Internet trgovina i Universal Analytics
Zorin Radovančević
Zorin Radovančević, 13/11/2013, 4.3 minuta, 696 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Analytics

Nova verzija Google Analyticsa, Universal Analytics, nudi mogućnost unosa dodatnih podataka o korištenju i uspješnosti internet trgovine. U nastavku se nalazi  5 jednostavnih grupa podataka koje će vam pomoći u donošenju odluka vezanih za redizajn trgovine, optimiziranje PPC kampanje ili asortimana trgovine.

1. Demografija (spol korisnika)


Informacije se prikupljaju prilikom registracije korisnika a dodatno se mogu definirati prilikom svakog logina, ako se prave naknadne izmjene.

Vrijednosti koje prikupljamo spremaju se u Custom Dimension (scope: user) i daju nam dodatnu mogućnost izrade izvještaja npr.:

  • koje grupe proizvoda ili proizvode gledaju žene a koje muškarci
  • koje grupe proizvoda ili proizvode kupuju žene a koje muškarci
  • koje greške pri registraciji ili kupovini rade žene a koje muškarci


Primjena:

ga(‘send’, ‘pageview’, {
//vrijednost može biti M ili F ili N
‘dimension1’: ‘M’
});

2. Demografija (dob korisnika)


U sve izvještaje moguće je ugraditi i recimo dob korisnika pa analiza može biti i puno detaljnija i kvalitetnija:

  • proizvod ‘Televizor Samsung XGT4000’ kupuju najviše žene u dobnoj skupini 25-35


Primjena:

 ga(‘send’, ‘pageview’, {
//vrijednost može biti YYYY ili YY-YY
‘dimension2’: ‘YYYY’
});

3. Vrsta posjetitelja (posjetitelj / kupac)


Vrlo je bitno grupirati, segmentirati, ponašanje korisnika kod analize rezultata. Dodatna podjela može, uz prije definirane demografske podatke, dati pregled:

  • kategoriju ‘Ženske cipele’ gledaju žene 25-35 ali nisu kupci
  • kategoriju ‘Ženske cipele’ gledaju muškarci 36-45 koji su kupci

Primjena:

ga(‘send’, ‘pageview’, {
//vrijednost može biti Visitor ili Customer
‘dimension3’: ‘Customer’
});

4. Broj slika na stranici proizvoda (0-n)


Koliko slika je dobro imati na stranici proizvoda? Ovdje nema pravog odgovora ali podaci koje prikupljate mogu prikazati rezultate za prijašnje razdoblje:

  • proizvodi koji se najviše kupuju na stranici proizvoda imaju 4-5 slika

Dodatno se mogu definirati eventi (ili u nekom radikalnom slučaj kao virtual Pageview ako želimo imati dostupnu metriku page value) koji prikazuju koliko se na pojedinoj strani proizvoda uistinu te iste prikazane slike klikaju.  Zaključak bi u ovo slučaju trebao biti da se na stranicama proizvoda koje imaju
Primjena:

ga(‘send’, ‘pageview’, {
//vrijednost može biti 0-n
‘dimension4’: ‘4’
});

5. USER ID – ili korisnički broj


Napomena – ne smije biti OIB, Porezni broj, JMBG ili nešto slično što može otkriti identitet osobe!

Pod pretpostavkom da se osoba logira na svim uređajima koje koristi (notebook, tablet, PC, smartphone) moguće je ustanoviti vrlo detaljno ponašanje pojedinog posjetitelja. Koristeći user ID moguće je izraziti:

  • ukupnu vrijednost korisnika od trenutka otvaranja računa i prve kupnje
  • vrijednost inicijalnog izvora prometa (first touch point traffic source per device) za sve korisnike ali i pojedinog korisnika
  • navike i promjene u ponašanju kroz vrijeme
  • grupiranje korisnika prema vremenu otvaranja računa


Ovo je dakako samo dio dodatnih informacija koje je moguće postaviti u većini Internet trgovina i slati ih u Universal Analytics.  Na svakom je vlasniku trgovine za razmisliti koje bi mu informacije mogle pomoći u kvalitetnom odlučivanju. U pravilu ovi i slični podaci koriste se za:

  • optimizaciju internet marketinga
  • izradu remarketing skupina
  • redizajn trgovine
  • optimizaciju procesa kupovine, registracije ili nekih drugih formi i procesa
  • optimizaciju glavne i layered (robna marka, veličina, podkategorija, dodatni atributi) navigacije
  • planiranje asortimana proizvoda
       

Ako imate pitanja ili komentar slobodno pišite komentare ili se direktno javite putem kontakt forme!

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!

Hamag Bicro
ESIF
EU