Koja je društvena mreža najbolja?
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 11/07/2011, 3.3 minuta, 174 pregleda

Facebook, Twitter, LinkedIN, Quora, Foursquare, Google+ … ?


Ako nisam to pitanje čuo barem stotinjak puta, nisam niti jednom. Zaista, ljudi me često pitaju što je najbolje za njih i njihovo poslovanje. Da li koristiti Facebook, Twitter, LikedIN ili u zadnje vrijeme sve češće spominjani Foursquare ili Google+?

Koje sve društvene mreže koristiti

Potpuno je razumljivo da svatko tko ulaže novac u oglašavanje ne želi pogriješiti. A meni je koji puta jako neugodno odgovoriti na to pitanje, jer je odgovor toliko jednostavan, dapače trivijalan.
Dakle, koja je društvena mreža najbolja?

Najbolja društvena mreža za Vas je ona gdje su potencijalni klijenti ili partneri. Nikako pristupanje društvenim mrežama ne bi trebala biti ad hoc poslovna odluka. Ili odluka motivirana stavom – pa svi su tamo. Pristup oglašavanju na društvenim mrežama mora biti dio poslovne strategije s osmišljenim ciljem (marketing plan) i mjerilima za potvrdu idemo li prema tom cilju (milestone). Kada bi to postojalo, ne bi trebalo nikoga pitati koja je mreža najbolja. Mjerenjem povratnih podataka znali bi odgovor.

Stoga, ako me netko pita koja je društvena mreža za njega najbolja, najvjerojatniji je odgovor NITI JEDNA. Ili bolje, JOŠ NITI JEDNA!


Kako planirati i postaviti mjerila?

Oglašavanje na društvenim mrežama nije besplatno. Stoga je dobro prije ulaganja testirati. Ja sam testirao Twitter, LinkedIN i Facebook na krugu svojih prijatelja (članova mreže). Nikako ne mislim da sam relevantan uzorak niti mislim da je ovo mjerenje relevantno za druge, ali može poslužiti kao indikator za usporedbu:

Odaziv u različitim društvenim mrežama graf

Zamolio sam svoje Facebook prijatelje da like/share/comment/ jedan moj wall post vezano uz zaposlenje. Odaziv je bio 16 od 497 (3,22%).

Tada sam zamolio LinkedIN članove da mi napišu preporuku. Od njih 100 kojima sam poslao pozive,  preporuku je napisalo 7, ali još se osmero javilo da imaju gužvu, ali da će napisati kasnije (15%).

Na Twitteru sam zamolio RT (retweet) jednog tweeta u kojem je kolega zapošljavao 5 IT stručnjaka. Od  297 followera dobio sam 11 RT (3.71%) + 8 RT (2,69%) od nepoznatih ljudi dakle ukupno 19 RT (6,40%).

Kako se radilo o približno sličnim zahtjevima zaključio sam da ću i ubuduće najviše koristiti direktni pristup i najviše LinkedIN. Odaziv na LinkedIN je skoro kao i kad šaljem e-mail obavijesti da sam napisao novi članak (tu mi je odaziv najbolji – preko 20%).

Dakle u mom slučaju je odaziv na direktni e-mail još uvijek snažniji od odaziva s društvenih mreža. I drugi testiraju koja je im je društvena mreža najbolja. A vi?

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Idemo u projekt skupa!