežama jer pokazuje vrlo zanimljive obrasce ponašanja korisnika društvenih mreža u raznim državama. Možda niste znali, ali Facebook u istočnoj Europi nije dostigao mrežu Vkontakte koja ima 53% udjela. I ne čudi me što je 60% korisnika društvenih mreža izjavilo da ne žele nove društvene mreže, a preko 93% je zadovoljno onim što postojeće mreže nude. Očito je tržište zasićeno.

Savjet tvrtkama u regiji


I jedan savjet tvrtkama u regiji: 2 od 3 zaposlena su zadovoljna svojim poslodavcem, ali ne šire priču o njemu na društvenim mrežama. Mislim da je dio problema i u tome što poslodavci nisu shvatili ogroman potencijal koji nose društvene mreže za njihov razvoj poslovanja. Neki čak brane ili onemogućuju zaposlenicima pristup društvenim mrežama za vrijeme radnog vremena. To je kao da zabranite komercijalisti da odlazi na teren kod potencijalnog kupca.

Studija Stevena Vana o ponašanju korisnika na društvenim mrežama
Studija Stevena Vana o ponašanju korisnika na društvenim mrežama

Kako samo 20 followera može napraviti erupciju


Također je zgodan podatak da prosječni Facbook profil ima 133 prijatelja, što je često isticano u javnosti. Ali nisam do sada vido da je bilo objavljeno da prosječni Twitter korisnik ima 59 sljedbenika (ne stignem nažalost sve pratiti). Ali dovoljno ih je imati 20 da bi napravili vulkansku erupciju. To je dokazao nedavni primjer:



Dostavljač koji je snimljen nadzornom kamerom na kući 19.12.2011. godine uzdrmao je FEDex. Ali taj primjer je dokazao da je dovoljno imati samo 20 sljedbenika kako bi za manje od dva dana, točnije već 21.12.2011. godine natjerali direktora velike korporacije da se javno ispriča.

I na kraju, zna se red. Morate mi klikom na ovaj link pokazati volju za čitanjem i drugih članaka na blogu i tako smanjiti bounce rate. Molim Vas zato klik ovdje!

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.