Internet marketing vs. Organic – opet
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 07/04/2012, 4.1 minuta, 863 pregleda

Ima li se smisla oglašavati ako smo prvi?


Uvijek isto pitanje i uvijek isti odgovor: TESTIRAJTE! Pisao sam u jednom članku ranije da postoji paradoks u internet marketingu. Ima jedno pravilo internet marketinga koje je univerzalno i trajno važeće: NEMA PRAVILA. Samo testiranje, testiranje, testiranje …

Vječna dilema: Da li se oglašavati ako sam prvi?

Google je već testirao vječnu dilemu oglašivača: Trebam li se oglašavati ako sam ionako dobro pozicioniran u organskim rezultatima Google redoslijeda? Zaključak te studije je bio da u 89% slučajeva (u okviru greške istraživanja) oglasi nadopunjuju organske rezultate neovisno. Dakle oglas ne ‘krade’ klikove organskoj poziciji.

Sada je u novoj studiji istraživan odnos posjeta od klikova na oglas u odnosu na klikove od organic razultata.  Ovisno o poziciji organic rezultata na SERP-u (search engine results page) utjecaj oglasa se mijenja. Dokazano je da postoji nezavisni doprinos oglasa čak i kada smo prvi. Taj doprinos vrlo snažno raste ako smo na nižim pozicijama u SERP-u.

Ukratko da jako ima smisla oglašavati i kada smo prvi odnosno dobro rangirani. Izgleda da su to u Hrvatskoj od velikih brendova shvatili samo KIA i Croatia Airlines.

Croatia Airlines oglašavanjem potiskuje druge oglašivače
Croatia Airlines oglašavanjem potiskuje druge oglašivače

KIA oglašavanjem potiskuje druge oglašivače
KIA oglašavanjem potiskuje druge oglašivače

Koji je odnos organic vs. oglas?


Istraživanje je ovaj puta uspoređivalo odnose IAC (Incremental Ad click odnosno porast ukupnih klikova zbog klikova na oglas) prema organic poziciji. Uspoređivan je IAC kada nema organic pozicije (alfa 0), kada je organic pozicija prva (alfa 1), kada je organic pozicija od 2.-4. mjesta (alfa 2-4) i kada je organic pozicija od 5. mjesta naniže (alfa 5+).  Rezultati su dosta zanimljivi:

Kako posjete ovise o organskoj poziciji i oglasima

Kako posjete ovise o organskoj poziciji i oglasima:alfa 0 = 99%alfa 1 = 50%alfa 2-4 = 82%alfa 5+ = 96%

Zašto je tome tako?


Kada bih znao odgovor na to pitanje, obogatio bih se i mogao bih postati vlasnik Escape-a.

Možda razlog za takve rezultate leži u činjenici da je pojava brend oglasa smanjila mogućnost drugima (manje mjesta) da se uguraju u brend prostor (kod KIA skoro nitko od konkurencije, kod Croatia Airlinesa samo 2).

Druga je mogućnost da je zbog više od 500 promjena Google algoritma godišnje moguće da Vaša organic pozicija pleše. Kako padom organic pozicije naglo raste utjecaj oglasa na ukupan broj klikova, ne možete se osloniti na organic.

Treći je razlog možda u činjenici da ili organic posjetitelj i/ili oglasni posjetitelj Vaš link šalje dalje pa netko u tražilicu upiše URL (što je jakooo često) pa se dogodi da je 1+1=3. Ili je sve to skupa zajedno?

Oglašivaču to u stvari nije bitno. Bitno je da ako ima dobar ROI, to treba raditi i to je sve.

Iako sam prije dvije godine bio skeptičan, sada jako preporuam: Testirajte. Ako Vam se isplati ulaganje, ima smisla i treba ulagati. Ili ne želite zaraditi?

I svakako kliknite na ovu rečenicu da mi srušite Bounce rate. Jednom ću objaviti članak koliko nam je pao bounce rate po članku od kada Vas molim da klikate ovdje. HVALA i Stretan Uskrs!

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU