
Najvažnije pravilo internet marketinga glasi: NEMA PRAVILA!
Iako je to nelogična tvrdnja i u matematici sigurno ne može proći da postoji pravilo koje samo sebe pobija, internet marketing, kao i svaki marketing, sebi može dopustiti takvu tvrdnju. Prema mnogim autorima marketing je na rubu između znanosti i umjetnosti jer dobre marketinške kampanje ovise o reakciji tržišta. A tržište smo mi, korisnici, koji reagiramo bolje ili lošije na neku marketinšku kampanju. Kao i na sliku ili glazbu. Jedino što vam preostaje kada nema pravila je da testirate, testirate i opet testirate.
I Google testira
Dokaza za to postoji bezbroj. Ali najzornije se to može vidjeti ako se pogleda područje Google oglasa koje Google AdWords oglase prikazuje u obojanom području. Na početku su oglasi izgledali dosta drugačije nego danas:
Kako su izgledali oglasi na početku, 2001?
Nakon toga su dosta dugo bili plavo obojani. U ožujku 2007 promijenjeno je obojano polje s plavog u žuto.
Ožujak 2007 - Google mijenja plavu pozadinu u žutu
Nakon otprilike godinu dana, u svibnju 2008 Google mijenja pozadinu iz žute u zelenu:
Svibanj 2008.godine, zelena pozadina Google AdWords oglasa
Iste godine, u srpnju 2008 Google počinje testirati kombinaciju dvije boje: plave i žute te zelene i žute …
U srpnju 2008 testira kombinaciju dvije boje: zelene i žuta te plave i žuta
.uz istovremeno izmjenjivanje te dvije boje:
Izmjena kombinacija boja
Nakon testiranja svih kombinacija, Google je uočio da je žuta podloga dala nabolje rezultate. Stoga je oko godinu dana podloga bila žuta, sve do srpnja 2010 kada je Google počeo testirati ružičastu podlogu. O tome smo pisali na našem blogu.
Izmjena kombinacija boja
Ali ni to nije trajalo predugo. U veljači ove godine Google uvodi čak dvije velike promjene. Osim što podlogu vraća u žutu boju, promijenio je i način prikazivanja oglasa koji sada imaju u prvoj liniji čak +60 znakova umjesto dosadašnjih 25:
Promjena u veljači 2011 - žuta podloga i preko 60 znakova u prvoj liniji
Dakle, svi koji se bave internet marketingom moraju testirati, testirati i opet testirati. Ma koliko bili veliki ili mali.