Jeste li sigurni da je ovo Google oglas?
Ines Srb
Ines Srb, 11/02/2016, 4.4 minuta, 840 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Adwords

Što predstavlja trokutić u gornjem desnom kutu bannera? Prva pomisao je vjerojatno kako se radi o Google display oglasima. Da, Google je jedna od tvrtki koja koristi „trokutić“, ali nije jedina.

Trokutić predstavlja AdChoices. AdChoices je platforma koja omogućuje da se korisnike cilja na temelju interesa i nastao je 2011. godine.

AdChoices ima više od 200 korisnika. Jedan od prvih i najpoznatijih korisnika AdChoices je Google. Google koristi AdChoices ikonu u Google AdSense oglasima. Osim Google, neki od poznatih korisnika su AOL, Dell, Facebook, IBM, LinkedIn, Microsoft Advertising, Procter & Gamble i Yahoo.

Što je uopće oglašavanje na temelju interesa?


Oglašavanje na temelju interesa cilja korisnike po području njihovog interesa. Kako oglašivači znaju što je područje interesa određenog korisnika? Korisnike se cilja na temelju povijesti njihovog pretraživanja. Recimo da ste tražili recepte kako napraviti savršen roštilj i nakon toga ste „otišli“ na web stranicu o sportu. Na web stranici o sportu bi mogli vidjeti oglase o kuhanju i sportu. Zašto? Na temelju povijesti vašeg pretraživanja, smatra se kako ste osoba koja je zainteresirana za kuhanje i sport.

Oglašivači sličnih proizvoda i usluga će ciljati korisnike koji su zainteresirani za kuhanje i/ili sport i samo tim korisnicima će prikazivati svoje oglase dok surfaju internetom.

Ciljanje korisnika na temelju interesa povećava mogućnost da korisnicima oglašavate ponudu koja ih zanima što dovodi do veće mogućnosti da korisnik klikne na oglas i konvertira.

Klikom na poveznicu možete vidjeti koji su vaši interesi (važno je da se prijavite u Google račun koji koristite). Također možete mijenjati interese ili isključiti ciljanje na temelju interesa.

Slika pokazuje interese korisnika koji su prikupljeni na temelju povijesti pretraživanja.

Interesi korisnika

Vratimo se na AdChoices. Dakle, AdChoices ikona se nalazi u gornjem desnom kutu bannera. Ako pređete mišem preko AdChoices ikone prikazat će se njen naziv i klikom na njega možete saznati više informacija o AdChoices. Također imate mogućnost kliknuti na X koji se nalazi odmah pored, tako ćete spriječiti prikazivanje oglasa iz te kampanje.

Slike prikazuju bannere u kojima je vidljiva AdChoices ikona. Lijeva slika pokazuje kako oglas izgleda kada se prikaže na web stranici, a desna slika pokazuje što se dogodi kada mišem pređete preko AdChoices ikone.

Oglasi sa AdChoices ikonama

Sljedeća dva oglasa pokazuju koje su vaše mogućnosti kada kliknete na X u slučaju kada imate uključene interese i kada nemate.

Prvi oglas se prikazao korisniku koji ima uključene interese. Kada se klikne na X postoje dvije mogućnosti, prijaviti oglas jer prekriva cijelu stranicu ili izabrati da se oglas prestane prikazivati.

Uključeni interesi

Drugi oglas se prikazao korisniku koji ima isključene interese. Također postoji mogućnost da se prijavi oglas jer prekriva cijelu stranicu. Druga mogućnost je prijava oglasa.

Opcije u slučaju isključenih interesa

Napomena: Isključivanje interesa neće spriječiti prikazivanje oglasa koji ciljaju korisnike na druge načine (prema temama, web stranicama ili od strane drugih pružatelja usluga oglašavanja osim Googla – da, na ovaj način se mogu prikazati i oglasi od Facebooka!).

Kada vidite AdChoices ikonu, znajte kako se (u pravilu) koriste informacije o vašim interesima kako bi se prikazali najbolji oglasi za vas. Glavni cilj je pružiti korisniku oglase o proizvodima ili uslugama koje bi htio vidjeti.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU