Kako istražiti ‘bilo’ tržišta koristeći Google?
Vrlo važno je prije ponude bilo kojeg proizvoda ili usluge istražiti potrebe i/Ili želje potencijalnog tržišta. Kako postoji niz agencija Koje će napraviti istraživanje i ponuditi određene smjernice, prije nego ih angažirate trebali bi odrediti neke parametre. Pogotovo to vrijedi za one koji planiranju koristiti Internet kao važan Ili najvažniji komunikacijski i prodajni kanal. Znači, namjeravate li pokrenuti portal, online trgovinu Ili on-line ponudu svoje usluge svakako bi bilo dobro istražiti potrebe korisnika online.
Srećom, za takva istraživanja postoji niz dostupnih i besplatnih alata koji će dati korisne podatke. Primjerice, ako bi ponudili hrvatskom tržištu turistički aranžman odmor, dobro bi bilo koristiti Google insights alat kako bi znali što Vaši korisnici traže prilikom pretrage. Vidjeli bi da je rezultat u korist skijanja veći nego svi ostali oblici odmora:
Zanimljivo je pri tome voditi računa o korisniku: Agencije uglavnom nude ‘skijanja’ ili ‘ljetovanja’, a korisnici puno više traže ‘skijanje’ ili ‘ljetovanje’. To je logično jer korisnici uglavnoim traže svoje, jedno jedino skijanje i ne vode računa o tome da agencije nude skijanja ili ljetovanja. Ali ni godišnji odmor se baš pretjerano ne traži.
Slijedeći alat koji Vam je dostupan i izuzetno zanimljiv svodi se na to da Vam nudi rješenje u obliku: ‘Oni koji su tražili ovo tražili su još i ono’. Taj alat nalazi pomalo sakriven u na Google tražilici u izborniku ‘više alata’:
Kada kliknete na taj izbornik, pojaviti će se izbornik ‘Vrtuljak ideja’ kojeg klikom aktivirate:
Kada kliknete na taj izbornik, pojaviti će se vrtuljak koji izgleda:
Slijedeći odličan alat kojeg svi mogu koristiti, ali često ne obraćaju pažnju je sama tražilica Google. Ukoliko uključite u svojim postavkama funkciju ‘samodovrši’
imate niz informacija o tome kojih 10 je pojmova internetski tražitelj upisivao nakon niz znakova koje ste već unijeli. Ako Vas primjerice zanima što englezi žele, upišete u google.co.uk ‘I need’ i Google će Vam predložiti:
Ako Vas zanima što bi englezi htjeli znati da li dozvoljeno ili zabranjeno, upisati ćete ‘Is it wrong’
Ako Vas zanima što hrvatske internet tražitelje zanima smije li se, upišite u google.hr ‘smije li se’
Vrlo zanimljivi odgovori u hrvatskoj se mogu dobiti na pitanja ‘trebam’, tražim’, ‘imam malo’ ili ‘imam puno’. Stoga preporučam korištenje tih alata jer Google nudi te podatke besplatno i dostupno. A vama mogu biti biti ili ne biti u poslovanju.
Miroslav Varga