Za sve one koji u ovo vrijeme darivanja svakodnevno prate svoje Google Analytics izvještaje o uspješnosti prodaje jedan kratki savjet za uštedu vremena. Ako vas zanima kako doći do izvještaja koji objašnjava:
Za prodaju proizvoda X najzaslužniji je kanal Y (po prihodu, količini prodanih proizvoda, prosječnoj količini, prosječnoj cijeni)
Bitna napomena – najzaslužniji ne znači i:
1. najisplativiji (u izvještaju nemamo informacije o trošku prodaje)
2. jedini zaslužan (koristimo last non direct atribucijski model te tako zasluge prima samo zadnji non direct kanal)
Kako do izvještaja?
Preduvjet je da imate implementiran Ecommerce tracking.
U standardim izvještajima odaberemo Conversions > Ecommerce > Product performance.
Za način prikaza izvještaja odaberite Pivot (više o Pivot tablicama u Google Analyticsu):
I sada krećemo u postavljanje izvještaja tj. izbor dimenzija i metrika potrebnih za izvještaj:
- Primarna dimenzija može imati vrijednosti: Naziv proizvoda, kategorija i SKU.
- Pivot by: Biramo dimenzije koje imaju najviše smisla (ovisi o pitanju – jel biramo mjesec u godini ako je pitanje kada prodavati određeni proizvod ili AdWords kampanju ako želimo znati specifično koja kampanja prodaje koju vrstu proizvoda npr. brand kampanj je najbolja za proizvod XYZ)
- Izbor metrika: Sve osnovno vezano za product scope
Tablicu dalje možete filtrirati po želji (npr. samo proizvodi koji su ostvarili ukupni prihod veći od 10 000 kn) kao i sve ostale izvještaje uz naravno export.
Jednom kada postavite izvještaj u gornjem izborniku nalazi se link Shortcut kojim spremate postavke izvještaja za buduće korištenje (postaje nešto nalik standardnom izvještaju).
Postoje li dodatni načini za izradu ovakvih izvještaja – naravno (custom reports, API export + Excel i sl.) – no ovaj je najlakši za ad hoc analizu.