Kako naučiti Internet marketing
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 26/02/2012, 5.0 minuta, 153 pregleda
Blog kategorije: Blog, Internet marketing

… ili kako smo iznjedrili potpuno novi obrazovni koncept

Odličan skup, Osijek Software City, koji se održao 23.02 u Osijeku, iznjedrio je potpuno novi model izobrazbe. Zato što se IT razvija strahovito brzo, postojeći modeli obrazovanja ne mogu pratiti tu brzinu (zaista bi se unutar obrazovnog sustava stvari morale bitno promijeniti). Ali problem je i u tome što je većina hrvatskih IT tvrtki zatrpana poslom pa nema mogućnosti ni vremena nekoga školovati, nego radije pribjegnu ili međusobnom otimanju ili prekograničnim aranžmanima. Nekim studentima kojima se pričalo na koji način mogu naći zaposlenje, to je zvučalo skoro kao uvreda. Otprilike kao: – Pa zašto to pričate nama kada smo školovani i imamo diplomu: IT je za one koji nisu školovani!

.


.

Novi obrazovni koncept – plaćam si plaću samo da učim od Vas

Rješenje koje se iznjedrilo nakon tog skupa i nakon poprilično žustre rasprave na forumu je: Zašto ne bi netko naučio nešto iz IT-a radeći u IT tvrtki koja se bavi pripremom zaposlenih za druge IT tvrtke? To vrijeme pripreme zaposlenika ne bi se računalo u pripravnički staž, nego u nastavak obrazovanja (to bi se moralo regulirati Zakonom o radu), a zaposlenik bi si plaćao sam za to vrijeme bruto plaću.

Kako smo iznjedrili potpuno novi obrazovni koncept
Kako smo iznjedrili potpuno novi obrazovni koncept

.

Preporučam da pročitate cijelu i izuzetno zanimljivu raspravu na forumu osijek031.com nakon tog događaja.
Pokazao se opet zanimljivi detalj. Kada se ljudi osjećaju zaštićeni svojom anonimnošću (avatarom ili nickom) obično su puno nepristojniji. To otjera zainteresirane u direktan kontakt, mimo foruma. Najglasniji forumaši, potpuno krivo shvaćaju tržnu privredu i svoju ulogu u društvu. Njihov stav bi se mogao sažeti najjednostavnije u rečenicu:
Izvolite se svi Vi oko mene potruditi da ja sve dobijem, bez pretjeranog ulaganja ili besplatno. I naravno pošto imam diplomu na tržištu rada vrijedim jaaako puno. A ako mi to ne osigurate tada ste jadni i bijedni.

Iz škola i fakulteta dolazi (barem u IT sektor) premalo osoba koje su spremne za nove izazove (npr. mobilne platforme), ali s prevelikim uvjerenjem u značaj diplome koju posjeduju. Iz toga se onda rađaju i nerealna očekivanja o plaćama i ostalim beneficijama. Dijelom je to posljedica i priča o milijunima  koji se vrte u IT sektoru. Na kraju ostaju samo frustracije i razočarenja.

Gdje naučiti Internet marketing?

Mislim da je najvažnje da svatko pokuša maksimalno uložiti u vlastito znanje jer ono je neotuđivo i ne nagriza ga inflacija. Dobar izvor, barem za internet marketing, je praćenje ovih linkova:

http://www.thinkwithgoogle.com

http://www.thinkwithgoogle.com/insights/

http://www.youtube.com/user/Google

http://www.socialmediaexaminer.com/

http://www.facebook.com/marismith

@sam_from_london na Twitteru

Stoga svi koji žele nešto naučiti o internet marketingu, neka uz svoj posao, školovanje ili studij intenzivno prate navedene linkove. Internet marketing je znanost koja se rađa i trendovi se, kao i teorijski modeli i podloge, razvijaju u hodu. I na kraju poseban pozdrav tvrtkama Inchoo, Mono (uskoro i na WEB::STRATEGIJI 13), Farmeron i K-informatika te prijateljima Hrvoju Bujasu (trenutnom predsjedniku udruge hrvatskih izvoznika software-a CiSEX) i Tomislav u Biliću. Odlično ste se držali.

.
Za kraj, pošto još nismo ugradili scroll down event tracking (uskoro će kolega Zorin to ugraditi i napisati blog-post) molim da mi bounce rate srušite na stari dobar način - klikom na ovaj link. Tu ćete naći još nekih zanimljivih članka. Zahvaljujem Vam na dosadašnjem klikanju jer zahvaljujući ovim zadnjim rečenicama i vašim odazivom, u posljednjim postovima nam je pao bounce rate preko 20% uz povećanje posjeta i Time on site/Time on page. Hvala i ne zaboravite kliknuti!

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Idemo u projekt skupa!