
Kako smo se prilagodili novom vremenu
Nekoliko zanimljivih fenomena se dogodilo u zadnje vrijeme. Promijenili smo se i prilagodili novim okolnostima koje nam je omogućio internet.
Prilikom donošenja odluke o nabavi ili sklapanju posla u B2B (poslovnom) sektoru, donositelji odluka se oslanjaju na razne izvore informacija. U pravilu koriste informacije prikupljene:
- 11% s TV oglasa
- 31% izravnim porukama u sandučiću
- 33% preporukama konzultanata
- 37% iz stručnih časopisa ili kataloga
- 39% sa sajmova i izložbi
- 41% iz strukovnih udruga
- 71% s interneta
(Anketa je omogućila ispitanicima da odaberu više točnih odgovora ukoliko su se odnosili na njih)
Ono što je zanimljivo je struktura korištenja izvora onih 71% korisnika koji su se informirali s interneta. Koristili su internet na način da su prikupljali informacije:
- 42% s web sjedišta strukovnih ili profesionalnih udruga
- 45% pregledavajući online preporuke, testove ili stručne procjene
- 51% web sjedišta ponuđača
- 73% tražilice
Zanimljivo je i da poslovni korisnici pamte oglasne poruke bolje nego ‘obični’ korisnici. Vjerojatno su snažnije poslovno fokusirani. Istraživanja pokazuju da pamte poruke:
- 16% ukoliko je oglasna poruka s TV
- 34% ukoliko je oglasna poruka s tiskanih medija
- 57% ukoliko je oglasna poruka na internetu
Svaka četvrta odluka se donosi pomoći ‘pametnih’ telefona, a Youtube je postao mjesto gdje se oglašavaju i očekuju informacije o brendovima.
Poslovni korisnici više vjeruju internetu (68%) nego kolegama ili suradnicima (59%). I naravno, svaki treći posjećuje profile na društvenim mrežama kako bi što više saznao o svom potencijalnom poslovnom partneru.
Odakle ovi podaci? Redovito pratim istraživanja koja Gooogle objavljuje na svom Youtube kanalu GoogleBusiness Channel. Sigurno ćete i Vi naći nešto zanimljivo: