Kada je manje u stvari više, a kada je manje stvarno manje?
Uf, kako me siječanj prevario. Godinama odlažem neke sitnice koje trebam napraviti za siječanj ili kolovoz jer se u tim mjesecima u pravilu smanjuje poslovna aktivnost. Tako sam i ove godine napravio i onda me siječanj pokidao. Osim što smo uspjeli sklopiti ugovor s najvećim svjetskim touroperatorom za njihovu rusku kampanju, tui.ru i najvećom tvrtkom u hrvatskoj u svojoj braši, bili smo poslovnim procesima totalno zatrpani. Čak toliko, da nisam stigao napisati ni post, a to mi je visoko na popisu prioriteta. Budimo iskreni, važno mi je to za posao. I onda kada sam konačno skupio malo vremena za pisanje, toliko se toga dogodilo da naprosto nisam znao što odabrati. Stoga sam uvrstio odmah tri teme, jer su mi podjednako važne, a sve se mogu svesti pod nazivnik: U internet marketingu često smo u zabludi!
Analiza internet marketinga na društvenim mrežama
Prvo bih istaknuo izvrsnu analizu koju je napravio kolega Dan Zarella (@Dan Zarrella) o marketinškim zabludama. Iz njegovih analiza proizlazi da je manje – manje, a više – više ukoliko se koristite društvenim mrežama. Pokazao je i dokazao da ima smisla:
- koristiti društvene mreže kao kanal oglašavanja prodaje,
- tražiti RT (čak 3x češće se retweetaju tweetovi kada molite za RT)
- subotom i nedjeljom prodavati na društvenim mrežama,
- samoisticanje korštenjem naziva GURU ako to jeste ili mislite da jeste,
- pisati i slati češće mailove
- koristiti Klout servis za mjerenje društvene popularnosti
Analiza koju je napravio Dan Zarella razbija mitove
Najava novih podataka unutar AdWords sustava
Izvrsna je najava o promjeni u Google AdWords sustavu gdje će biti moguće mjeriti impression share i na razini adgrupe. Do sada ste mogli znati da u proračunu nema dosta mjesta za sve koji bi mogli tražiti što nudite. Sada ćete moći saznati i koji dio odnosno koja adgrupa unutar kampanje je više ili manje tražena. Tako neće morati na slijepo povećavati proračun nego vrlo ciljano i efikasno, možda i manjim ulaganjem postići više. Iz ovog slijedi da manje ne mora biti uvijek manje.
Nova AdWords Funkcija kojom manje može postati više
Kad je manje ustvari više!
Još jedno odlično istraživanje je provela Sheena Iyengar offline i online. Ono dokazuje da je manje u stvari više. Kada kupci ulaze u trgovinu i stanu pred policu sa 348 vrsta pekmeza ili 650 vrsta majoneze ostanu zbunjeni. U pravilu dolazi do velikog broj pregleda, ali malog broj kupnji. Preveliki izbor odbija kupce. U eksperimentu su dokazali da četiri puta manjim brojem mogućih izbora, postižu šest puta bolje rezultate.
Sheena Iyengar – istraživanje koje dokazuje da je manje u stvari više
Online je taj test pokazao još zanimljivije rezultate.
Postigli su bolje rezultate kada su na web stranicama jednog proizvođača automobila posjetiteljima prvo omogućili biranje između manjeg broja opcija (prvo su ponudili izbor mjenjača, pa motora a tek na kraju vanjske i unutarnje boje i dekoracije).
Kada bi posjetiteljima dali opciju da prvo biraju boju, obično bi od 56 mogućih kombinacija, odabrali default. To govori o bezvoljnosti i nedovoljnom angažmanu korisnika kada je stavljen pred prevelik broj mogućnosti. Na kraju, odlazi s web stranice bez ikakve akcije.
Promjenom redoslijeda, ne i sadržaja web stranice, postupnim povećanjem odabiranja, posjetitelji su uložili trud u prethodne izbore pa ne odustaju tako lako (već su izabrali i mjenjač i motor, samo ne još boju). Svi koji misle nakrcati web s milijun detalja trebali bi razmisliti o tome da je white space na webu možda efikasniji za prodaju nego pretrpavanje informacijama.
I molim Vas svakako, pročitajte još koji članak o internet marketingu kako bi mi smanjili bounce rate :). Ma, dovoljno mi je u stvari samo da kliknete na ovaj link.