Slično kao i u prošlom članku bavimo se izvlačenjem informacija o prodaji pojedinih artikala – najbolji kanal za prodaju proizvoda N. U ovom slučaju tražimo odgovor na pitanje kako prodati proizvod N ako nemamo uspjeha u direktnoj prodaji npr. imamo ciljanu kampanju za prodaju video igre Call of Duty: Black Ops III – i koliko god se trudili direktno nam prodaja ide slabo (količinski i vezano za isplativost). Obzirom da se u transakciji može naći jedan i više proizvoda tražimo informaciju koji jeproizvod najčešće u kombinaciji našeg problematičnog proizvoda.
Dva su osnovna načina kako doći do te informacije.
Custom segment – User level
Rezultat u izvještajima govori (ecommerce) – svi proizvodi kupljeni od strane korisnika koji su u jednoj od transakcija imali proizvod Call of Duty: Black Ops III. Ovo je ujedno i najjednostavniji način za kopanje po podacima.
Related products – ecommerce feature
Kompliciraniji način no idealan za automatizaciju i daljnje povezivanje AdWords kampanja. Uvjet za korištenje ovih podataka je uključivanje opcije u Administraciji Google Analyticsa na view razini i naravno ecommerce tracking kod:
Više informacija o related products – link. Jednom kada je opcija uključena imamo mogućnost uzimati podatke putem Google Analytics Core Reporting APIa koristeći poseban set dimenzija i metrika – link.
Dodatna pogodnost je da se ova vrsta izvještaja može izraditi u Google Sheets no za početak testirajte postavke ovdje. Query explorer je izvrstan alat za testiranje postavki izvještaja prije no što počnete automatizirati.
Kada ste rješili osnovni dio upita potrebno je odraditi i dodantne opcije npr. filter koji će uključiti samo jedan ili više ga:queryProductId ili set podataka koji uključuje samo ga:correlationScore > 0,8.
Za rezultat dobijemo tablicu koja govori koji proizvod ima visok correlationScore u odnosu na queryProductId (proizvod za kojeg imamo problem u prodaji). Vijamo što veći correlation score (bliže 1 je bolje)!
U Google Sheets postavljamo (koristimo Google Analytics for Sheets add on):
Više o filterima – https://developers.google.com/analytics/devguides/reporting/core/v3/reference#filters.
Ako želite automatizirati ovaj izvještaj u Google Sheets, i to je moguće:
U trenutku kada smo ustanovili koji proizvodi su ‘vezani’, imaju visok correlationScore, vraćamo se na prethodni članak kako bi ustanovili koji kanal akvizicije bi mogli koristiti kao dodatnu opciju.