Kako (is)koristiti interno pretraživanje na stranici?
Nikolina Nikolčić
Nikolina Nikolčić, 05/04/2017, 6.2 minuta, 1819 pregleda

Interno pretraživanje

Danas, većina web stranica i web shopova ima pretraživanje unutar svoje web stranice ili „internal site search“. Osim što je interno pretraživanje vrlo korisno za same posjetitelje, može biti i vrlo korisno za izradu i optimiziranje AdWords kampanje.

U ovom slučaju radi se o jednostavnom praćenju internog pretraživanja prema ključnim riječima. Za složeno pretraživanje, gdje se koristi više parametara, poput pretrage smještaja u turizmu, upute za postavljanje se nalaze na ranije objavljenom blog postu.

Prvi korak je postavljanje jednostavnog praćenja internog pretraživanja u Vašem Analyticsu. Kako bi ispravno postavili praćenje internog pretraživača, prvo je potrebno pogledati URL vaše web stranice nakon pretrage određenog pojma u internom pretraživaču.

Primjer URL-a nakon interne pretrage

Najčešće se prije ključne riječi, nalazi slovo „q“, „s“, „query“, „term“ ili „keyword“. Na primjeru se može vidjeti kako pretraživač na našem blogu ima oznaku „s“ između upitnika i znaka jednako. Ponekad, oznake se nalaze i u sredini URLa, gdje se navedene oznake pojavljuju nakon znaka &.

Nakon što se odredi oznaka pretraživanja u URLu, potrebno je postaviti praćenje. Na slici ispod su prikazani koraci za postavljanje praćenja u Analytics računu. Ukoliko su Vam potrebne detaljnije upute, možete ih pronaći na stranicima Analytics supporta: https://support.google.com/analytics/answer/1012264?hl=en#params.

Postavke u Analyticsu

Kada se postavi praćenje, moguće je analizirati ponašanje korisnika na temelju internog pretraživanja. Naravno, potrebno je određeno vrijeme kako bi se prikupili podaci o upitima.

Podacima o internim pretragama možete pristupiti pod: Izvješćivanje (Reporting) -> Ponašanje (Behaviour) -> Pretraživanje web-lokacije (Site Search).

Za početak možete usporediti broj posjeta u kojima je korišteno interno pretraživanje i broj posjeta u kojima korisnici nisu koristili pretraživač (pod Upotreba/Usage). U našem primjeru, može se vidjeti kako su posjetitelji koji su koristili interno pretraživanje, bili zainteresiraniji za ponudu i na kraju i za ostvarenje kupnje.

Analytics Site Search Status

Ukoliko kreirate novu AdWords kampanju, a imate mogućnost uvida u Analytics račun u kojemu je je već postavljeno praćenje, podaci o upiti u internoj tražilici (pod Search Terms) mogu biti vrlo korisni. Ukoliko imate puno kategorija i vrsta proizvoda, može Vam pomoći pri kreiranju same strukture kampanje po kategorijama, ali i služiti kao alat za istraživanje ključnih riječi, prvenstveno kod prodaje proizvoda za koje niste sigurni na koji način ih korisnici traže u Google tražilici.

Analytics Behaviour izbornik

Ovo izvješće uvijek možete koristiti i ukoliko želite proširiti svoje postojeće kampanje sa novim kategorijama proizvoda, napraviti istraživanje da li ljudi traže proizvode koje nemate u ponudi, ili prepoznati nove trendove i/ili sezonalnost kako bi pravovremeno mogli dodati nove ključne riječi u kampanji.

Osim već navedenih mogućnosti, sljedeći primjeri prikazuju nekoliko dodatnih metrika i načina na koji možete istražiti i iskoristiti podatke o internim pretragama na vašim web stranicama.

Ukoliko pod Secondary dimension odaberete Campaign, te pomoću Advanced filtera odaberete prikaz samo brand kampanje, možete pregledati sve pojmove koje su korisnici pretraživali unutar Vaše web stranice, ukoliko su došli pomoću zakupljenih ključnih riječi za brand.

Primjer Search term reporta

Na taj način se može istražiti koje sve proizvode pretražuju korisnici koji su već upoznati sa Vašim brandom i poduzećem.

Ukoliko imate postavljeno e-commerce praćenje, pod Explorer (Istraživanje) izaberete E-commerce, gdje se mogu vidjeti rezultati i po prihodu, broju transakcija, te stopi konverzije.

Primjer Search term e-commerce reporta

Na taj način se mogu optimizirati već zakupljene ključne riječi u AdWords sustavu, koje se podudaraju sa upitima u internoj tražilici. Ukoliko radite novu AdWords kampanju, možete ciljati samo one ključne riječi koje bi mogle ostvariti najveći prihod ili broj transakcija. Mogu se pronaći i logične varijacije, kao što je kombinacija popularnih pojmova i vašeg branda.

Osim za kreiranje i optimiziranje AdWords kampanje, podaci o internom pretraživanju unutar web stranice mogu biti dobar pokazatelj korisničkog iskustva pri korištenju web stranice, poput prepoznavanja mogućnosti optimiziranja navigacije i strukture same web stranice. Može i poslužiti kao interno istraživanje trendova na tržištu unutar djelatnosti s kojom se bavite.

Praćenje internog pretraživanja se može iskoristiti za sve web stranice, neovisno o djelatnosti s kojom se bavite, pa čak i za blog stranice.

Iako je navedeno nekoliko primjera i prijedloga za korištenje podataka internih pretraga unutar web stranice, dodatne mogućnosti su zaista brojne. Imate li i Vi još koji zanimljivi primjer ili prijedlog, bilo bi nam drago da ga podijelite s nama u komentaru.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!

Hamag Bicro
ESIF
EU