Kako popraviti Quality Score u Google Adwords kampanji?
Damir Podhorski
Damir Podhorski, 19/12/2012, 7.3 minuta, 698 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Adwords

Nekoliko savjeta za poboljšanje Quality Score-a


Prije nekoliko mjeseci pisali smo o Quality Score-u  (QS) i njegovoj ulozi u Google Adwords kampanji. No, u tom članku nismo ništa govorili o tome kako popraviti QS, a kako QS ima vrlo bitan utjecaj na vašu Google Adwords kampanju napraviti ćemo to sada.

QS u Google Adwords kampanji ima bitan utjecaj na:

1. Cijenu klika koju ćete u konačnici platiti.
2. Činjenicu da li će se vaš oglas prikazivati ili ne – da li ste kada vidjeli poruku: Rarely shown due to low Quality Score?

Zato je vrlo bitno postići što bolji QS, dakle što bliži broju 10.

Evo nekoliko naputaka kako to postići:

1. Optimizacija (poboljšanje) odredišne stranice (landing page)


U Google Adwords kampanji vrlo je bitno voditi računa o sljedećem nizu:

Ključna riječ –> Oglas –> Odredišna stranica

Kažu da je lanac jak onoliko koliko je jaka najslabija karika u tom lancu. U gornjem “lancu” vrlo lako ćemo se pobrinuti da oglas bude relevantan za odabrane ključne riječi, ali vrlo često se događa da totalno zanemarimo kvalitetu stranice na koju oglas vodi. Dakle, ako ste odabrali ključne riječi i napisali oglase relevante za te ključne riječi a QS vam je i dalje nizak, slaba karika je vaša odredišna stranica.

Najbitnije što možete napraviti je da poboljšate relevantnost vaše odredišne stranice za ključne riječi i oglas u vašoj kampanji. Bitno je da su ključne riječi zastupljene u naslovu stranice, H tagovima, linkovima i naravno samim tekstovima koji se nalaze na odredišnoj stranici.

2. Posebne grupe oglasa za ključne riječi s širokim obuhvatom


Google Adwords je nedavno uveo funkciju Search terms – Keyword pomoću koje možemo vidjeti što su točno posjetitelji naše web stranice tražili prije nego su kliknuli na naš oglas. Zbog toga je vrlo važno u kampanji imati ključne riječi širokog obuhvata (ili modificiranog širokog obuhvata). No, takve ključne riječi mogu ćesto rezultirati i neželjenim pretragama, tj. pretragama za koje naš oglas ili odredišna stranica nisu relevantani. Npr. ako web trgovina prodaje nova prijenosna računala, široki obuhvat ključne riječi prijenosna računala može rezultirati prikazivanjem oglasa za ključnu riječ “polovna prijenosna računala”.

Stoga, savjetujemo da ključne riječi širokog obuhvata izdvojite u zasebne kampanje i kontrolirate njihov budget i performanse, te na temelju Search terms izvještaja strukturirate ostale kampanje i grupe oglasa relevantne za vašu web stranicu.

3. Negativne ključne riječi


Netko je vjerovatno, čitajući točku 2. pomislio “A zašto ne postaviti riječ polovna kao negativnu?”. Slažemo se da svaka kampanja mora imati solidnu listu negativnih ključnih riječi, ali s njihovim postavljanjem morate biti pažljivi. Što ako je netko tražio polovno prijenosno računalo, a kada je vidio cijenu novog odlučio ga je kupiti od vas, jer imate najpovoljnije novo prijenosno računalo?

Dakle, svakako koristite negativne ključne riječi jer s njima ćete izbaciti ono što nije relevantno za vaš oglas ili odredišnu strnicu, ali listu negativnih ključnih riječi gradite tek kada vidite Search terms izvještaj i kakav utjecaj te ključne riječi imaju na vašu kampanju.

4. Testiranje i optimizacija oglasa


Oglasi koje koristite u vašoj kampanji su zapravo odgovor na pitanje koje je posjetitelj postavio u obliku ključne riječi. Vaš zadatak prilikom optimizacije kampanje je pronaći najbolji odgovor, tj. pronaći oglas koji ima najbolji CTR ili postotak konverzije (CR). I na tom zadatku morate raditi konstantno. Konstantno morate tražiti vašeg pobjednika među oglasima u vašoj kampanji.

U pravilu, trebalo bi gastiti oglase koji imaju lošiji CTR ili CR, te dodavati nove oglase kako bi pronašli oglase s boljim CTRom ili CRom. Čak sitne izmjene u oglasu, kao što je izmjena velikih u malih slova na rječima u oglasu, može značiti povećanje CTRa ili CRa.

5. Korištenje sitelink-ova


Ovu mogućnost Google je uveo ne tako davno, a daje vam mogućnost da proširite vaš oglas s dodatnim llinkovima prema vašoj web stranici. Koristie sitelinkova iz jednog jednostavnog razloga – napravite oglas koji je drugačiji od oglasa vaše konkurencije. Na jat način možete vaš oglas napraviti uočljivijom.

6. Odvajanje ključnih riječi s lošijim CTRom ili CRom


Nekad će vam se jednostavno dogoditi da u jednoj grupi oglasa pronađete ključne riječi koje imaju lošiji CTR ili CR od ostalih ključnih riječi. Takvim ključnim riječima posvetite posebnu pažnju. Odvojite ih u zasebnu grupu oglasa i pokušajte napraviti oglase relevantne za te ključne riječi. Ako nakon nekog vremena ne uspijete popraviti rezultate jednostavno te ključne riječi ugasite i postavite ih kao negativne na razini kampanje.

7. Nekoliko Google Adwords mudrosti za kraj


Testirajte konstanto.
Testirajte sve.
Nikad nemojte biti zadovoljni rezultatima.

Iako je naslov ovoga članka bio Kako popraviti Quality Score u Google Adwords kampanji, sada si nešto razmišljamo da je bilo bolje da smo ga nazvali Kako optimizirati Google Adwords kampanju. Sve što smo naveli utječe ne samo na QS vaše, već i na CTR i CR ključnih riječ i oglasa, a to je sve bitno za poboljšanje vaše Google Adwords kampanje. No, ako ste mislili da je ovo dovoljno, griješite. Napominjem da se ovdje radi samo nekim savjetima kako optimizirati vašu kampanju – ipak neke stvari moramo ostaviti kao našu tajnu.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU