Kako koristiti i čitati Bounce rate
Zorin Radovančević
Zorin Radovančević, 22/12/2013, 5.3 minuta, 66 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Analytics

Bounce rate može biti vaš prijatelj i neprijatelj. Pravilnim čitanjem bounce ratea možemo učiniti čuda i za samu stranicu ali važnije za korisnika koji dolazi na stranicu.

Službeno Google Analytics objašnjava Bounce rate na par načina:

  • ‘Bounce rate is the percentage of visits that go only one page before exiting a site.’
  • ‘The percentage of single-page visits (i.e., visits in which the person left your property from the first page).’
  • tehnički se računa kao ga:bounces / ga:visits (vrlo bitno – u APIu je bounce rate dostupan kao ga:visitBounceRate – dakle bounce rate na razini visita / sessiona no može se gledati i na hit razini (početak sessiona))


Objašnjenja se svode na istu stvar – postotak posjeta kod kojih je korisnik otišao nakon prve učitane stranice.

Bounce rate možete ‘umjetno’ smanjiti korištenjem event trackinga i virtual page view metoda.

  • u kodu _trackEvent(category, action, opt_label, opt_value, opt_noninteraction) zadnji parametar može imati vrijednost true / false – ako postavimo vrijednost kao false svaki event na prvoj učitanoj stranici postavit će bounce rate visita na 0%
  • ako u kodu koristimo dodatni pageview (kod npr. one page webova) bounce rate visita opet pada na 0%


Dodatno, bounce rate je postotak posjeta kod kojih je korisnik otišao nakon prve učitane stranice i bez dodatne interakcije bilo kroz event tracking ili page view.

Što nam Bounce rate pokazuje (koje probleme / prilike može otkriti):

  • Kvaliteta odredišne stranice – landing pagea – koliko smo dobro pogodili poruku i pripremili sadržaj na LPu.
  • Tehničku ispravnost stranice – veliki bounce rate može biti zapravo prikrivena tehnička pogreška na stranici.
  • Prilagođenost stranice /  uređaju – ako je velika razlika bounce ratea za tablet, mobile i desktop uređaje.
  • Cijena i općenito ponuda proizvoda – ako stranica proizvoda ima veliki bounce u odnosu na ostatak asortimana (otklonili smo mogućnost tehničke greške) vjerojatno je potrebno odraditi analizu cijene, distribucije, promocije proizvoda u odnosu na konkurenciju ili očekivanja potencijalnog kupca
  • Dizajn / UX / UI kao posebna kategorija – daje li stranica dovoljno informacija na kvalitetan način kako bi korisnik mogao nastaviti put prema konverziji ili jednostavno nastavio konzumirati sadržaj (CTA, related products / articles i sl.)


Klasični primjer problema uzrokovan Botovima (rješenje: postavljanje view filtera koji isključuje botove):

GA Issue detection Bounce Bots


Standardni izvještaji u Google Analyticsu i Bounce rate


Na dnevnoj bazi najbolje je, za početak, analizirati standardne izvještaje ovisno o tipu stranice i ciljanim korisnicima. U nastavku je pregled obaveznih izvještaja koji nam mogu dati inicijalni pregled i pomažu u daljnjoj analizi:

  • Audience > Geo > Location
  • Audience > Technology > Browser & OS
  • Acquisition > All Traffic
  • Acquisition > Campaigns
  • Behavior > Site Content > Landing Pages


Napomene:
Izvještaji se uvijek gledaju u odnosu na:

  • revenue / prihod koji traffic source, lokacija, kampanja ili LP donose
  • goal completion koji traffic source, lokacija, kampanja ili LP donose
  • na prethodno razdoblje (tjedan, mjesec, godina) – ovo je osobito bitno ako testirate izmjene na stranici – sadržaj, dizajn, proizvode i sl.
  • kasnije je vrlo dobra praksa koristiti i built in segmente

Savjeti iz prakse:

  • stranica se ne optimizira kako bi smanjili Bounce rate već naprotiv kako bi povećali prodaju ili broj upita – bounce će se idealno smanjivati ako se stranica i promet koji dovlačite konstantno optimizira
  • bounce rate nije pametno koristiti kao KPI (u većini slučajeva) već samo kao početni pokazatelj da se na nekom mjestu na web stranici može poraditi (u slučaju gdje je proizvod sadržaj nekad se BR i može i mora koristiti kao KPI ali uz recimo metrike kupovina premium sadržaja, newsletter subscribers, click on affiliate links, ads served i sl.)
  • bounce rate od 50% ne znači baš ništa
  • ako ste smanjili bounce rate u odnosu na prošli mjesec za recimo 10% to i nije neki uspjeh ako se recimo prodaja nije povećala (u slučaju internet trgovine)
  • za lakši pregled rezultata koristite comparison prikaz u izvještajima (primjer na slici)

GA Issue - opportunity detection Bounce


Ako imate kakva pitanja ili nedoumice vezane za bounce rate vaše stranice ili Google analytics općenito slobodno nam se javite!

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Iza svakog ekrana je čovjek.