KAKO VODITI BREND ZA KOJI NISI CILJANA PUBLIKA
Antonija Lelić
Antonija Lelić, 09/09/2020, 6.3 minuta, 346 pregleda
Blog kategorije: Blog, Facebook marketing

UTOPIJA VS STVARNOST

Legenda kaže da je jednom jedan praktikant u marketinškoj agenciji (čitaj: Escape) izjavio kako bi svaki copywriter trebao pisati za klijente s kojima se može povezati, kojima je ciljana publika. Utopijske priče ostaju samo priče. Praksa nam pokazuje kako se najčešće moramo prilagoditi i uhvatiti u koštac s nepoznatim stvarima i okolnostima. U ovom blogu govorimo upravo o tome - kako su se dva mlada content managera prihvatila posla s klijentima kojima apsolutno nisu ciljana publika.

UPOZNAJ PUBLIKU I UPOZNATI ĆEŠ BRAND

Praktikant, a danas content manager s početka bloga sam ja, Luka, i najčešća izjava na kojoj skupljam poglede šoka i nevjerice je: “Ne pijem pivo i u životu nisam popio cijelu bocu/limenku/čašu piva”. Ovo se neće pretvoriti u priču o mojim preferencijama već jednostavno dobar uvod za ono što nikada nisam očekivao, a to je da ću jednog dana baš ja voditi social media marketing za jednu od većih hrvatskih pivovara. Prvog dana kada sam u agenciji dobio popis klijenata koje ću voditi rekao sam “Ček, ček, stani malo, ali ja u životu nisam popio pivo.” U tom trenu dolazimo do srži marketinga i onoga što je posao agencije. Bez obzira što voljeli ili ne voljeli, zadatak je isti, proučiti klijenta, upoznati se s brandom i ono najbitnije, krenuti raditi na identifikaciji publike. Tako je i moje prvo druženje s pivom krenulo.

Tu se ubacujem i ja! Ne ja Luka, već ja Antonija, ali dijelim istu situaciju. Danas vodim social media marketing za jednu od vodećih poljoprivrednih tvrtki, a prije nego što sam službeno krenula s tim jedino što sam znala od poljoprivrednih pojmova je bio traktor - da, dobro ste pročitali. Toliko je loše bilo. Strah i neizvjesnost saznanjem da bih trebala preuzeti brend s kojim nemam apsolutno nikakve veze teško je i za opisati, a danas se mogu pohvaliti da znam veliku većinu terminologije i da u potpunosti uživam u suradnji. Da mi sami početci nisu bili teški slagala bih, ali kako se kaže, “sve je na tebi samom”. Važno je istražiti prirodu djelatnosti kojom se brend bavi, ako ne znaš i ne razumiješ terminologiju - naučiti i to, upoznati publiku, njihove navike, želje, potrebe. Da me netko pita što mi je bilo najteže, odgovor je apsolutno SVE, ali želiš li da tvoj klijent bude zadovoljan i želiš li ti da ono što radiš bude kvalitetno i odraz tvojih sposobnosti i znanja, tada učiš, radiš i trudiš se. Sada iz ove perspektive mogu reći da sam zapravo jako sretna što sam se toga uhvatila jer sam jako puno naučila, a i put do posla mi je puno zanimljiviji (od Vinkovaca do Osijeka ima stvarno jakooo punoo polja koja me često inspiriraju za sljedeću kampanju ili post - vjerovali ili ne).

via GIPHY


BRAND ILI IMAGE - PITANJE JE SAD!

Potrebno je uspostaviti odnos između branda koji klijent u suradnji s agencijom gradi i imidža koji je stvoren među potrošačima. Proučavanjem publike te kroz interakciju s istima vrlo je lako uočiti kakva je percepcija publike prema brandu. Jednom kada to ustanovite više neće biti bitno jeste li vi kao content manager ciljana publika i koristite li proizvode toga klijenta.

Aktivirajte publiku i napravili ste pola posla:

U cijeloj zavrzlami s communityjem koji “boravi” na društvenim mrežama vašeg klijenta, možete se voditi sljedećim savjetima i na taj način potaknuti suradnju i bez opterećenja doći do željenih informacija:

  1. Angažirajte publiku da stvara sadržaj za vas - putem nagradnih darivanja ili klasičnih CTA objava potaknite publiku da kreira sadržaj za vas, ali i za druge koji do sada možda nisu vjerovali u vašu kvalitetu
  2. Pronađite vrstu sadržaja koja potiče aktivnost - shvaćajući svoju publiku počinjete lakše kreirati sadržaj koji će izazvati reakciju i potaknuti emocije
  3. Potaknite feedback koji će započeti komunikaciju - plasirajući dobar content na društvenim mrežama publici dajete plodno tlo za početak razgovora putem komentara. Nemojte ostati indiferentni već se uključite u razgovor i izrazite svoje mišljenje. Tako se bližite i gradite povjerenje.
  4. Uključite social u “customer journey” - pomozite publici pri donošenju prave odluke u fazi odlučivanja kupovine vašeg ili konkurentskog proizvoda. Kvalitetan content i community pretvaraju hladnu ili mlaku publiku u toplu.

Na kraju svega ovoga, možemo zaključiti da to što ja (Luka) ne pijem pivo ni to što ja (Antonija) nisam ranije učila o poljoprivredi ne znači da nikada neću/nećemo. Sve se može kad se hoće, a naša publika i klijenti to mogu i potvrditi.

via GIPHY

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.