Kronike Facebook policyja: Svezak prvi - Osobne karakteristike
Nikolina Stanković
Nikolina Stanković, 23/10/2020, 8.9 minuta, 2278 pregleda

Dobrodošli u Kronike Facebook policyja, nepresušan izvor polemika i noćnu moru svakog oglašivača na društvenim mrežama. Ukoliko ste se našli u situaciji da ste se potrudili napraviti oglas, dali si truda oko copyja i vizuala samo da biste dobili sljedeću obavijest…

Kada vaš oglas nije suglasan sa Facebook Advertising policies on će svakako biti odbijen

..welcome to Facebook advertising. :)

Facebook policy obavezno je štivo za svakoga tko se bavi marketingom na društvenim mrežama. Unatoč njegovoj opširnosti, potrebno je čitati i između njegovih redaka.

Započnimo priču o najčešćim razlozima zbog kojih će Facebook odbiti vaš oglas, svezak prvi.

Osobne karakteristike

Najčešći razlog za odbijanje oglasa je zbog osobnih artibuta primjenjenih u oglasu

Jedan od najčešćih i najnejasnijih razloga zbog kojeg je Facebook odlučio odbiti oglas vezan je za stavku policyja po nazivom ‘Personal attributes’. Činjenica je kako nas Facebook poznaje i više nego što pretpostavljamo. Privatnost i zaštita podataka postaju sve važniji svakim danom te su goruća tema mnogih rasprava. 

Upravo zbog toga, mreža ne želi da se korisnik ikada osjeća kao da su informacije koje je dao korištene protiv njega. Zbog toga neka vam misao vodilja pri svakom kreiranju oglasa bude - korisnik se ne smije osjećati prozvano. Nečiji identitet (ime, prezime), zdravstveno stanje, nacionalnost, vjeroispovijest, seksualna orijentacija, samo su neki od osjetljivih i povjerljivih podataka na čiju kartu nikada ne biste smjeli igrati.

Evo primjer copyja kakav ne biste trebali koristiti:

“Imate problem sa štitnjačom? Naše kapi vam mogu pomoći.”

Umjesto toga, probajte alternativu koja je manje direktna:

“Naše kapi nude pomoć pri problemima sa štitnjačom.”

Na taj način, korisnik se neće osjećati kao da se obraćate direktno njemu. Evo i cheat sheeta sa stvarima koje treba izbjegavati u oglasima.

  • pisanje imena

Zamislimo da idete oglašavati šalicu s imenom na kojoj piše Tina. Želite napisati dovitljiv copy kako biste svaku Tinu i osobu koja poznaje neku Tinu potaknuli na interakciju s vašim oglasom, a u konačnici i ostvarili konverziju.

“Dok Tina ne popije kavu, svi šute!”

Takav oglas ima dobre šanse biti odbijen. Iako postoji mogućnost da bi Tini vaš oglas bio simpatičan, Facebook ne želi da se Tina zapita kako vi znate kako se ona zove. U tom slučaju je pametnije napisati nešto generičko.

“Personalizirane šalice za sve kavopije.”

Kada Tina vidi da imate pregršt imena na šalicama, vjerojatno će kliknuti na vaš web i pronaći svoju.

Sada kada smo prošli primjer s imenom, evo i nastavak stvari koje treba izbjegavati u oglasima:

  • godine
  • vjeroispovijest
  • nacionalnost
  • rasa
  • seksualna orijentacija
  • zdravstveno stanje
  • korisnikove nesigurnosti
  • financijsko stanje
  • kriminalni dosje (povijest kažnjavanja)

Bonus runda

Pitanja

Ono što Facebook nema izričito napisano u svom policyju (sjećate se kada sam rekla da policy čitate između redova) jesu pitanja koja zadiru u korisnikovu privatnost.

Izgledno je da čim imate upitnu rečenicu u copyju, Facebook ju dodatno skenira jer ne želi da od korisnika izvlačite određene informacije. Dakle, pitanjima ne smijete zadirati u korisnikovu privatnost i osobne stavove.

“Želite punije usne? Prepustite se u ruke naših stručnjaka i imat ćete usne o kakvima sanjate.”

Jasno je kako ovo pitanje zadire u korisnikovu privatnost i cilja na njegove nesigurnosti. 

Naravno, u nekim nišama je lakše izbjegavati spominjanje osobnih karakteristika, dok je u nekima teže. Lakše je izbjegavati osobne karakteristike ako oglašavate kuhinjsko posuđe nego npr. u beauty industriji. Nažalost, tu se ništa ne može promijeniti i morat ćete biti kreativni.

Ti, tvoj, svoj

Da razjasnimo odmah, pisanje zamjenica kao što su “ti, tvoj, svoj” nije zabranjeno i Facebook vam neće nužno odbiti oglas. Ipak, mogao bi. 

“Pridruži nam se na našem eventu, veselimo ti se.”

Ovdje se direktno obraćate korisniku, a Facebooku se to možda neće svidjeti. Ipak, ovo je nešto što možete testirati. Ponekad će vam dopustiti, ponekad ne. Ukoliko želite biti sigurni da vam oglas ne bude odbijen, predlažem da tada uključite i ovo u popis stvari koje treba izbjegavati.

A da probam na vizualu?

I sama sam se našla u situaciji gdje sam mislila: “Ok, možda može pročitati što je u copyju, ali ja ću onda to iskomunicirati na vizualu pa će mi oglas proći”. Imam loše vijesti. Neće proći. Postoje alati koji čitaju tekst na vizualima, teško da možete zakamuflirati zabranjeni tekst na vizualu.

Kako drugima prolazi, a meni ne?

Sve do jednom. Činjenica je da velik postotak provjera na Facebooku ide automatski i ne radi ih osoba od krvi i mesa. Svakodnevno nas bombardiraju oglasi koji krše i po nekoliko stavki policyja istovremeno. To znači da su se provukli kroz sustav bez da je detektirao sve što su prekršili. Naravno, pitanje je vremena kada će se to dogoditi. Vjerujte kad vam kažem da je kod Facebooka ipak bolje spriječiti nego liječiti.

Što ako mi Facebook svejedno odbije oglas?

Čak i ako ste pazili da se pridržavate svih pravila, moguće da će vam oglas biti odbijen. Ukoliko mislite da je vaš oglas greškom odbijen, pošaljite ga ponovno na review. Ako vam ga i dalje odbija, probajte promijeniti kreativu (copy i vizual). Moguće da vam je nešto promaknulo, a moguće da sustav uporno nešto krivo očitava. Druga opcija je da izbrišete taj oglas i napravite novi. Nemojte ostavljati odbijene oglase u sustavu da se kisele. Ako nisu prošli na reviewu, izbrišite ih. 

Facebookova crna knjižica

Možda se pitate u čemu je toliko velik problem ako vam oglasi budu odbijeni. Ako vam je odbijen jedan oglas u šest mjeseci, to i nije toliki problem. Međutim, ako se vodite dobrom starom uzrečicom Ako prođe, prođe i imate npr. pet odbijenih oglasa u mjesec dana, to bi mogao biti problem. Svaki odbijeni oglas je zapisan u vašoj statistici. Ukoliko vas Facebook ocijeni kao problematične zbog učestalog kršenja policyja, postoji rizik da će vam blokirati ad account. Gore od toga, moguće da blokira vaš osobni Facebook account i trajno vam zabrani oglašavanje na društvenim mrežama. 

Možda ovo sve djeluje obeshrabrujuće, ali ne očajavajte. Nije sve tako crno. Na prvi pogled može djelovati da ne smijete ništa i da će vam Facebook dati packu za svaki vaš potez, ali to ipak nije tako. Treba se priviknuti na to da postoje određena pravila koja su postavljena u najboljem interesu korisnika te da se ta pravila trebaju poštivati. Nakon nekog vremena, primjena tih pravila postat će automatska i nećete o tome previše ni razmišljati. Naravno, kako su nas na televiziji učili od malena - To nije sve! Policy je jako opširan, a mi smo tek zagrebli površinu. 

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU