Jeste li prepoznali kako se Vaši gosti ponašaju?
Volim putovati. Zna to biti naporno, neuvjetno, nekorektno i stotine drugih ne, ali u konačnici nagrada za to bude uvijek veća od uloženog. Kako ovo pišem iz Pariza, baš mi se nekako čini prigodnim što pišem o turizmu. Ionako sam planirao napisati cijelu seriju članaka o primjeni internet marketinga u raznim ljudskim djelatnostima. Spomenuo sam važnost interneta u cjelokupnom marketing mixu, pa prigodno, zbog izbora, o internet marketingu u politici.
Internet marketing u politici
Napisao sam i članak o internet marketingu u osiguranju i internet marketingu u bankarstvu. Također i kako internet marketingom naći zaposlenje snova, ali cijelo vrijeme razmišljam o internet marketingu u turizmu.
Statistički podaci o internet marketingu zapanjuju
Kako se turisti ponašaju?
Jedan od razloga je činjenica da preko 87% turista koji su putovali lani, planira putovati i ove godine (10% više nego u 2010). Također preko 85% turista prije nego dođe na neku destinaciju, istražuje o njoj na internetu, a skoro 70% pogleda neki video o destinaciji u koju putuju (YouTube uglavnom!).
Ponašanje korisnika na mjestu kupnje
Istražuju turisti i na licu mjesta koristeći svoje ‘pametne’ telefone i relativno jeftino dostupne ili čak besplatno dostupne internetske priključke. Puno izvrsnih podataka o ponašanju turista s velikim brojem odličnih preporuka naći ćete u ovim istraživanjima o putovanjima ili restoranima.
Primjer internet marketinga iz života
Vidio sam (nažalost ne i snimio jer sam iscrpio bateriju svog uređaja) 8 autobusnih grupa Japanaca (ili Koreanaca) ispred katedrale Notre Dame koji su čitali svoje smart- android- i-phone tablet uređaje. Jedini koji su koristili telefone za govornu komunikaciju bili su njihovi lokalni vodiči. Ali da stvar bude zanimljivija, isto se ponovilo na svakom mjestu gdje sam vidio organizirane grupe turista, ali ipak, najviše njih s dalekog istoka. Čak i u muzeju Louvre gdje je upotreba takvih uređaja ograničena ili čak zabranjena.
Internet marketing odgovara na pitanje: Koji kafić ili restoran odabrati?
Pretražuju li gosti restorane?
Ono što je mene fasciniralo je činjenica da su puni bili samo oni kafići i restorani koji su imali dobre/odlične tips/recommendation na Foursquare ili Tripadvisor mreži. Ostali su zjapili prazni, a uvjeren sam da njihovi vlasnici/menedžeri nisu imali pojma što im se događa.
Preko 50% kupaca/turista odustane na licu mjesta (u trgovini, restoranu ili hotelu) od kupnje odnosno konzumacije jer su pomoću pametnog uređaja ustanovili da je u blizini bolje, jeftinije ili da mjesto na kojem su trenutno, ima loše preporuke.
Česta greška u marketing mixu
Ulažete u Michelin katalog i ostalu skupu promidžbu da dovedete gosta? A onda on ode u susjedni smještaj jer je 2 € jeftinije ili jer je pročitao dobru preporuku na Foursquare mreži ili jer je vidio na karti tuđeg ponuđača da je tamo puno bliži Lidl ili salon za šišanje pasa. I to može biti presudna ‘sitnica’ da odluči odsjesti kod drugog.
Nemojte ulagati desetke tisuća eura u promociju, ako niste spremni poentirati na kraju utrke. Tim više što su ulaganja u internet marketing vrlo povoljna, segmentirana, ciljana, a često na društvenim mrežama možete puno toga i potpuno besplatno napraviti.