Mobilni internet marketing
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 30/04/2012, 4.3 minuta, 69 pregleda

Ima li to smisla za Vas?


Ako ste čuli za veliku priču o oglašavanju na mobilnim uređajima, sigurno se pitate: Ima li to smisla? Prva informacija je usporedba ulaganja u internet marketing kanale zadnjih 5 godina:

Ulaganje u internet marketing kanale zadnjih 5 godina
Ulaganje u internet marketing kanale zadnjih 5 godina

Iako je početak mobilne revolucije započeo s Apple iPhone uređajima, kasnija pojava iPad i ostalih tablet uređaja unijela je puno promjena. Izvrsna studija koju je nedavno objavio Google o ponašanju vlasnika mobilnih uređaja pokazuje:

Google istraživanje o ponašanju korisnika mobilnih uređaja
Google istraživanje o ponašanju korisnika mobilnih uređaja

Pripremite svoje web stranice za mobilne korisnike. Odličnih servisa za to ima puno. Meni je dudamobile.com najdraži. Iako je za neke ulaganje u web stranicu još uvijek investicija s neizvjesnim povratom, izrada Facebook/Google+ page i mobile stranice smatra se danas standardni paket u internetskom predstavljanju (dakle cca 5ok KN). Ako nemate mobile web, kupci odoše.

Zašto morate imati stranicu optimiziranu za mobilne uređaje?
Zašto morate imati stranicu optimiziranu za mobilne uređaje?

Ako uzmete u obzir istraživanja koja pokazuju da će internet oglašavanje do 2016. godine biti izjednačeno s današnjim ulaganjima u TV oglašavanje i da:

  • Mobile ads will overtake social ads and email marketing already this year
  • Social media will grow relatively slowly

Možda ima smisla ulagati u mobilno oglašavanje. Morate znati da ne možete očekivati povrat na način kako ste navikli do sada. Korisnici mobilnih uređaja ipak koriste tablet ili ‘pravo’ računalo za kupnju:

Povrat ulaganja u oglašavanje na mobilnim uređajima
Povrat ulaganja u oglašavanje na mobilnim uređajima

Mobilni uređaji omogućuju vrlo dobro geo-lokacijsko oglašavanje s odstupanjem od 2 – 5000 m. Nemojte da Vam se dogodi da kupci dođu pred Vašu policu, pa napuste trgovinu jer ih je ‘pogodio’ tuđi oglas gdje su vidjeli nižu cijenu ili bolju ponudu. Odlično istraživanje prošle godine to dokazuje. Rezultate možete pogledati u ovoj studiji (slajd 33):

Napuštaju li kupci vašu trgovinu?
Napuštaju li kupci vašu trgovinu?

Preko 50% potencijalnih kupaca (vlasnika smartphone uređaja) koji uđu u trgovinu s namjerom da nešto kupe, napuste je jer su na licu mjesta našli bolju ponudu. Ako ulažete silan novac u povećanje tkz. foot-frequency da kupci dođu u Vašu trgovinu, pola ste novaca bacili ne pratite li svoje kupce i mobilnim stranicama. Čak je taj fenomen opisan u mnogim studijama i nije iznenađenje kada pročitate da su K-mart ili Wall-mart postali izložbeni saloni za kupnju na Amazon.com ili ebay.com. I mi smo primijetili poklapanje s tim trendovima u Hrvatskoj.

Nevjerojatno mi je bilo ove godine kada sam gledao turiste u Parizu kako izbjegavaju restorane i kafiće koji su imali loše komentare na Foursquare.com i tripadvisor.com mreži.

Za kraj jedna mala informacija koju nam je predstavio tko drugi, nego Google – Snažan rast mobile pretraga na internetu (slajd 19):

Rast pretraživanja mobilnim uređajima
Rast pretraživanja mobilnim uređajima

Nemojte pri tome zaboraviti da korisnici pristupaju internetu različitim uređajima u različito vrijeme i stoga je mobilno oglašavanje komplementarno oglašavanju na stolnim ili prijenosnim računalima:

Dnevna dinamika korištenja uređaja za pristup internetu
Dnevna dinamika korištenja uređaja za pristup internetu

I nikako nemojte izgubiti iz vida činjenicu da 35% vlasnika tableta svoj uređaj nosi i na WC, a čak 78% u krevet.

UPDATE 30-04-2012-23:00h:

Zaboravih spomenuti – više ljudi ima mobilni uređaj nego pristup pitkoj vodi ili struji:

Više ljudi ima mobilni uređaj nego pristup pitkoj vodi ili struji

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Iza svakog ekrana je čovjek.