Internet trgovina i Google Analytics
Zorin Radovančević
Zorin Radovančević, 21/11/2012, 5.7 minuta, 1013 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Analytics

Imate web trgovinu ili planirate napraviti novu internet trgovinu? Morate postaviti barem neki alata za praćenje učinkovitosti cijelog projekta. Google Analytics je vrlo popularna opcija odabira alata iz više razloga:

  • nudi ogroman broj podataka 24h na dan
  • instalacija je prilično jednostavna – većina sustava za internet trgovinu već ima gotov modul / ekstenziju (cs cart, magento, prestashop i sl.)
  • alat je besplatan 

U nastavku se nalaze odgovori za najčešća pitanja vezana za ugradnju i korištenje.

Tko instalira Google Analytics u Internet trgovinu?

Idealna je situacija kada alat ugrađuje tvrtka ili osoba koja je izradila trgovinu. Svaki sustav za upravljanje trgovinom ima neke posebnosti pa je najbolje ovaj zadatak prepustiti tvrtki koja ima iskustva sa sustavom.

Kako instalirati Google Analytics?

Za početak je potrebno instalirati osnovni kod unutar vaše trgovine koji prati dio aktivnosti i nudi samo dio izvještaja. Više informacija možete naći na ovom linku

Kada instalirati Google Analytics u internet trgovinu?

Odmah! Alat se može postaviti već i u fazi testiranja trgovine kako bi se utvrdilo radi li sve kako treba. Ako već imate trgovinu odmah krenite u implementaciju – podaci iz proteklog vremena neće biti dostupni.

Povećava li instalacija Google Analytics-a prihode u internet trgovini?

Ne. Sama činjenica što je alat instaliran ne donosi Vam nikakav porast prihoda no omogućava vam pristup informacijama ne temelju kojih može donositi profitabilne odluke. 

Mogu li se pratiti prihodi unutar Google Analytics-a?

Da, ali samo ako je instaliran e-commerce tracking! Vaša trgovina u tom slučaju šalje podatke o prodaji koji su dostupni u svakom trenutku. Ovaj dio posla bi isto trebalo rješiti uz pomoć tvrtke koja je razvila rješenje. 

  1. Unutar Google Analytics-a omogućiti E-commerce tracking
  2. Postaviti kod na stranici za praćenje podataka

Želite još podataka?

Ako želite još podataka nužno je postaviti i dodatne alate i odraditi integraciju povezanih usluga. 

Google AdWords
Povezivanje Google Analytics i Google AdWords računa kako bi dobili uvid u isplativost internet marketing kampanje koja vodi na internet trgovinu – povrat investicije. 

Google Webmaster Tools
Integracija daje dodatne podatke o ključnim rječima koje vode na internet trgovinu iz pretraživača (google.com). Ako želite raditi na SEO-u i poboljšanju rezultata iz organske pretrage ovo je iznimno korisno. 

Ciljevi
Osim same prodaje internet trgovina mora pratiti i druge događaje koji doprinose ukupnoj vrijednosti i potencijalu trgovine. Najčešći su primjeri registracija korisnika, newsletter pretplata, preuzimanje brošure / promo materijala itd. Ciljevi se mogu definirati prema uputama na ovom linku.

Site search (pretraživanje na internet trgovini)
Postavlja se unutar profila na Google Analytics-u a daje informacije o ključnim rječima koje se posjetitelji upisuju u tražilicu na internet trgovini. Vrlo korisno za SEO i bilo koji oblik PPC marketinga. 

Društvene mreže
Google Analytics odmah daje izvještaj o osnovnim interakcijama – posjeti koji dolaze od društvenih mreža (facebook, linkedin, twitter i sl.) no integracija može biti i ozbiljnija gdje se prati svaki mikro događaj (like, recommend, share i sl.) Više informacija na ovom linku.

Custom reports
Dodatni izvještaji krojeni po mjeri vašeg posla. Svaka ozbiljnija internet trgovina mora već u startu odraditi ovaj dio kako bi izrada izvještaja vremenski bila svedena na minimum. 

Što raditi kada je sve ovo instalirano?

Slijedi svakodnevni pregled i tumačenje rezultata. Standardni izvještaji iz Google Analytics-a često nisu dovoljno jasni za donošenje ozbiljnije odluke. Moj prijedlog je za početak pratiti jednostavne izvještaje koji imaju direktno veze sa internet prodajom:

  • Revenue per traffic source
  • Revenue per campaign
  • Revenue per keyword
  • Conversion rate 
  • Goal funnel za e-commerce goal
  • Multichannel funnels (informacije kada je kupovine došlo kada je korisnik više puta došao na stranicu ali iz različitih izvora)
  • Site search (što korisnici traže kada su već na stranici)
  • Landing pages 
  • itd.

Kada Vam ovi izvještaji postanu jasni vjerojatno ćete proširiti dodatne Custom reporte i nužno odraditi segmentaciju izvještaja. 

Cijela ova muka oko instalacije će vam na kraju dati kvalitetne podatke o tome što, kome, kada i kako prodavati na Vašoj Internet trgovini. Možete li bez toga? Da.  Pitanje je samo možete li bolje. 

Ako imate pitanja i trebate pomoć ili savjet slobodno pišite u komentarima ili pošaljite pitanje kroz kontakt formu

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!

Hamag Bicro
ESIF
EU